kilot

  • Viestiketjun aloittaja alussa
  • Ensimmäinen viesti
alussa
Nyt olen hieman hämilläni;) Saatan olla raskausviikolla 5 ja kiloja tullut 2kg. Vatsa on turvonnut. Sanotaan että alussa tulee turvotusta joka häviää ja sitten tulee vauvamaha. Mutta jostakin luin että vasta viikolla 22 olis kiloja pitänyt tulla 2kg! Siis onko normaalia että näin alussa tullut 2kg painoa? Mitä jos paino nousee samaan tahtiin ja viikon päästä on jo 4kg?
 
Pive
Mä laihduin ekan neuvolakäynnin (rv 8+1) punnituksen ja tokan (rv.12+6) välissä 2kg ja painoin taas rv.17 saman kuin viikolla 8. ja mulla oli jatkuva nälkä ja söin todella paljon, mutta makea ei maistunut ollenkaan!
 
tasoittuu
Itselläni paino noussut n. 4 kiloa ja nyt viikko 17 menossa.
Alussa nousi enemmän ja sitten tasoittui.
Ei kannata stressata liikaa, kunhan syöt suht normaalisti ja herkkuja kohtuudella.
Tuo painon nousukin taitaa olla yksilöllistä.
 
mie
Itselläni nousi paino 4 kiloa ennen ekaa neuvolaa. Sen jälkeen on nousu ollut melkoisen maltillista. Kokonaisuutena tullut ehkä 10 - 13 kiloa. Olin ennen raskautta normaalipainon alarajalla, joten uusien painosuositusten mukaan olisi saanut tulla enemmänkin. Olen nyt jo lähellä laskettua aikaa. Joten ei paino pakosti noudata mitään samaa suuntaa kokoajan. Itselleni puhuttiin kovasti terveellisestä ruokavaliosta alussa ja keskiraskaudessa, kun tuntui että painoa tulee, vaikka söin mielestäni ihan terveellisesti. Painontulo loppui jonnekkin vähän yli 30 viikolle vaikka söin ja syön edelleen kuin hevonen. Nyt saarnataan taas toiseen suuntaan, kun tuntuu että paino suorastaan on alkanut laskea. Kaikki on niin kovin yksilöllistä:) Sanoisin, että parasta on vain syödä terveellisesti ja monipuolisesti oman nälän mukaan eikä stressata liikaa painosta.
 
: )
Mulla molemmissa raskauksissa paino on ollut rv20 asti lähtöarvossa tai sen alle. Esikoisen kanssa sain kuitenkin silti loppujen lopuksi kasaan 11kg. Tästä toisesta en vielä tiedä : ). Kahdella ystävälläni on plussauksesta alkaen tullut 500g/viikko eli molemmilla lopussa 20kg painonlisäystä. Heistä ei kyllä uskoisi, molemmat on pian synnytyksen jälkeen olleet langanlaihoja. Toisin kuin minä, mulle jäi ekasta 5 kg extraa ; ).

Noin varhaisessa vaiheessa painon voi vielä tehdä vaikka mitä. Painoa voi tulla turvotuksesta tai sitten jos sinulle iskee pahoinvointi (usein rv5-6 alkaen) niin voi olla että paino lähtee tippumaan voimakkaastikin.
 
pallero
Ei mitään hätää.
Minulla paino nousi n.8kg ekalle neuvola käynnille mikä oli rv9. ja siinä se on melkeistä napottanu koko ajan nyt rv16+
ILOISTA ODOTTELUA SINULLE!
 
pihvi
Mulla on paino noussut 3kg ja raskausviikkoja on 26. Alkuraskaudessa tuli nuo kolme ja nyt on menny varmaan kuukausi ettei ole tullut yhtään painoa lisää. Eli se tosiaan tasoittuu :)

 

Yhteistyössä