Kiinteiden aloitus vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
vauva, 2.5kk, juo joka aterialla 160-200ml maitoa.
nyt ostin hedelmäpilttiä ja peruna-porkkana pilttiä.
kummalla aloitan maistelun?
minkä verran annan aluksi ja sitten maitoa tietysti päälle?

Neuvolasta minäkin kysyisin. Meillä on esikoiselle aloitettu velli 2kk iässä (velli oli suosituksen asilloin, ei enää nykyään), keskimmäiselle vajaa 3kk aloittelin Risentan riisijauhoista tehdyllä löysällä puurolla ja kolmosella reilu 3kk iässä samoin puurolla, mutta nämä neuvolan ohjeistuksen mukaan.

HEI! Ei kiinteää vielä voi antaa, eikä oman pään ja halun mukaan. Uskon että käyt kuitenkin säännöllisesti neuvolassa ja saat sieltä ohjeita vauvan ruokintaan kunakin ikäkautena. Nythän on suosituksena esim rintaruokinta 6kk:n ikään saakka. Itse olen imettänyt lapsiani useamman vuoden ja kaiki olleet lähes 6kk vanhoja kun velliä ja soseita pikkuhiljaa aloitettu maistelemaan. lapset olleet kaikki isokokoisia jo syntyessään ( reilu 5kg). Ovat pärjänneet maidolla hyvin.

Malta vain!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä aloiin maistelun esikoisella juuri tuon ikäisenä. Aloitin lusikallisella omenasosetta päivittäin, viikon ajan, sitten 2 lusikallista ja vähitellen enemmän. Poika nyt 12v ja suositukset silloin löysemmät kuin nykyään. Maistattaa kannattaa kuitenkin vähitellen ja aika kauan samaa noin pienelle. Kysy rohkeasti neuvolasta!

no voi jestas! lapsi vetää kolmen tunnin välein 200ml maitoa! Ei taida riittää pelkkä maito?!?
Ja sinulle "haloo", miksei saa antaa kiinteitä? Valtaosa aloittaa kiinteiden aloituksen (neuvolan 4kk suosituksesta huolimatta) 3kk iässä. Eli sama kai se toisaalta odotanko vielä 2viikkoa vai annanko jo?

Alkuperäinen kirjoittaja 4poikaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä aloiin maistelun esikoisella juuri tuon ikäisenä. Aloitin lusikallisella omenasosetta päivittäin, viikon ajan, sitten 2 lusikallista ja vähitellen enemmän. Poika nyt 12v ja suositukset silloin löysemmät kuin nykyään. Maistattaa kannattaa kuitenkin vähitellen ja aika kauan samaa noin pienelle. Kysy rohkeasti neuvolasta!

Mä harkitsen peruna-porkkanaa. Maistellaan ja totutellaan pikkuhiljaa, lapsi vaan juo niin hurjia annoksia maitoa lyhyellä aikavälillä, että musta on selvää, että tarvitaan jo muutakin.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Yhteistyössä