kilpirauhasen vajis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tykyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tykyttää

Vieras
täällä päivällä joku kyseli samasta asiasta, mä olen kaks vuotta sitten otattanut kilpparikokeet oireiden takia, ja nyt kaivoin labrat esille...
mun arvot olivat silloin TSH 1,56 ja T4V 11,0.
oireita mm. erilaiset sydänoireet, väsymys ja lämmönsäätelyongelmat.

miltä nuo arvot teistä kuulostaa?

Ihan hyviltä nuo näin kuulostaa. Toki arvot on tossa ajassa kerinnyt jo heittää kuperkeikkaa, eli käy otattamassa uudet. Onko sukurasitetta? siihen ainakin on helppo vedota jos on oireitakin, niin saa testit helpolla. Mulla piti lääkitystä rukata niin, että tsh oli 0,17 ennen kuin mun olo koheni, joten tiedä noista sitten...

Kyllä nuo viitearvojen sisään mahtuvat. Voi olla, että sulla oli päällä esim. kilpirauhastulehdus? Mulla kävi juuri niin, eli arvot heitteli vuoden sisään miten sattuu kunnes testattiin vasta-aineet josta selvisi että tulehdus oli syynä outoihin oireisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kyllä nuo viitearvojen sisään mahtuvat. Voi olla, että sulla oli päällä esim. kilpirauhastulehdus? Mulla kävi juuri niin, eli arvot heitteli vuoden sisään miten sattuu kunnes testattiin vasta-aineet josta selvisi että tulehdus oli syynä outoihin oireisiin.

Jep, mullakin tää lähti tulehduksesta, mutta silloin oireet oli kyllä oikein selkeät kun pitelin seinistä kiinni että pysyin tolpillani. jos mietin noita ap:n oireita niin ei kovin ärhäkkä tulehdus.

normaalithan nuo arvot ovat. Tsh viiterajat ovat 0-4,5 ja t4v 10-21. Mulla on todettu kilpparin vajis syksyllä -08 jolloin alettiin thyroxin lääkitys. Tämä siis ensimmäisen raskauden jälkeen. Toisen raskauden jälkee ervot heitti ihan päin hevonpyllyä ja lääkeannosta nostettiin, eli nyt maaliskuussa arvot oli tsh 18 ja t4v 11 annostusta nostettiin 25microsta 50 microon. Kesäkuun alussa arvot olivat tsh 4,38 ja t4v 16 mutta oireet edelleen (väsymys, paino ei laske, hiukset tippuu päästä, paleli, muistikatkoksia) niin annosta nostettiin taas niin että 3x viikossa 50microa ja 4x viikossa 0,1mg. Nyt viimeisimmät arvot viime viikolta tsh 2,99 ja t4v 19 ja annosta tullaan ilmeisestikin taas nostamaan koska oireet eivät ole mihinkään hävinneet :/ veemäinen sairaus ettenkö sanoisi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
normaalithan nuo arvot ovat. Tsh viiterajat ovat 0-4,5 ja t4v 10-21. Mulla on todettu kilpparin vajis syksyllä -08 jolloin alettiin thyroxin lääkitys. Tämä siis ensimmäisen raskauden jälkeen. Toisen raskauden jälkee ervot heitti ihan päin hevonpyllyä ja lääkeannosta nostettiin, eli nyt maaliskuussa arvot oli tsh 18 ja t4v 11 annostusta nostettiin 25microsta 50 microon. Kesäkuun alussa arvot olivat tsh 4,38 ja t4v 16 mutta oireet edelleen (väsymys, paino ei laske, hiukset tippuu päästä, paleli, muistikatkoksia) niin annosta nostettiin taas niin että 3x viikossa 50microa ja 4x viikossa 0,1mg. Nyt viimeisimmät arvot viime viikolta tsh 2,99 ja t4v 19 ja annosta tullaan ilmeisestikin taas nostamaan koska oireet eivät ole mihinkään hävinneet :/ veemäinen sairaus ettenkö sanoisi!

todella veemäinen! huoh!

Uusimmat

Yhteistyössä