Hae Anna.fi-sivustolta

Kiminkiset ja muut valittajat

Viestiketju osiossa 'Julkkisjuorut' , käynnistäjänä työtön,mutta ei onneton, 22.07.2011.

1. Mikä ihmeen "valitusvirsi-kerho" näillä kiminkisillä, saritammisilla ja riittaväisäsillä on ?
    Byäääh, kun ohjelma loppuu, nyyh nyyh nyyh.

Aikansa kutakin ohjelmaa, ja jos on noin tyhjäpää ettei muuta työtä osaa tai löydy, menkööt kortistoon tai kurssille. Lääkärikin kehtaa valittaa!
    Ärsyttää ihan hel...tisti!

2. Qristina Vierailija

Eihän se Kiminkinen mitään valita, ohjelmansa jatkuu radiossa ja taatusti pian jollain muulla TV-kanavalla. Kiminkistä on mukava katsoa, terveysasiaa tulee paljon ymmärrettävässä muodossa.

3. Anneli Vierailija

Ihan samaa mieltä täällä, samaa olen ihmetellyt. Ja kyllä vaan Kiminkinenkin veisaa Tammisen lailla samaa virttä. Ihan niinkuin jokin ohjelma, eikä laadultaan kummonenkaan, olisi joku ikuisuusgarantituote, jota kansa jaksaisi seurata vuosikymmenestä toiseen. Viihdealalla olisi tietenkin oivallista, jos olisikin tällainen ikuisuusrahasampo, mutta kun ei ole.
    Ainakaan minä en ole pitkään aikaan jaksanut kumpaakaan, samaa virttä veisaavat vuodesta toiseen.
    Sinänsä näitä henkilöitä vastaan minulla ei ole mitään, mutta tv-kasvoina ovat kyllästyttäviä.

4. ap:lle Vierailija

Tässä kolme ilmaista neuvoa.
    Noudata niitä niin ei tarvitse ärsyyntyä julkkisten marinasta noin kamalasti.

1. Jos katsot televisiota tai kuuntelet radiota ja kitinää kuuluu, vaihda kanavaa/sulje laite.
    2. Jos näitä valituksia on lehdissä, hyppää jutun yli, jätä lehti ostamatta/tilaamatta.
    3. Hanki oma elämä.

5. en ole ap, mutta Vierailija

Ei se niin mene, että kaikki paska pitää vaan ottaa kiltisti vastaan, toki EU:n mytä sitä otetaan tillamatta ja yllätyksinä. Minä maksan TV-lupamaksun ja huomaan että taas tulee paskaa, suljen laitteen ja annan paskan jatkua. Ehei käy.

6. 1. Minäkin maksan tv-lupamaksuni, jolle haluan vastinetta, että älä ehdottele potaskaa.
    Toki valitsen ohjelmat mitä katson, mutta joka tuutista ei voi olla näitä näkemättä. Oletko Kiminkinen itse, heh heh, hauskaa. Niin ja muuten suljenkin kanavan ja vaihdan välittömästi, jos tuon ohjelman näen, enkä ymmärrä miksi aikuinen mies pitää hiirenhäntää tukassaan.Hauskaa varmaan...Kjäh kjäh

2. tilaan lehtiä enkä voi etukäteen tietää mitä sivuilla on, joten koko lehden luen, tai ainakin selaan
    3. hanki itse oma elämä,olet todella tietämätön ja tyhmä. Rakastan sinuakin myös, olet tosi ihana!!!

7. Tiina Kuopiosta Vierailija

Anteeksi vaan, että sanon. Oikein maalaistollolääkäri.
    Onneksi ei ole tuollaista meidän arvauskeskuksessa!!!

8. "Anteeksi vaan, että sanon. Oikein maalaistollolääkäri.
    Onneksi ei ole tuollaista meidän arvauskeskuksessa!!! Ei hän ihan tollo ole, koska on keksinyt lisäduunin. hankkii kovasti TV-ohjelmallaan. Perhe ja kotikin näytetään, paitsi lapset? Ehkä viisaita ja kieltäytyivät, koska heistä ei puhuta sanaakaan, eivät edes talkoisiin ja saunailtoihin osallistu. YMMÄRRÄN heitä.

Kuka sietää lääkäriltä (paitsi hän joka tahtoo televisioon kertomaan peräpukamistaan) että "istupas lyyli perseelles, hups pääsikö pieru, eiku se olikin tuoli joka pussahti" tyyliä.
    Kuka kestää lekuria joka pistää kätensä joka paikkaan, kas tässä on tyttö (nainen 60-v) jolla pukkaa nyt vaihevuotta esiin, samalla taputtaa reidelle ja olkapäälle silleen, että lyyli elä nyt välitä, vanha mikä vanha. hehe heh.
    Tai nuori nainen, jolla on jotain häikkää jossain ja joka makaa "lavitsalla," eikä vain tohtori aseta somat kätösensä naisen pystyssä olevien polvien yli, silleen voi voi ja voi voi ja kertoo kameralle että täällä missukalla on vikaa siinä että...

Heipä hei vaimokulta, pusi pusi isi lähtee nyt töihin, kulta rakas pärjää nyt päivä. Nyt sitten talkoot pystyyn ja savusaunaan kaikki, sitten munasillaan järveen, he, heh näin sitä meillä.

No niin lyyli, mikäs se koivessa mättää katotaampa, istuppas perseelles lyyli ni katotaan, (heh he tuoli se vaan pussahti lyylikulta, hoh hoo hoh, älä sinä mittää hämillä oo) kuvausta vaatiii tämä. Joo täällä "kiminkinen päivää, nyt pitäs saaha lyyli kuvauksiin, ai eikö kiitos ja näkemiin."
    No hei täällä on "tohtori Kiminkinen hyvää päivää(televisiokameroiden ja mikin kera, ) pitäs saaha lyyli kuvauksiin heti, ahaa kiitos sekö järjesty, hyvä ja heippa taas :D"
    Tämä edellinen on minun oletus, koska pikkaisissa terveyskeskuksissa ei mikään
    järjesty, haloo tässä ja nyt, mutta kiminkisellä kaikki jäerjestyy ja aina.
    Ohjelma antaa väärän kuvan nykyterveydenhoidosta maalla, ja en ymmärrä kuinka on saanut noin suuren suosion. Elävätkö ihmiset jossain saamarin sumussa, kun uskovat kaikkea mitä TELEVISIOSTA TUTTU KERTOO?

9. Kiminkisestä Vierailija

Onpas hyvä, että Kiminkisen ärsyttävä ohjelma lopetetaan! Kerran Kiminkinen oli Uutisvuodossa, ja käyttäytyi mielestäni erittäin epäkorrektisti. Pari kertaa olen kuullut myös pätkän hänen ohjelmastaan, kun avasin tv:n ajoissa, sillä Hercule Poirot tulee juuri Kiminkisen jälkeen. Yhtä huonon kuvan sain henkilöstä myös oman ohjelmansa perusteella kuin mitä sen Uutisvuodon jakson.

10. Raivohärkä Vierailija

Kaikki muu menee, mutta tämä HANKI OMA ELÄMÄ on niiiin ällöttävää, niin säälittävää, niin epäomaperäistä, niin lapsellista että hanki SINÄ puolestasi OMAA sisältöä typeriin lausahduksiisi.
    Ja jos et keksi mitään omintakeista tai edes fiksua, älä jakele idioottimaisia latteuksia! Sic.

11. N51 v Vierailija

Jaa, minä kyllä tietyllä tapaa tykkään siitä Kiminkisestä, tuntuu ottavan potilaan kokonaisuutena. Pieni miinus ehkä liian likelle tulo ja tuttavallisuus mutta mieluummin luottaisin sairauteni hoidon hänen käsiinsä kuin esim. täällä meidän arvauskeskuksessa yhdenkään lääkärin.

Veikkaan myös, että joku kanava taatusti Kiminkisen nappaa -käsittääkseni se on ollut aika suosittu ohjelma. Hän on myös suosittu luennoitsija, puhuu täysille saleille, että kyllä hänellä kuulijakuntaa on.

12. Miepämie Vierailija

Epäilemättä Kiminkisellä riittää katselija-ja kuuntelijakuntaa, mutta hänen areenansa saisi kyllä olla jossakin muualla. Jotenkin tällaiset "suosikkilääkärit telkassa" on hieman epäreilua kilpailua, ja oikeastaan hieman epäeettistäkin.

Parempi kuin jatkaa muilla turuilla toreilla. Esim. vaikka Hakaniemen tori olisi hyvä paikka kerätä yleisöä. Ja sitten eiku kansanedustajaksi!

13. voi pyhä sylvi Vierailija

en ymmärrä mitä vikaa on sanonnassa "hanki oma elämä".
    Jos ihmisellä ei ole mitään muuta tekemistä kuin telkkarin katsominen, juorulehtien luku ja siellä olevien juttujen/ihmisten kommentointi..niin eiköhän sitä siitä omasta elämästä jotain puutu.

14. oma elämä Vierailija

Elleissä on monelaista lukijaa ja kirjoittajaa. Moni tuntuu olevan toipilaana ja yrittää viihdyttää
    itseään netin avulla.

Kaipaan lääkärisuhteissani entisajan glamouria. Muistan lämmöllä Töölön äitiysneuvolan
    herrasmieslääkäriä. Silloin tunsi aina itsensä tyylikkääksi rouvaksi ja tunsi olevansa luotettavissa
    käsissä. En kaipaa liian maanläheistä helppoheikkimeininkiä.

Näin Kiminkäisen viikonloppuna jossakin telkkarimainoksessa ajamassa autoa.
    Näin myös Liv-kanavan mainoksen ylienergisestä kiinteistövälittäjästä. Luin jutun naisesta jostakin lehdestä. Hän vaikuttaa tyypiltä, joista haluan pysyä kaukana.

15. wanda_ Vierailija

Ensinnäkään Saarijärvi on kaupunki, ei maaseutua. Toiseksi kun mies kehuu vaimoaan 'hyväksi akaksi' ja puhuu ohjelmassaan 'perseestä', 'palleista' ja 'naimisesta' , niin en häntä kunnioita. Asiat voi sanoa kauniimminkin eikä olla kuin joku puskasta löydetty puliukko. Lääkärin ammattiin tällaiset sanonnat eivät mielestäni kuulu. Asiallisuus on aina valttia. En yhtään ihmettele jos häntä juostaan pakoon Saarijärvellä.

16. sikseen Vierailija

kyllä se Saarijärvi täysin maaseudulla ja maaseutua on. Pieni taajama, asukkaita alle 11.000.
    Kyllä siitä kyläpahasesta kaupunki-nimitys on kaukana.

Pääkapunkiseudulla yhdessä lähiössäkin asuu enemmän ihmisiä kuin koko Saarijärvi "kaupungissa".

Minua on aina ihmetyttänyt maaseutupitäjien hinku muuttua kaupungiksi.
    Saavat ilmeisesti jotain extratukia "kaupunki"- statuksella, eihän sitä voi muulla selittää.

17. Tiedostava Vierailija

Ei välttämättä puutu. Jos olen vammainen, enkä pysty tekemään juurikaan mitään, silloin se telkan tarjonta on läppärin kanssa minun oma elämäni. Ystävien käyntien lisäksi.
    Niin että turha kajottaa tuollaisia tyhmyyksiä.

18. jaa Vierailija

Toki jos on niin vammainen ettei pysty itse muuta kuin silmiään räpyttämään niin sitä joutuu tyytymään tekkariin jos hoitotiimi ei muuta virikettä tai apuvälineitä osaa tarjota.

Onko se sitten vammaiselle itselleen hyvä katsoa 24/7 telkkaa, ei minusta, etenkään jos pää pelaa kuitenkin täysin.

Se, että on vammainen, ei estä tekemästä monia muitakin asioita, siis sen tv:n katselun rinnalla.

Monet vaikeasti vammaiset ovat opiskelleet ja opiskelevat, mm. eräs ystäväni valmistui teologiksi jo vuosia sitten. Naapurin cp-vammainen käy työkeskuksessa töissä vaikkei palkkaa siitä kummoisesti saakaan. Sanoo että on kiva tuntea itsensä hyödyliseksi, tavalliseksi työssäkäyväksi ihmiseksi. On kuulemma myös mukava tavata joka päivä muita ihmisiä, työkavereita.

Sehän on vaan itsestä kiinni mitkä asiat kiinnostavat ja mihin asioihin aikaansa haluaa käyttää.

19. qazxsw Vierailija

Eiköhän toi Kiminkinen ole jo yli 50 vee että tuskin sen lapset nyt enää kotona asuu. On tainnut puhua kolmesta tyttärestä ja taitaa lapsenlapsiakin olla.

20. abc kissa kävelee Vierailija

Sopi lopettaa se ohjelma. Kerrankin Yleltä oikea päätös.
    Alkoi olla sama virsi jo jokaisessa ohjelmassa (kolmannen ohjelman jälkeen) ettei niitä enää kannattanut tehdä.

Aika aikansa kutakin.

21. WIKIPEDIASTA Vierailija

"Sarjan nimestä huolimatta Kiminkinen ei kuitenkaan ole väitellyt tohtoriksi, vaan valmistui lääketieteen lisensiaatiksi Helsingin yliopistosta vuonna 1980. Saman vuoden elokuussa hän aloitti työnsä Saarijärven terveysasemalla.[1]
    Taavi Tapani Kiminkinen s. 11. marraskuuta 1954 Pylkönmäki"

Samaa sarjaa se isosta sairaalasta Kaikkonen ja tämä Kiminkinen. Se on minun mielipiteeni!

22. terppa vaan Vierailija

Kanavaahan voi aina vaihtaa. Minun puolestani voi jatkua tai loppua, ihan yks lysti.

23. Hölökynkölökyn Vierailija

ja alentuva käytös pistää nolottamaan. Esiintyy kuin Ukko Ylijumala ja kaiken viisauden persiinsä saanut saarijärveläinen. Heti tietää tauvin kun toinen ei vielä ole istuutunut ja sanonut sanaakaan.

Kuinka on aikaa miehellä joka huushollissa olemattomalla asialla pistäytyä ja juoksuttaa vaikka lääkärintodistusta kotiin kun ei muuta keksi. Ihan hölömöä meininkiä ja se akan pussaaminen on niin tanan pliisua, ihan sellaista tekopusua, että parempi jättää näyttämättä tuon pulleron akan pussaus.
    Saattaapi se jotain tietää lääketieteestä, mutta esiintymustapa vie kaiken uskottavuuden ja minullepa tuo riittää jo. Kiitos Ylelle. Siellä on järki-ihmisiä kun heittivät tuon hukelon pellolle.

24. Onon Vierailija

Rahasampona voi mainita kauniit ja rohkeet, vuosikymmeniä pyörinyt, salkkarit, joutaisivat roskikseen tasokkaamman tieltä.Emmerdale, roskiin.
    Tollaset ohjelmat museoon pölyttymään.

25. Eiköhän noilla ole huoli siitä toimeentulosta. R.Väisänenhän ei saa sit palkkaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri