Kilpirauhasen vajaatoimintaako sittenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niipa

Vieras
Kertokaas kokemuksia oireista ja elämästä kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa. Minkälaisia arvoja?

Luulen, että minulla siinä vika mutta arvot viitearvojen sisäpuolella. TSH viime lokakuussa 1,68, nyt toukokuussa 1,36. T4V oli lokakuussa 12 eli alempana kuin suositus on.

Oireita on ollut viime syksystä ja loppua ei näy, pahenee olo vaan mutta apua en saa kun veriarvot hyvät...

No sen ainakin sukulaiselta kuulin, että oli tosi aloitekyvytön ja kun sai vajaatoimintaan lääkityksen, niin heti auttoi!! Ja on siis oikeesti oikea "tehopakkaus", ennenkuin tuli vajaatoimintaa.

Mä sain lääkityksen kun arvot oli ristiin viitearvoissa. Eli tsh oli muistaakseni n. 14 ja t4-v 3-4. Jostain kumman syystä ei kauhean selkeää muistikuvaa ;)

Oireina about kaikki mitä vajikseen liittyy, paino ei tosin ehtinyt nousemaan. Olo oli ihan kauhea. Onneksi arvot saatiin pian kohenemaan ja annostus osui myös nopeasti kohdilleen.

mun arvot tsh 1,08 ja t4v 13,8. On oireita,iho,silmä,lihaskrampit yms,palelua,kaulakramppeja.Käski lääkäri syödä magnesiumia ja tervemenoa mielenterveystoimistoon