Kiire! Menisittekö töihin äitiyslomalla? Jos isä voisi hoitaa vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nannannaa

Aktiivinen jäsen
13.12.2007
3 378
0
36
Lasten isä siis voisi hoitaa vauvaa, osaa kyllä ja haluaakin. Mulla ois ehkä mahdollisuus mennä vaateliikkeeseen osa-aikaiseen työhön, raha tulis kyllä tarpeeseen, täysiä päiviä ei tarvitse tehdä. Vauva on nyt 6kk ja isommat lapset saisin hoitoon päiväkotiin, jossa ovat silloin tällöin olleet nytkin. Menisittekö vai jättäisittekö menemättä? Voisin esim. ruokiksella varmaan pumpata maitoa ja vauva voisi syödä osittain jo kiinteitäkin.

Ongelmat mullakin

:ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Menisin ja olen mennytkin. Mutta miksi isommat päiväkotiin, jos isä muutenkin kotona pienimmän kanssa?Eikö se rahallinen hyöty vesity niissä maksuissa..

Eipä taida tulla niin isoja tuloja että joutuisin isoja summia maksamaan, nyt on ilmaista kun oon minimiäippärahalla.

Pitää vähän laskeskella, mutta jos meidät kaikki (3 lasta ja minä) lasketaan, mulla sais olla melko korkea palkka ennen kuin hoitomaksua menee :D Olen siis yh näille lapsille.

Ai niin ja miksi isommat hoitoon.. No 5v. ja huomenna 4v. täyttävä poika kaipaavat jo kavereita, eikä niitä tässä naapurustossa ole. Lisäksi luulen, että isä ei välttämättä kaikkien kolmen kanssa selviä täysjärkisenä :whistle: :whistle: Kun se ei oo täällä pyörittämässä arkea muutenkaan.

En varsinaisella äitiyslomalla. Tuohan on jo vanhempainloman aikaa, niin silloin voi isä ihan hyvin hoitaa ja voisin mennä, jos olisi tarpeeksi mielenkiintoinen paikka, mihin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no haluutko sä mennä? Jos rahan takia meet,ni miks isommat päiväkotiin? sekin tietääkseni maksaa.

Ei välttämättä, jos tulot on pienet, olen ainoa aikuinen taloudessa :) Isä on kyllä hyvä isä mutta jotenkin en usko että haluan päästää sitä talouteeni kaikkien kolmen lapsen kanssa sähläämään :laugh: Yksi vielä menee..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En varsinaisella äitiyslomalla. Tuohan on jo vanhempainloman aikaa, niin silloin voi isä ihan hyvin hoitaa ja voisin mennä, jos olisi tarpeeksi mielenkiintoinen paikka, mihin mennä.

Ois ihan kiva työpaikka :) Ja isällä on opiskeluista sen verran paljon vapaata, että pystyis sumplimaan vauvanhoidon siihen väliin hyvin.

Minä menin kouluun kun kakkonen oli 6kk. Isälle siirrettiin kokonaan vanhempainraha kun hän samalla lopetti palkkatyönsä. Minä sain työmarkkinatuen (ja korotukset päälle) ja mies sai vanhempain rahaa enemmän kuin palkkatyönsä palkkia, joten oli oikeinkin kannattava ratkaisu. Erittäin hyvin sopi meille, mulla alko koulu niin aikasin ja loppui myös, että iltoihin jäi kivasti aikaa perheelle. Kyllä isä on ihan yhtä hyvä huoltaja lapselle kuin äitikin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Lasten isä siis voisi hoitaa vauvaa, osaa kyllä ja haluaakin. Mulla ois ehkä mahdollisuus mennä vaateliikkeeseen osa-aikaiseen työhön, raha tulis kyllä tarpeeseen, täysiä päiviä ei tarvitse tehdä. Vauva on nyt 6kk ja isommat lapset saisin hoitoon päiväkotiin, jossa ovat silloin tällöin olleet nytkin. Menisittekö vai jättäisittekö menemättä? Voisin esim. ruokiksella varmaan pumpata maitoa ja vauva voisi syödä osittain jo kiinteitäkin.

Ongelmat mullakin

:ashamed: :ashamed:

menin äippälomalla töihin ja iskä oli lasten kans kotona isyysloman ajan. iskä vaihtu loman jälkeen anoppiin :)

Yhteistyössä