KILOKLUBI, hyvä vai huono?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilith"

Vieras
Kokemuksia, onko kukaan sen ohjeita noudattamalla onnistunut?

Itse vasta aloittelen, toinen päivä menossa kun merkkailen ruokia ylös.. Aloin nyt jo miettimään, että:

- Minkä perusteella tuo laskee päivittäisen kalorikulutuksen? Vaikka vaihtelen päivän aktiivisuutta omista tiedoista (kevyt työ/raskas työ jne) tai kirjaan eri määriä liikuntaa, en huomaa mitään eroa?

- Kuinka järjettömästi tuon mukaan pitäisi syödä kasviksia? Eikö se suurpiirteinen sääntö ole se "puoli kiloa päivässä" Huomasin, että tuo näköjään laskee hedelmätkin siihen mukaan... Ja tänään olen syönyt jo kesäkurpitsaa, porkkanaa, kukkakaalta, sipulia, ananasta, mandariinin, banaania... Ja silti kasvispallura on oranssi? Samaten kuitupallura pysyy oranssina, vaikka olen vetänyt tänäänkin vaikka mitä kauraleseistä lähtien..

Tuntuu myös, että tuo laskee kalorit kovin alakanttiin? Olen tänään merkinnyt siihen jo kaiken tältä päivältä, kun tiedän jo mitä syön iltapalaksi, ja vaikka tuntuu että olen vetänyt paljonkin ruokaa, niin tuo näyttää 960 kaloria koko päivästä....

Kaikki kokemukset/havainnot tervetulleita! :wave:

Niin ja vielä sekin, että tuolta on vaikea löytää ruokia... Tarkoitan että juuri sen tietyn valmistajan -jotain- ei ikinä löydy, jotta saisi tarkasti tietää mitä on tullut syötyä. Esim. etsin yhtä tiettyä sulatejuustoa, mutta löysin vain jonkun paljon rasvattomamman "keskiverto"arvon sulatejuustosta, joka ei vastaa ollenkaan sitä mitä söin

No minä laihdutin v.2010 tuon ja imetyksen avulla abouttirallaa 25kg. Ehkä se ohjelma laskee alakanttiin, koska mun piti syödä imetysaikana 1500-1600ckal (siis sen kk:n oman laskurin mukaan) että laihduin. Mulle se ehdotti laihdutuskalorimääräksi 1800-1900ckal.. Mut muuten tosi hyvä ohjelma, kun vaan säätää sen kalorimääräm itselleen sopivaksi. Suosittelen!

Kasviksia joka ruualla, ruisleipää ja kasvirasvoja niin pallot tykkää. ;)

No minä laihdutin v.2010 tuon ja imetyksen avulla abouttirallaa 25kg. Ehkä se ohjelma laskee alakanttiin, koska mun piti syödä imetysaikana 1500-1600ckal (siis sen kk:n oman laskurin mukaan) että laihduin. Mulle se ehdotti laihdutuskalorimääräksi 1800-1900ckal.. Mut muuten tosi hyvä ohjelma, kun vaan säätää sen kalorimääräm itselleen sopivaksi. Suosittelen!

Kasviksia joka ruualla, ruisleipää ja kasvirasvoja niin pallot tykkää. ;)

Voisit ehkä neuvoa aloittelijaa, että mistä sitä kalorimäärää saa säädettyä? :) En ole toistaiseksi löytänyt vielä kuin sen kohdan, missä pystyy valitsemaan, onko tarkoitus pudottaa painoa vai ylläpitää nykyinen paino.. Ja liikunnat kirjaamalla tietysti kalorivaje vähän suurenee...

Mee sinne edistymiseen ja sinne tunget nykysen ja tavotepainon, sillee se vissii toimii.

[QUOTE="Lilith";29503385]Voisit ehkä neuvoa aloittelijaa, että mistä sitä kalorimäärää saa säädettyä? :) En ole toistaiseksi löytänyt vielä kuin sen kohdan, missä pystyy valitsemaan, onko tarkoitus pudottaa painoa vai ylläpitää nykyinen paino.. Ja liikunnat kirjaamalla tietysti kalorivaje vähän suurenee...[/QUOTE]

Kalorit merkitsevät, ei se ovatko ne kasviksia vai muuta. Itse seurasin kaloreja tuolla vuoden ajan ja laihduin 30 kiloa. Kalorit pidin tiukasti välillä 1200-1500. Välttelin hiilareita ja suosin proteiineja.

Minä sain syksyllä pudotettua kolmisen kiloa tuon ohjelman kanssa. Pystyin tarkkailemaan paljonko tuli syötyä ja liikuttua. Nyt se sitten on jäänyt, kun tulin raskaaksi, enkä ole enää jaksanut niin tarkkaan punnita mitä syön, mutta varmasti jatkan tuon käyttöä, kun lapsi on syntynyt. Hankalaa oli vain löytää oikeita ruokia ja joitain mausteita ei löytynyt, kun teki niitä omia reseptejä sinne. Kävin toisessa paikassa laskemassa kalorit ja sen mukaan laskin mitä jotain korvaavaa tuotetta pitää laittaa, että tulee oikeat määrä.

Minä olen myös laihduttanut Kiloklubin avulla noin 25kg (ensin 20kg Nutrifast-kuurilla eli yht. 45kg). Tykkäsin, mutta minäkin tosiaan söin vähän vähemmän kuin ohjelma minulle suositteli, ehkä 100kcal vähemmän. Mulla kuitupallura jäi joskus keltaiseksi siksi, jos päivässä oli tosi vähän viljatuotteita (leipää, puuroa tms.) mutta oli jotain ei-runsaskuituista, esim. jauhoilla suurustettua kastiketta, niin viljatuotteista liian iso %-osuus oli ei-runsaskuituista. Silloin palluran olisi saanut vihreäksi syömällä ruisleivän tai puuron, mutta en minä palluroiden takia syönyt vain nälän. Tuollaisina päivinä katsoin että kokonaiskuitumäärä oli ok, ja olin siihen tyytyväinen. Samoin jos esim. rasvan laatu menee keltaiselle/punaiselle yksittäisenä päivänä vaikkapa eineslounaan vuoksi, sen saisi takaisin vihreäksi syömällä rypsiöljyä suoraan purkista, mutta ei ole järkeä :D Katsoo vain, ettei joka päivä tule samoja "virheitä".

Uusimmat

Yhteistyössä