Kilpparin vajaatoiminnasta.. Millaisia oireita ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Olisin kiinnostunut tietämään minkälaisia oireita teillä on ollut kun on kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Ja varsinkin jos on ollut jotain tosi erikoisia oireita, mutta mitkä on selkeesti johtunut kyseisestä sairaudesta. Ja vaikkei olisi saanut lääkitystäkään siihen, niin silti olisin kiinnostunut kuulemaan mitä oireita on ollut..

No mulla oli edenny jo aika pahaksi (tsh23) ja ei mielestäni ollut mitään ihme oireita, tai niin luulin sillä hetkellä.
Ne alkoi niin pikkuhiljaa, etten huomannu niiden edes tulleen koskaan. Sanotaanko, että kävin todella hitaalla. Luulin laiskistuneeni ja olevani vaan väsynyt.

Nyt on menny lääkityksestä n. 2vuotta ja tuntuu että vieläkin vaan paranee. Mun "keskittymishäiriö" hävisi ;) Ja pystyn oppimaan asioita ehkä 200 kertaa paremmin. En ole niin omassa sumuisessa maailmassa, jonka luulin olevan myös luonteenpiirre. Että olisin omissa maailmoissani..paskat....pihalla mä olin, sumussa jne :D
Olin sellanen jota aina hetkittäin joutu "herättelemään" kun tunnuin olevan omissa maailmoissani...
Nyt voi taas elää valoisammassa maailmassa, ah! :D

Niin, sanottakoon tähän vielä, että sen takia kyselen näitä, koska epäilen itselläni kilpirauhasen vajaatoimintaa. Vuosia sitten kilppari-arvot heitteli jonkin verran,mutta en saanut lääkitystä silloin. Kaikenlaisia vastaavia oireita on ollut sen jälkeen läpi vuosien ja epäilen nytkin että kaikenlaiset minulla ilmenevät oireet johtuisivat siitä.

[QUOTE="vieras";22289601]Miten kauan sulla Tiiru oli oireita tai näin jälkikäteen arvioituna miten kauan ajattelet sairastaneesi?[/QUOTE]

Voi apua..en osaa yhtään vastata. Tajusin nuo jutut tosiaan vasta jälkikäteen... En tiedä mistä lähtien, mutta ainakin pari vuotta ennen lääkitystä muistan kun joku sanoi mua haaveiliaksi :D Ja kysyi missä maailmassa sitä taas oltiin :D

Voihan olla että on ollu kauempinkin, mutta lievempänä..
Olisi kyllä kiva itsekin tietää mistä asti mahdollisesti ollut tuo..

Niin, sanottakoon tähän vielä, että sen takia kyselen näitä, koska epäilen itselläni kilpirauhasen vajaatoimintaa. Vuosia sitten kilppari-arvot heitteli jonkin verran,mutta en saanut lääkitystä silloin. Kaikenlaisia vastaavia oireita on ollut sen jälkeen läpi vuosien ja epäilen nytkin että kaikenlaiset minulla ilmenevät oireet johtuisivat siitä.

Pyydä ihmeessä verikoe niin saat vastauksen :)

mulla oli keskittymishäiriöitä, sitten lihosin todella paljon.. hiuksia lähti normaalia enemmän.. väsymystä niin pahasti että nukahdin välillä istualtaan sohvalle..

mulla vajaatoiminnan oireet on menny tosi pitkälle thyreoidektomian jälkeen. en pystyny esim. kirjoittamaan tekstareita tai tietokoneen näppiksellä. Sormet ei vaan toiminu... En pysynyt pystyssä jos piti kävellä ja kääntyä yhtäaikaa. Nukuin vuorokaudessa semmoiset 18 tuntia. Sisälämpötila oli vähintään 25 astetta, mutta pukeuduin ainakin kolmeen vaatekerrokseen, joista yksi oli paksua villaa.... En käynyt ulkona kuukauteen muuta kuin pakosta.

jatkoa vielä: hiuksia lähti todella paljon. Sydän löi harvoin: harvemmin kuin paljon urheilevalla miehelläni. Suoli toimi kerran viikossa tai kahdessa. Iho kuivui. onhan näitä...

Yhteistyössä