Kilpirauhasen liikatoimintaa kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IevuRiepu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IevuRiepu

Vieras
Minulla nyt epäillään sitä silmäoireitteni takia. Luin vaan lääkärikirjasta, että yleisin sairastuja on 30-40 vuotias naisihminen. Eli löytyykö muita tältä palstalta?

minulla vajaatoimintaa ja siihen on lääkitys,se on vain nyt koko loppuiän perussairaus joka pitää muistaa aina mainita kun tai vaikka ei lääkärissä käydessä kysyttäisikään...vajaatoiminnassa ja liikatoiminnassa on omat oireensa,itse olen huomannut että jos olen unohtanut ottaa ko.lääkkeen sanotaanko vaikka että parikin päivää ilman lääkettä niin se näkyy jo minussa,käyn joko ylikierroksilla tai sitten vain laahaudun päivästä toiseen.luulempa että jos käyt sivuilla esim.www.hyvaterveys.fi ni sieltä voi löytyä siihen liikatoimintaan liittyviä oireita. ;)

Mullakin on vajaatoiminta ja siihen lääkitys ollut reilu 4 vuotta. Mulla oireet oli vähän epätavalliset eli oireilin ennemminkin liikatoiminnan kaltaisesti: sydämentykytystä ym. Masennus tai ennemminkin ahdistuneisuus ja itkuisuus oli pahimmat oireet ja terveyskeskuslääkäri olisi määrännyt masennuslääkkeen, koska TSH oli hänen mielestään rajoilla. Onneksi kuitenkin pääsin endokrinologille ja hän määräsi heti lääkityksen vajaatoimintaan. Ahdistus ja muutkin oireet helpottivat alle viikossa.
Nykyään TSH:n yläraja on laskenut eli se on about 4. Mulla tuntui oireita jo vähintäänkin noilla arvoilla.
Kannattaa olla itse aktiivinen, jos epäilee jonkin olevan vialla. Varsinkaan tk-lääkärit ei aina tunnu ihan tietävän kaikkea.

Yhteistyössä