kiisselin säilyvyys ja pakastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
älä laita edes jääkaappiin tai syöt huomenna klomppeja. Perunajauhot ei tykkää kylmästä. Säilyy huoneenlämmössä pari kolme päivää.
ei mulla jääkaapissa se miksikään mee, miten sä teet sen jos tulee noita "klomppeja"?

Teen sen ihan normaalisti, mut kun kiisseli tehdään peruna-/ maissijauhoista, niin niiden ominaisuuksiin kuuluu kylmässä klomppiintuminen. Näin opetti jo äiti aikoinaan. Ellei sulla klomppiinnu, kiisseli on tod. näk. aika juoksevaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älä laita edes jääkaappiin tai syöt huomenna klomppeja. Perunajauhot ei tykkää kylmästä. Säilyy huoneenlämmössä pari kolme päivää.
ei mulla jääkaapissa se miksikään mee, miten sä teet sen jos tulee noita "klomppeja"?

Ei mee mullakaan

Teen sen ihan normaalisti, mut kun kiisseli tehdään peruna-/ maissijauhoista, niin niiden ominaisuuksiin kuuluu kylmässä klomppiintuminen. Näin opetti jo äiti aikoinaan. Ellei sulla klomppiinnu, kiisseli on tod. näk. aika juoksevaa.

Ei oo ikinä klomppiintunut, vaikka olisi uinka tutisevaa...

Höpö höpö. Jos kiisseli klimppiintyy, se on väärin tehty (ei saa enää keittää jauhojen jälkeen) ja perunajauhoja liikaa. Ehdottomasti kaikki täytyy säilyttää kylmässä ja voi jopa pakastaa niinku mitkä tahansa hillot, kiisselit yms....

Säilyy jääkaapissa ja jos sen tekee oikein, ei tule klimppejä. Ei voi pakastaa. mitä enemmän sokeria kiisselissä on ja mitä paremmin sen keittää valmistusvaiheessa, sitä pidempään se jääkaapissa säilyy. happamista marjoista valmistettu säilyy makeita pidempään. Minulla tapana tehdä kahden päivän annos kiisseliä kerrallaan, kun en tykkää syödä samaa ruokaa montaa päivää putkeen.

Yhteistyössä