Kilpirauhanen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äippä82

Jäsen
28.09.2004
39
0
6
Moi! Itselläni kilpirauhasen vajaatoiminta, mitä hoidettiin raskauden aikana tyroksiinilla. Annosta pienennettiin synnytyksen jälkeen, mutta ei ilmeisesti riittävästi, koska nyt selvisi reilu liikatoiminta. Hikoilen, vapisen yms. ja arvot aivan järkyt. Vauva 3kk on täysimetyksessä ja olen epäillyt hanellä allergiaa, sillä kakkaa todella paljon vihreää kakkaa useita kertoja päivässä (ja yössä ).Uni on varsinkin öisin levotonta ja heräilee usein. Olemme käyneet lastenlääkärillä ja minä olen ollut 2vk maidottomalla/munattomalla ilman tuloksia. Nyt mietinkin voisiko tällä liikatoiminnalla ja vauvan oireilla olla yhteys? Oma läkärini ei osannut sanoa, vaan kehotti viemaan vauvan maanantaina tutkimuksiin. Vauva kasvaa normaalisti. Kokemuksia?
:flower:

Mulla todettiin pari viikkoa sitten ylitoiminta, vauva on 4 kk. Oireet tosi korkea leposyke, hikoilu pienimmästäkin liikkeestä, käsien vapina, painon tippuminen ruokahalusta riippumatta, ahdistus (varsinkin silloin, kun sydän hakkaa). Vauva taasen on täysin terve, masukin toimii normaalisti. Varmuuden vuoksi musta otetaan vasta-aineet, ja sitten jos niitä on niin verikoe vauvasta.
Tk-lääkäri aloitti Tyrazolin, mutta ne jätettiin tänään pois, kun sisätautilääkäri epäili synnytyksen jälkeistä tilaa, joka lopulta paranee itsekseen. Beetasalpaajilla helpotetaan oloa siiheks. Imetyksen jo ehdin melkein lopettaa, kun luulin, ettei Tyrazolin kanssa saa imettää. Tosin kyllä ois saanutkin. Onneksi pumppasin yötä-päivää, ettei maidot ihan ehtyneet.

Yhteistyössä