Kimppasauna

  • Viestiketjun aloittaja ok?
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Aika tiukkaa tekstiä on tullut. Ei täällä ole vanha, paksu eikä huono itsetuntoinenkaan nainen, ihmisillä vain on eri rajat siinä mitä toivovat kumppanilta ja mitä eivät. Mitään tarvetta mulla ei olisi kostaa kumppanille, se ei varmaan parisuhdetta noin toimintapana palvelisi ylipäätään kovinkaan pitkälle..
Toki ollaan asiasta keskusteltu ja puhuttu mahdollisista tulevista samankaltaisista tapahtumista. Kaveriporukalla kimppasaunominen on kuitenkin ihan eri asia, siinähän ovat mukana pariskunnan molemmat puolet, eikä ainoastaan toinen omissa porukoissaan..
 
meriina
Mukava että ootte puhuneet asiasta, koska se kuitenkin mieltäsi on jollakin tasolla painanut. Me harrastetaan kaveriporukan kanssa yhteissaunomista (siis niin että mukana on pariskunnista molemmat osapuolet). Siitä ei koskaan oo tullu ongelmaa mutta tietysti toi teiän tapaus on vähän eri juttu kun mukana ei oo kun toinen teistä. Pidän peukkuja että asianne selviää:)
 
Vaimoni on kimppasaunoja
Vaimoni kimppasaunoo työkavereidensa kanssa.. Ainoana naisena kolmen, viiden, joskus jopa useamman miehen kanssa.. Ei ole kuulemma mitään syytä huoleen? Vaimo on kyllä itsekin kertonut, että on pervo... Tykkää kulleista ja spermasta...
 
vierailija
olin pitkään myös sekasauna vastainen ja suutuin jopa poikkikselle siitä että hänestä se on ok ja että on käynyt sellaisissa jonkun verran. Ajatus oli ihan kammottava, koska ite en käy sekasaunoissa enkä ole siihen tottunut. Joku työporukan kanssa alasti saunominen ois varmaan suoraan yks pahimpia painajaisia. Siinä olis mulle ihan liikaa infoa silmille vaikka ei mitenkään tuijottamalla tujoittais enkä osaisi ite olla sellaisessa luontevasti. Ja sitten se kun miehet on paljon visuaalisempia ja vaikka ne alastomia naisia on kaikki nähneet niin mielestäni se on eri asia kun siinä on joku työpaikan sihteeri ilmielävänä alasti vieressä hikisenä tissit nöpöttäen... niin, kuulemma saunassa ei kukaan tuijottele tai siinä ei ole mitän seksuaalista. No ei ehkä siinä itse saunatilanteessa mutta itseeni häiritsee se mitä semmosen jälkeen mahdollisesti voi tapahtua kun on nähty toinen alasti ja jos ollaan vielä kunnolla maistissakin loppuillasta. Tai sitten tulevaisuudessa sielä työpaikalla? Ehkä tosiaan kaikki ei ajattele niin syvällisesti sitä mutta kun itseäni se häiritsee niin toivoisin että kumppani kunnoittais mun rajoja. Mielestäni suhteessa pitää kunnioittaa sen ns. varovaisemman rajoja ennemminkin, koska hän se siitä ahdistuu eikä se kenelle se on ihan ok.

Sittemmin olen avartanut katsettani sen verran että en suoralta kädeltä kiellä koko sekasaunaa alasti, mutta mielestäni se kuuluu sitten ihan kaveriporukkaan jossa kaikki osallistujat ovat molemmille tuttuja. Mieluiten niin, että olemme molemmat mukana ja paikalla on muita pariskuntia eikä tuntemattomia sinkkuja. Tosin voi olla, että en uskaltaisi sekasaunaan ilkosillani itse mukaan, voisin osallistua kyllä uimapuvussa tai pyyhkeessä, jos se olisi muille ok. Poikaystäväni ei aluksi meinannut millään ymmärtää miksi se on minulle niin iso ongelma, mutta kun asiasta juteltiin niin myönsi sitten että ymmärtää miksi se mua vaivaa, mutta että edelleenkään hänelle se ei ole iso juttu. No jaa, mä jotenkin uskonkin että tässä ajattelussa 90% miehistä on samaa mieltä, en kyllä tunne yhtäkään miestä ketä haittaisi saunoa alastomien naisten keskellä.... Mutta naisia taas tämä saattaa enemmän häiritä, paitsi tietysti niitä hyväkorppaisia itsensä esittelijöitä tai rautaisella itsetunnolla varustettuja yksilöitä. Itselläni on huono itsetunto, myönnän että se vaikuttaa suuresti sekä se, että minun lapsuudessa, nuoruudessa tai nykyisyydessä ei ole sekasaunottu missään vaiheessa. Kotonakin aina miehet saunoi keskenään ja naiset keskenään. Eli siihenkin täytyy kasvaa, että osaa olla luonteva tuollaisen asian kanssa.

Sitä en ymmärrä, miksi ne joille tuo on ok lynkkaavat aina ne, jotka ovat varautuneempia ja ujomia ja ehkä hiukan mustasukkaisempiakin siitä että puoliso on alasti muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien edessä? Ei se tee kenestäkään mitään hullua skitsoa, vaan toisilla vain on erilaiset tottumukset ja rajat. Sellaiset perovt tirkistelijät on kokonaan eri juttu tai puolisot jotka suorastaa kieltävät puolisoa menemästä sekasaunaan tms.

Itse sanoinkin pikaystävälleni, että toki se ajatus häiritsee ja ahdistaa minua mutta että en kiellä jos hän tahtoisi mennä tai sellainen paikka tulisi eteen. Mutta että tehkööt miten omatunto antaa myöten kun tietää että minä en siitä asiasta pidä. Että joko kunnoittaa minua ja mun rajoja ja tekee sen mukaan päätöksen tai sitten ei. Se on hänen valinta. mutta että asiasta pitäs sit keskustella avoimesti, kertoa ketä sielä on yms. jos tietää että se vaivaa kumppania. Tuollaset firman saunomiset voi ihan hyvin jättää väliin jos sellainen tulee yllättäin. Kaveriporukassa sitten voi olla vähän nihkeempää kieltäytyä. Mutta on tilannekohtaista.

anteeksi pitkä kirjoitus mutta tää aihe on jotenki tosi triggeröivä mulle just nyt :D
 

Yhteistyössä