Kiinnittymiskivuista kysyisin

  • Viestiketjun aloittaja Onnistiko nyt?
  • Ensimmäinen viesti
Onnistiko nyt?
Te jotka olette plussanneet niin oliko teillä kiinnittymiskipuja? Jos on ollut niin millaisina olette ne tunteneet? Itselläni on kp20/26-28 menossa ja ovis (joka hyödynnettiin) oli 27.6-28.6. Eilen illalla alkoi aika voimakas menkkamainen kipu ja aamullakin siihen heräsin, ei tosin ollut niin voimaks kipu kuin illalla. Valkovuotoa tuli eilen omituinen luraus:) Rinnat olleet arat oviksesta lähtien ja lämmöt koholla. Tosin nämä oireet ovat olleet aiemminkin joten niistä ei voi päätellä tärppiä. Mutta tuo menkkamainen kipu on uutta minulle. Kertoisitteko kokemuksianne?
 
Meillä näin...
Minä tunsin kahdessa raskaudessani tuota kiinnittymiskipua. Luulin sitä ovikseksi joka tulee myöhään mutta kun plussa tärähti tikkuun niin huomasin sen olleen kiinnittymiskipua. Se tuntui selvästi vasemmalla puolella kummallakin kerralla ja oli samanlaista kuin oviskipu. Muita oireita en siihen aikaan havainnut. Sitten lähempänä kuukautisten alkamisajankohtaa tuli rintojen arkuutta...yms.
 
Onnistiko nyt??
Kiitos vastaajalle. Täällä edellee ollut menkkamaista kipuilua ajoittain ja eilen oli viiltävää kipua oikeanpuoleisen munasarjan kohdalla. Nyt on menossa kp24/26-28.
Ehkä lievää etovaa oloa (mielikuvitusta??) Aamulla tein raskaustestin ja negaa näytti mutta kun kaapista löysin pari ovistestiä niin kokeeksi tein eilen ja tänään testin. Tiedän että malttamaton olen (piinaavaa tämä odotus) Eilen ovistesti selkeä nega, mutta äsken tein toisen ovistestin niin yllätyin kun haamuviivan antoi. Mitähän tästä voisi sanoa? Onko kellään kokemusta siitä että on ovistestillä testannut haamun ja myöhemmin raskaustestillä plussaa?? Nyt alkoi jänskättämään:)) Niin ja lämmöt kohollaan n. 36.8-37.2.
 
ovistestit
Ovistestien haamuista et voi päätellä mitään, ne tarkoittaa aina negaa.
Kaikenlisäksi, ovistesti näyttää positiivista vasta siinä vaiheessa kuin raskaustestikin on jo raskauden havainnut, ei yhtään sen aiemmin.
Se, että sulla on lämmöt vieläkin kohollaan, vaikka menkat olisi lähipäivinä tulossa, on hyvä enne. Mittasithan ne aamulla? Iltapäivisin mitatusta lämmöstä ei voi päätellä sen ihmeemmin mitään, mittaa lämpö heti ensimmäisenä kun heräät.
 
Onnistiko nyt??
Näin minäkin vähän olen ajatellut mutta jotenkin sitä nyt vaan odottaa sitä plussaa:/
Odottavan aika on pitkä..hmm.. No, jalat tukevasti maassa tämän asian kanssa yritän kovasti olla. Kyllä olen mittaillut aamusta ja illastakin. Tänään aamulla mittasin 37.1
Ja menkkakipuihin heräsin aamuyöllä mutta täti loistaa poissaolollaan!! Toivottavasti pysyykn pois. Nyt kp25/26-28. Valkkaria ei nyt ihmeemmin ole.Mitäköhän siitä vois pätellä?? Ja semmoinen viime yöltä että kääntyessä tunsin vasemmassa muniksessa viiltorepäisyn. Ja tosi hulluja unia:)
 
Rauhoitu nyt :)
Alkuperäinen kirjoittaja Onnistiko nyt??:
Näin minäkin vähän olen ajatellut mutta jotenkin sitä nyt vaan odottaa sitä plussaa:/
Odottavan aika on pitkä..hmm.. No, jalat tukevasti maassa tämän asian kanssa yritän kovasti olla. Kyllä olen mittaillut aamusta ja illastakin. Tänään aamulla mittasin 37.1
Ja menkkakipuihin heräsin aamuyöllä mutta täti loistaa poissaolollaan!! Toivottavasti pysyykn pois. Nyt kp25/26-28. Valkkaria ei nyt ihmeemmin ole.Mitäköhän siitä vois pätellä?? Ja semmoinen viime yöltä että kääntyessä tunsin vasemmassa muniksessa viiltorepäisyn. Ja tosi hulluja unia:)
Otahan vielä ihan rauhallisesti, ettei vaan toiveikas mieli ala jo kehittelemään kaikenlaisia oireita ja petyt sitten.

Itse en huomannut niin minkäänlaista oiretta kuin että kuukautiset eivät tulleet ajallaan ja raskaana oltiin. Eli ei kannata liikaa päätellä mitään, testaat sitten kun kuukautiset ovat kunnolla oikeasti useamman päivän myöhässä.
 
tankki täyteen
Hei!
Saanko jännäillä kanssasi Onnistiko nyt?
Mulla menossa kp 24 /28-34 ja yk 14. Nyt on oikeesti toiveet korkealla, koska olen ollut tuntevinani oviksen (en ole tuntenut sitä pitkään aikaan) ja oviksen jälkeen viikonloppuna tuntui vasemmalla puolella taas jomotusta ja ajattelin että hä? taas ovis? mutta jos se olisikin kiinnittymistä. Sitten tissit on aranpuoleiset ja välillä vähän öklöttää.. en niin millään malttaisi odottaa viikonloppuun testausta.. täti ei saa tulla meille enää! Tänään alkoi ihna hirveästi tekemään mieli salmiakkia ja tuntuu kuin mahassa olisi jotain..
 
Odotuksen odottajille
Mitä jos nyt kuitenkin vielä malttaisitte mielenne, kun tuolla on tuo haaveilijoidenkin puoli ihan varta vasten perustettu tätä varten. En sano millään pahalla. Ymmärrän kyllä, että tänne voi olla kiva tulla kun täältä löytyy jo plussanneita joilla on kokemusta, mutta kyllä haaveilijoidenkin puolella on joskus plussanneita. Kun oma palsta jo löytyy haaveilijoiden puolelta, niin ei ole ihan välttämätöntä perustaa omaa ketjua odottajien puolelle. Kiva kuitenkin olisi kuulla, että tuliko se plussa sitten sieltä! Onnea vain odotuksen odotukseen!
 
Onnistiko nyt??
Täällä olikin lisää viestiä. Juuri plussanneitten kokemuksia täältä hain ja mukavaa kun vastauksia tulikin. Mielessä oli siirtyä tuonne haaveilijoiden puolelle nyt kun huomasin että "Tankki täyteenkin" on samoilla asioilla liikkeellä. Toivottavasti meno toiselle puolelle olisi lyhytaikainen ja pääsisi takaisin tänne:) Lomareissulle olen lähdössä muutamaksi päiväksi mutta palaan asiaan.
 
karamelli83 'töissä'
Mulla oli sama kuin meillä näin-nimimerkillä. Ihna tajuttomat kivut oikeassa munasarjassa, olin ihan 100% varma että ovis myöhässä. Nyt rv15+4 ja neuvolan ja ultran mukaan hedelmöitys oli ihan oikeana ajankohtana kuin pitikin, eli mieletön kipu oli kiinnittymistä. Myöhemmin tuli myös rintojen arkuus ja päivä ennen kuin menkkojen piti alkaa, luulin olevanni kovassa oksennustaudissa..:D Haaveilupuolen ketjulaiset sit suostuttelivat testiin ja plussahan se pompsahti.:)

Onnea sulle ja jännittäviä testailuhetkiä!:)
 
eräs..
Alkuperäinen kirjoittaja mistähän se johtuu:
Mistähän se johtuu että kiinnittymiskipu sitten tuntuu munasarjassa? Luulisi että kohdussa kun sinnehän se alkio kiinnittyy.

että harva osaa paikallistaa tuntemukset niin täysin tarkasti millilleen oikein.
 
vierailija
Mistähän se johtuu että kiinnittymiskipu sitten tuntuu munasarjassa? Luulisi että kohdussa kun sinnehän se alkio kiinnittyy.
Itselläni edellisessä raskaudessa kovasti vasen munasarja kipuili alussa, siis jo ennen plussausta. Gyne jolla kävin ultrassa sanoi että munasolu oli irronnut siltä puolen ja siihen irronneen munasolun kohdalle muodostuu keltarauhanen joka ilmeisesti kipuili. Munasarjan kipuilu voi siis myös olla merkki raskauden alkamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä