Kiitos Kela taas! Asumistukihakemusta ei voi tehdä ennen kuin kotihoidontukihakemus on käsitelty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis eron myötä muuttamassa toukokuun alussa lasten kanssa omaan kotiin. Aion jäädä kesäksi kotiin kotihoidontuella ja siksi kht-anomuskin on menossa. Sovin kuopuksen päivähoitopaikan irtisanomisesta suullisesti jo aikaa sitten, mutta kun Kelasta oli soitettu päivähoidonjohtajalle, hän sanoi että asiasta on ollut puhetta, mutta virallista irtisanomista ei ole tullut. Kiva, olisi sitten sanonut minulle että laita vielä se lomakekin... Lähetin sen viime ma päivähoitoon.

Nyt soitin Kelaan että missä vaiheessa asumistukihakemus on, ja sitä aletaan kuulemma käsitellä vasta kun kht-päätös on tehty, koska ei voi tietää paljonko tulen saamaan tukea. No sepä onkin toooosi vaikea laskea, kun kotona on alle 3v sekä eskarilainen, ja saan tietenkin täyden hoitolisän. Varsinkin kun tuo summa jää 100% varmuudella niin pieneksi, että se ei vaikuta asumistukeen lainkaan, vaan saan täyden asumistuen.

Great. Nyt saan siis opintotuen ja lapsilisät, ja jostain pitäisi repiä yli 700 euroa vuokraan. Kiitos, Kela!

koitahan sinnitellä. itsekin vastaavassa tilanteessa olin joskus ja 4kk jouduin odottaan sekä asumistukipäätöstä,että sairaspäivärahaa.
ihmeellisiin suorituksiin sitä pystykin persaukisena.

Yhteistyössä