KIITOS SINULLE %&!/# TOLLO, joka katsot oikeudeksesi tartuttaa meidät muutkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäs nutipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22727173]no tottahan toki, jos SINÄ kerta niin sanot :laugh:[/QUOTE]

Ei se minun sanomisesta miksikään muutu. Lain puolesta sitä paitsi mikä tahansa lääkärintodistus kelpaa, mutta jos työnantaja haluaa käyttää omaa lääkäriään lisätarkastuksiin, vastaavat he kustannuksista.

[QUOTE="vieras";22727189]Ei se minun sanomisesta miksikään muutu. Lain puolesta sitä paitsi mikä tahansa lääkärintodistus kelpaa, mutta jos työnantaja haluaa käyttää omaa lääkäriään lisätarkastuksiin, vastaavat he kustannuksista.[/QUOTE]

Juujuu, ja lehmätki lentää.

Yleisellä tasolla siis jos joku on influenssassa tai vatsataudissa niin joo mä olen samaa mieltä että kotiin pitää jäädä jos nyt mietitään jälkitautejakin ja niiden seurauksia jo sille henkilölle itselleen.Tosin niitäkin puupäitä löytyy jotka lähtee kovassa kuumeessa töihin mutta veikkaan kuitenkin vähemmistöä, tuskin taas vatsataudissa kukaan oikeasti lähtee minnekään, johan olisi paskat housussa tai oksennukset ties missä ellei ala yllättäen. Mutta tässä alkuperäisen tapauksessa kun me ei tiedetä mitään niin voi olla vaikka mitä syitä miksi se liikkuu yleisillä paikoilla niin kuin vastauksista voi päätellä niin silloin on turha alkaa meuhkaamaan. Helpommalla olisi päässyt kun olisi kysässyt suoraan siltä henkilöltä niin olisi saanut faktaa asiasta.

Pöpökammoiset voivat pysyä kotonaan omassa pikkuisessa steriilissä ympäristössään. Maailma on täynnä kaikenmaailman bakteereita ja niitä saa ihan joka paikasta. En nykyään ihmettele, että lapsilla on niin paljon allergioita ym., kun tuntuu että vanhemmat ovat ihan hysteerisiä bakteerien ja muiden pöpöjen suhteen. Mistä se lapsi sitä vastustuskykyä saa, jos hänen ei anneta altistua pöpöille (en tietenkään tarkoita, että jos joku sairastaa esim. influenssaa, niin lapsi olisi vietävä tarkoituksella pöpöpilveen)?

Koulut ja muut julkiset paikat ne vasta kauheita paikkoja ovatkin, kun siellä on ihan HIRVEÄSTI pöpösiä. Kannattaa varmaan laittaa lapsi ihan kotiopetukseen... Kaveritkin kannattaa kieltää ja muutenkin sosiaalinen kanssakäyminen.

Itsekin olen aikanaan joutunut liikkumaan bussilla MYÖS flunssaisena (oikein räkäisenä ja köhivänä), koska sairaslomaa ei ole välttämättä myönnetty ja töihin on mentävä. Kaikki työnantajat kun eivät anna omalla ilmoituksella olla edes sitä yhtä päivää pois.

Jos flunssaisena joutuu matkustamaan julkisilla tai olemaan muuten ihmisten ilmoilla, niin paperinenäliinoja on hyvä olla mukana ja muutenkin välttelee parhaansa mukaan koskemasta paljain käsin erilaisiin pintoihin...

Kummasti itse pysyn hyvinkin terveenä, vaikka työni puolesta olen toisinaan tekemisissä todella flunssaisten ihmisten kanssa.

No kyllähän tämä mammojen asenne tiedetään, koska hiljattainhan täällä oli hurja kohu siitä kun vesirokkoista lasta ei päästettykään lentokoneeseen! Pöpökammoiset pysykööt kotona ja antakoot muiden perheiden matkustaa Kanarialle koska haluaa!

[QUOTE="vieras";22726946]Mutta kukakohan sen viruksen sinne vuodeostastolle tuo? Se junassa pärskineen naisen vieressä istunut tyttö, joka on matkalla tapaamaan sairasta mummoaan...

Mut hei, meillä kaikillahan on oikeus tehdä mitä me halutaan ilman, että tarttee muita miettiä![/QUOTE]

Eiköhän ne taudit kulkeudu sinne vuodeosastolle työntekijöiden mukana. Katsos kun hoitoalalla on enemmistö naisia ja naisilla on usein lapsia ja lapset taas ovat päivähoidossa tai koulussa joissa taudit leviää kun rutto.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs nutipää;22726133:
Että suuri kiitos vaan Sinulle, v*tun itsekäs paska, joka tulet sairastamaan joulun ruuhkajunaan. On kiva katsella nenäsi valumista ja pärskimistäsi, yrittäen samalla varjella omaa pientä vauvaansa kuvottavilta pöpöiltäsi. JOS OLET SAIRAS, JÄÄT KOTIIN, etkä jukolavita tule tartuttamaan meitä muita!!!

Juuri sinunlaistesi ihmisten takia monet tartuttavat toisiaan ja kuolevat sikainfluenssaan. Itsekäs mulkku! Muistan sinua, jos joulumme menee sairastaessa. Tai pahempaa.

Ja ei, meillä ei ole omaa autoa. Kuvittelin että meillä on oikeus matkustaa junassa ilman tarjoamaasi sairastumisvaaraa.

Itämisvaihessa tauti varmaan tarttuu myös, joten kuka tahansa voi kantaa pöpöjä, jotka tarttuu ihan mistä vain. Jos on flunssa vaikka kolme viikkoa, ei vaan voi olla kotona sitä koko aikaa.

Kuplassako aiot elämäsi lapsen kanssa viettää? minua ei ainakaan nuhat ym. paljon hetkauta tai se, että joku pärskii tai on nuhassa vaikka joulun. Se on vaan elämää. Eri asia on jos on leukemiapotilas tai muuten vakavasti sairas, mutta silloin tietoisesti vältetään näitä paikkoja joissa voi sairastua.

Olin pitkällä viikonloppulomalla 600 km:n päässä. Sairastuin siellä kunnon räkätautiin, mutta en saanut lääkäriltä sairauslomaa vaan lääkekuurin. Minun oli pakko palata junalla kotiin että pääsen töihini. Mistä minut kyllä passitettiin toiselle lääkärille ja lomalle.

[QUOTE="vieras";22727189]Ei se minun sanomisesta miksikään muutu. Lain puolesta sitä paitsi mikä tahansa lääkärintodistus kelpaa, mutta jos työnantaja haluaa käyttää omaa lääkäriään lisätarkastuksiin, vastaavat he kustannuksista.[/QUOTE]

Kannattaisiko lukea mitä tessissä sanotaan minkä tahansa lääkärin käytöstä. Useimmissa tesseissä sanotaan, että työnantaja voi velvoittaa käyttämään työterveystä. JOs teillä on töissä tällainen sääntö, niin ei siinä auta muu kuin mennä työterveyteen. Jos tuot lapun muualta, niin työantajalla ei ole välttämättä palkanmaksuvelvollisuutta.

Tuo mitä sanoit, että jos työnantaja haluaa käyttää omaa lääkäriään LISÄtarkastuksiin, niin se on totta. Silloin on työnantaja velvollinen vastaamaan lisäkustannuksista. Ei siinä tapauksessa, että firmassa on sääntö käyttää työterveyttä, jos haluaa palkan sairauslomasta.

Yhteistyössä