Kiinteistä auttakaa ny tyhmää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36

Elikkä meidän likka on nyt 5kk ja kiinteitä olen antanut jo n kk verran.
Perulla aloitin ja nyt saanut myös porkkanaa,kukkakaalia yms
Myös hedelmäsoseita olen antanut.

Ongelma= syö joten kuten...avaa suun mutta työntää kielellä ruokaa pois ja vaikee arvioida että paljonko loppupelissä syö.

Oisko pitänyt tehdä niin että antaa esim perunaa niin kauan että OSAA syödä, eli olenko pitänyt liian kiirettä????

Entäs kun olen antanut uusia makuja 2-3 päivän välein???
Ja että onko "liikaa" jos saa esim päivällä perunaa ja iltapäivällä hedelmä sosetta????

Millois lihat otetaan mukaan????

JOs syö 2 ateriaa pvä niin korviketta menee n 400-600ml/vrk
ja jos taas vain yhden aterian niin korviketta menee 600-800ml/vrk

Mä oon ihan hukassa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kiva jos nyt joku tajuis mun sekavia tekstejä :laugh: :laugh:

ihan hyvältä tuo ainakin minusta kuulostaa.itsellä esikoisen kanssa vielä tuossa vaiheessa mentiin tosi pienillä ruokamäärillä.taisi syödä puoli purkkia pilttiä parhaimmillaan.enkä alkuun ottanut juuri muita kun perunan,porkkanan ja maissin.sit me aloitettiin kaura ja kana viikon välein kun tytön paino ei noussut enää rintamaidolla ja kasvissoseella

Meillä oli alussa ihan samanlaista... söi "hyvin", mutta ainakin puolet oli jossain muualla kuin suussa... kyll se siitä helpottaa jossain välissä. Meillä onneksi pojusta näkee kun on nälkäinen, joten voi antaa maitoa tarpeeksi lisänä.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Elikkä meidän likka on nyt 5kk ja kiinteitä olen antanut jo n kk verran.
/--/
Ongelma= syö joten kuten...avaa suun mutta työntää kielellä ruokaa pois ja vaikee arvioida että paljonko loppupelissä syö.
/--/
Millois lihat otetaan mukaan????
/--/
JOs syö 2 ateriaa pvä niin korviketta menee n 400-600ml/vrk
ja jos taas vain yhden aterian niin korviketta menee 600-800ml/vrk

Tuo kuvailemasi ongelma eli ruuan "kolaaminen" takaisin leualle on vauvalla refleksi ja liittyy imemiseen. Kielen toiminta kehittyy ajan kanssa, ja n. puolivuotiaana monilla homma alkaa toimia kiinteiden syömistä tukevasti. Eli vauva oppii kuljettamaan ruokaa kielellä suun etuosasta takaosaan nielun alkuun.

Lihoja suositellaan otettavaksi mukaan puolen vuoden iässä.

Alle vuoden ikäisellä maidon olisi hyvä olla pääruokaa ja yli puolivuotiaan maidonsaantisuositus on 5-6dl/vrk. Jos vauva olisi minun, jatkaisin makustelua yhdellä aterialla päivässä, jolloin maidon määrä pysyisi suurempana. Kiinteitähän ihmiset saavat syödä lopun ikänsä, joten miksi pitää ihan hirveää kiirettä niiden kanssa...

Yhteistyössä