Kilpirauhasarvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin kokeissa ja tulos oli TSH 1.60 ja t4v oli 12.62.

Huhtikuussa arvot oli Tsh 1.42 ja t4v oli 14.

Joulukuussa 2014 tsh 1.21 ja t4v oli 16.

Pitääkö olla huolissaan tuosta laskevasta t4v arvosta? ?

Mulla on paljon vajaatoiminnan oireita. Rajua hiustenlähtöä, painonnousu, väsymys, muistiongelmia, keskittymis vaikeus, palelu, kuiva iho, kalpeus, kuukautishäiriöt.

Rautavarastot katottu ja hemoglobiini sekä dvitamiini. Kaikki normaali. Lisänä että en tule enää raskaaksi. Se ei ole mulle normaalia olen aina tullut helposti raskaaksi. .

Kävin kokeissa ja tulos oli TSH 1.60 ja t4v oli 12.62.

Huhtikuussa arvot oli Tsh 1.42 ja t4v oli 14.

Joulukuussa 2014 tsh 1.21 ja t4v oli 16.

Pitääkö olla huolissaan tuosta laskevasta t4v arvosta? ?

Mulla on paljon vajaatoiminnan oireita. Rajua hiustenlähtöä, painonnousu, väsymys, muistiongelmia, keskittymis vaikeus, palelu, kuiva iho, kalpeus, kuukautishäiriöt.

Rautavarastot katottu ja hemoglobiini sekä dvitamiini. Kaikki normaali. Lisänä että en tule enää raskaaksi. Se ei ole mulle normaalia olen aina tullut helposti raskaaksi. .

Arvot ovat niin yksilöllisiä,henk.koht.joten oireesi todellakin voi johtua kilpirauhasesta.Endogrinologi jolla käynyt vuosia, sanoi että viitearvot ovat vain suuntaa antavia.Itselläni esim.TSH oltava 1 ei yli yhtään ja voin hyvin....

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Minulla on kaksi lasta eli kaksi raskautta. Mutta niistä on jo vuosia aikaa. Lapset ovat 12v ja 8v. Minulla ei ole elämässäni mitään sellaista mikä uuvuttaisi.

Kokeile tyrosiiniä. (amino tyrosine)

Mutta vertaile kunnolla hintoja ensiksi, muuten menee kymppejä hukkaan.

Mulla siis epäillään että sädehoidot vauritóittivat kilpirauhasta ja arvoja seurataan muutaman kerran vuodessa. Vielä kaikki niin kunnossa etten saanut lääkitystä.

Omatoimisesti siis popsin tyrosiiniä, mun mielestä se piristää ja vähentää kipuja.

Toki pitää sit muistaa lopettaa sen popsiminen hyvissä ajoin ennen seuraavia kokeita...

Joo tuota tyrosiiniä söin hetken keväällä ja kyllä se vähän piristi. Mutta hiustenlähtöön sillä ei ollu mitään vaikutusta. Multa on lähteny jo yli puolet hiuksista ja senku vaan jatkuu... :/

Testosteronit on mitattu ja ne on normaalit niin ei siitä ainakaan hiustenlähtö johdu...

Yhteistyössä