Kilpirauhasen häiriöt ja raskaus!!-UNIHÄIRIÖT!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valvova Susi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valvova Susi

Vieras
Minulla on kilpirauhasen liikatoimintaa. Olen ylittänyt ensimmäisen raskauskolmanneksen kuitenkin kai hyvällä onnella. Esikoinen. Ei km, vielä ainakaan.
Oireilen vahvasti. unettomuus, nukahtamisvaikeudet, pyöriminen, levottomuus, ärtyneisyys,jano,pahoinvointi tuplakovana,lihasheikkous.

Asiaa tutkitty tk. Ja vielä lisäkokeita tulossa.
Kuinka teitä muita kohtalotovereita? vastaavassa tilanteessa ja miten hoito ja asiat eteni lopulta? Itsellä kaikki kesken, huoli suuri!!Sikiön vointi? Hoito??Ei välttämättä hoideta mitenkään.
T4v verikoe normalisoitunut, Tsh on melkein nollissa..

Unihäiriöt pahat, en saa yhtään nukutuksi..kuinkahan elimistö tämän kaiken kestää.olen totaalisen puhki. Lääkäri ei ota kantaa asiaan sen kummemmin.Mutta en voi jatkaa näinkään elämääni. Unihäiriöt olivat jo ennen raskauttakin.

hieno olis tietää muiden kokemuksia aiheesta.Liikatoiminnasta.

Hei! Kesällä olin raskaana ja minulla oli silloin kilpirauhasen ylitoimintaa. En huomannut sen vaikuttavan vointiini mitenkään, tosin raskauden myötä minua aiemmin vaivanneet uniongelmat katosivat, joten sen puoleen helpotti. Keskenmenon sain kuitenkin elokuussa 9. viikolla, joten raskaus oli hyvin alussa. Km:n jälkeen kilpparikontrollissa havaittiin edelleen ylitoimintaa, vaikka lääkitystä olin vähentänyt ja vähennettiin seuraavankin kotrollin jälkeen. Nyt olen alitoiminnalla ja kontrollikoe taas ensi viikolla, sillä lääkäri epäilee mun kilpirauhasen "heränneen henkiin" nelisen vuotta sitten annetusta radiojodihoidosta huolimatta.

Sulle voisin kuitenkin lohdutuksena kertoa, ett raskauden alussa nainen tarvitsee enemmän kilpirauhashormonia ja sitä sen vuoksi kai enemmän erittyykin. Ylitoiminta ei lapsen kehitykselle käsittääkseni kuitenkaan niin paha juttu kuin alitoiminta. Itsekin tässä kokeisiin hätäilen, että voisin mahdollisimman pian nostaa lääkitystä ja pääsen alitoiminnasta eroon, sillä uusi raskaus haaveissa. Onnea sinulle raskauteen, toivotaan arvojen tasaantuvan ja voinnin paranevan.

Faktaa raskaudesta ja kilppariongelmista löytyy täältä:
http://duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WA R_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view& p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dle htihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Factio n&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91211#o4

Yhteistyössä