Kilpirauhasarvot ja Thyroxin lääkitys!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaa..a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaa..a

Vieras
Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa lääkityksenä 6pv/vko 1.5tabl. ja 1pv/vko 1tabl. Viimeisimmät labra arvoni olivat:
TSH 0.075 ja T4V 16. Yks lääkäri sanoi että mennään tuolla lääkityksellä toinen sanoi että lääkitystä pitää vähentää. Ketä uskoa?!? Mitä mieltä?

Mun ymmärtääkseni ihan ok arvot, jos sulla olo on hyvä, eikä liikatoiminnan oireita. Mulla ilmeisesti kipirauhanen lakannut toimimasta ja lääkitystä korjaillaan jatkuvasti, mutta sellaisiin arvoihin tähdätään, että TSH alle 1 ja T4V 17-18. Näistä kumminkin tärkeämpi saavuttaa oikea taso TSH:n kuin T4V:n.

Raja-arvot: TSH 0,4-4mU/l ja T4V 9-19pmol/l. Minulla noi arvot heittelee jatkuvasti välillä nostellaan ja välillä lasketaan plääh! Olen aina ollut huono tutkimaan vajis tai liikatoiminnan oireita. Minusta olen aina samanlainen tehdään mitä vaan lääkitykselle. Rytmihäiriöitä on mutta niitä mulla on aina ollut silloinkin kun arvot on hyvät. Ota täst nyt selvää mitä kuuluis tehdä???

olo sulla hyvä, nin annos kohdallaan. Itsellä olisi jo sydänoireita noilla arvoilla. Mulla TSH ei saa olla alle 0,5, muuten tulee rytmihäiriöitä. Sopiva annos ja arvot on yksilöllisiä. Jos annos ollut pitkään sama ja ei oireita, niin syö vaan sitä annosta jolla hyvä olo.

Mulla TSH:n arvo 39. Huomattiin vahingossa tai lääkäri itse asiassa epäili liikatoimintaa kun valitin unettomuutta, hermostuneisuutta, tykytyksiä ja rytmihäiriötä ja siksi lähetti verikokeisiin.
Aloitin toissapäivänä tyroksiinin syömisen mutta pelkään sydänoireiden ilmenemistä.
Lääkäriin hakeuduin siis nimenomaan tykytysten ja paniikkikohtausten takia.
Pelkään myös laihtumista. Olen 177 cm pitkä ja painan 58,6 kg eli alipainon rajoilla olen. Olen pitkään yrittänyt lihota ja syön hyvällä ruokahalulla mutta painoa ei vaan tule. En urheile säännöllisesti.
Onko mahdollista, että noi korkea TSH viestisi jostakin muusta kuin kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

Uusimmat

Yhteistyössä