kilpailetteko tosielämässäkin koko ajan siitä kuka on paras äiti ja vaimo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttää

Vieras
Mietin vaan kun täällä aina lynkataan ne muut naiset huonommiksi kuin itse olette. Jokainen täällä palstailevahan näyttää antavan miehensä tehdä ihan mitä vaan, kun "eihän aikuista ihmistä voi kieltää". Liikaa työskentely, reissaaminen, harrastaminen, juhliminen, lastenhoidon ja kotitöiden välttely, oli kyse mistä vaan niin täällä kilpaillaan siitä kuka on sallivaisin vaimo. Ja auta armias jos olet mustasukkainen miehestäsi, niin sitten vasta huono vaimo oletkin, kunnon vaimo ei loukkaannu vaikka vieras akka istuis miehen syliin. Samoin kaiken te teette lastenne kanssa paremmin kuin muut äidit, kasvattaminen, harrastaminen, koulunkäynti, imettäminen, perhepedit ja soseiden itse valmistaminen, you name it, palsta-mamma tekee sen sua paremmin. Hyvä äiti ei koskaan väsy, ei hermostu, on aina hyvällä tuulella ja läsnä lapsilleen, senhän me kaikki olemme täältä opineet.

Mä väitän silti röyhkeänä että puoletkaan teistä ei oikeasti ole noin täydellisiä, ette äiteinä ettekä vaimoina, kunhan pädette ja koitatte nostaa itseänne jalustalle muihin nähden. Mutta ihan oikeasti ei se hyvä vaimous tai äitiys ole sitä että on muiden silmään täydellinen. Jokaisella meillä on erilaiset parisuhteet, joillain aidosti hyvät, ja joillain huonot, suurimmalla osalla jotain siltä väliltä, mutta se ei oikeasti tee teistä ihannevaimoa että sallitte miehelle kaiken ettekä koskaan motkota, joskus turhastakin. Sama pätee äitiyteen, kaikilla meillä on erilaiset lapset, koitettaisko siis jaksaa muistaa, että se neuvo tai toimintatapa joka pätee sun lapseesi ja sinuun äitinä, ei välttämättä olekaan niin absoluuttinen totuus kuin mitä te kuvittelette.

Jatkakaa harjoituksia.

:) Terveellistä on, aina tuon reaktion iskiessä, sulkea tämä koko keskustelupalsta ja palata maalaisjärjen pariin. Kaikissa asioissa löytyy fundamentalistit:uskonnoissa, politiikassa ja äitiydessä.
Avainsana on lähdekritiikki. Ei kannata ottaa täällä huutelijoita niin tosissaan :D

:) Terveellistä on, aina tuon reaktion iskiessä, sulkea tämä koko keskustelupalsta ja palata maalaisjärjen pariin. Kaikissa asioissa löytyy fundamentalistit:uskonnoissa, politiikassa ja äitiydessä.
Avainsana on lähdekritiikki. Ei kannata ottaa täällä huutelijoita niin tosissaan :D

Juu siis en oo kyllä hetkeäkään uskonut että kukaan täällä(kään) olis oikeasti noin "täydellinen" kuin mitä antavat ymmärtää, kunhan pätevät. :D

Jokaisella lienee ne omat ihanteet joiden mukaan pyrkii toimimaan, olosuhteiden myöhävaikutuksella joskus paremmin ja toisinaan heikommin. Täydelliseksi varmaan harva itseään mieltää, minä en ainakaan. :D Silti koen voivani ilmaista oman näkemykseni jos joku kyselee täällä mielipiteitä toiminnastaan.

Varmaan täällä tulee vastaan paljon teilaamista ja monilla lähestymistapa toisen ongelmiin on kriittinen. Siihen kannattaa varautua kun täällä kyselee mitä mieltä muut jostain ovat. Samoin kannattaa miettiä mihin viesteihin kiinnittää enemmän huomioa, kenen kanssa kannattaa alkaa väitellä jne.

Mä en siis tosiaan tehnyt tätä ketjua mitenkään vihaisena, vaan lähinnä huvittuneena. Mulle tämä palsta on hauskaa ajanvietettä, enkä tosiaan voi melkein ketään täällä ottaa tosissani, en harmaita enkä mustia. Just oli yks päivä jossain joku uutinen jossa tutkimuksen mukaan naiset tyhmenevät ryhmässä, ja mulle tuli heti tää palsta mieleen. :D On täällä muutama ihan fiksukin tyyppi, kuten esim sinä madicken04 ja esim. mummeliisa, mutta suurin osa porukasta on silti pelkkää pätemistä harrastavia naisia jotka ehkä toiveissaan ovat täydellisiä, mutta silti näkyy läpi ettei se totuus aina ole sitä mitä täällä kirjoitellaan.

Ei kai nyt todelliset superäidit ja vaimot täällä ehdi kirjoittelemaan. Heillä on täysi työ huolehtia lapsistaan ja perheestään. Jos vapaa-aikaa on, se käytetään täydellisen kropan huoltamiseen ja henkiseen kasvuun.

Mua naurattaa tossa koko alotuksessa se ajatus, että kaikki siinä on niin kovin nais-keskeistä. Siis että se on naisesta kiinni KIELTÄÄ miestä ja jos kehtaa väittää, ettei niin tee, on toisten kanssa kilpaileva "superäiti". :D Ei sitten käynyt mielessä, että kyse enemmänkin on siitä, ettei monikaan terveellä itsetunnolla varustettu nainen viitsi katsella sellaista miestä, jota edes TARVITSEE kieltää...? Minä voin rehellisesti sanoa, etten koskaan kiellä miestäni tekemästä mitään: hänellä on ihan omakin pää, mitä käyttää.

Myös toi mustasukkasuus: Onkohan tässä nyt lähinnä ap:n omat parisuhdeongelmat tai itsetunto-ongelmat takana? Jotkut vaan ON mustasukkasia ja toiset EI. Mun on hirveen vaikee kuvitella, etä mua mitenkään haittais, jos joku vieras naikonnen istahtais miehen syliin (ap:n esimerkki)., mut eihän sen nyt hyvänen aika pitäis olla keltään pois? :D

Ja perhepedit, imettämiset, omat soseet (noh, yleisempää taitaa olla ihan kotitekoinen sormiruoka) - en kyllä osaa pitää niitä minkään "superäidin" meriitteinä; lähinnä normaalia lapsiperhe-elämää. Se kyllä kuulostaa oudolta, että joku noista saa näin ison haloon kehitettyä. :|

Uusimmat

Yhteistyössä