Kinastellaan miehen kanssa siitä että pitäiskö 2-vuotiaan kanssa ulkoilla joka päivä

[QUOTE="Jenis";25193607]... ja musta on hassua, että miehen pitää hyväksyttää lapsen kans ulkoilu äidillä, anteeksi vaan. Jos ne haluaa lähteä ulos, mikseivät voi mennä? Aamulla aikainen herätys tms?[/QUOTE]

Nukkumaanmenoaikakin käy sulle? Tai puolta tuntia ennen? Eli nukkumaan pääsisi aikaisintaan tunnin myöhässä.

Mun mielestä säännöllinen rytmi on tärkeempi, mutta mä olenkin nimimerkkini mukainen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25193595:
Jos olis yks lapsi niin ehtisin, sekä kokata että ulkoilla, mutta vauva herää vasta klo 10 yleensä (aikaisintaan) niin en mä nyt sentään ulkona voi kokata.
Ja on tarkkaa että ulkoillaan kun on hyvä ilma. Ma-ke mennään puistoon kun on puistopäivä, kun muulloin siellä ei ketään ikinä ole. Nyt on vaan sattunut kaksi hyvin huonoa päivää peräkkäin. Yleensä mennään joka päivä tunnin lenkkikin, mutta nyt ei koirakaan lähde edes pihalle.

Ongelma on siis se että mies moralisoi mua kun en lähde säällä kuin säällä ulos.

Mä oon muuten niin "raaka", että herättelisin vauvan kyllä viimeistään ysiltä. Siis laittaisin valot päälle ja alkaisin metelöidä normaalisti. Jos siis yli 3 kk ikäinen kyseessä. Meillä mennään isompien ehdoilla ja hellä "herätys" (tai siis aamun alkamisen opettaminen) on meillä ok.

[QUOTE="vieras";25193649]Mä oon muuten niin "raaka", että herättelisin vauvan kyllä viimeistään ysiltä. Siis laittaisin valot päälle ja alkaisin metelöidä normaalisti. Jos siis yli 3 kk ikäinen kyseessä. Meillä mennään isompien ehdoilla ja hellä "herätys" (tai siis aamun alkamisen opettaminen) on meillä ok.[/QUOTE]

mä oon jo niin raaka että lopetin yösyötöt just, vauva nukahtaa vasta klo 00 aikaan ja oon jo niin natsi että revin sen kymmeneltä ylös. Pitää siis herättää, muuten nukkuu puolille päivin. Enempää en ilkeä rytmiä koittaa rukata. Yritin yks yö, mutta sitten tuo heräilee puolen yön aikaan ihan valppaana heijaamaan konttausasentoon pariksi tunniksi. Sitten mä en oikein saa ite nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25193636:
Nukkumaanmenoaikakin käy sulle? Tai puolta tuntia ennen? Eli nukkumaan pääsisi aikaisintaan tunnin myöhässä.

Mun mielestä säännöllinen rytmi on tärkeempi, mutta mä olenkin nimimerkkini mukainen :D

No kyllä muakin harmittaa, jos mies raahaa lapsia jonnekin just ennen nukkumaanmenoa. Kun siis olen koko päivän hoitanut lapsia ja jo odottaa sitä hetkeä, että talo on hiljainen, niin sitten se siirtyykin tunnilla. Mutta mä yritän relata tässäkin nykyään.

Periaatteessa siis kerran päivässä pakko ulkoilla, mutta ei nyt enää järjettömään kellonaikaan. Sää on meillä yleensä pukeutumiskysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25193683:
mä oon jo niin raaka että lopetin yösyötöt just, vauva nukahtaa vasta klo 00 aikaan ja oon jo niin natsi että revin sen kymmeneltä ylös. Pitää siis herättää, muuten nukkuu puolille päivin. Enempää en ilkeä rytmiä koittaa rukata. Yritin yks yö, mutta sitten tuo heräilee puolen yön aikaan ihan valppaana heijaamaan konttausasentoon pariksi tunniksi. Sitten mä en oikein saa ite nukuttua.

Ok. Mä vaan ajattelin, että jotkut eivät henno opettaa vauvojaan talon tavoille ja siinä kärsii sitten isompien rytmit ja äidin mielenterveys. Mutta sulla onkin homma hallussa siis. Toivottavasti saat pian vauvan nukkumaan aiemmin!

Mä olen välillä laiska ja ollaan sisällä vaikka olisi nättikin päivä eikä lapset erityisesti halua ulkoilemaan. Keksitään sisällä kivaa tekemistä.
Sateella tykkään (kesällä) olla lapsten kanssa ulkona. Mutta tänään käveltiin tuossa myrskyssä n. 300 m päikyltä kotiin ja kuopus piti kädestä kiinni ja kulki silmät suljettuna kun satoi lunta naamaan. Ei olla meinattukaan mennä tänään sen enempää ulos (tosin ulkoilivat päikyssä aamusta). Pelailtiin sisällä pelejä, koristeltiin pipaerita ja juotiin glögiä :)

[QUOTE="vieras";25193684]No kyllä muakin harmittaa, jos mies raahaa lapsia jonnekin just ennen nukkumaanmenoa. Kun siis olen koko päivän hoitanut lapsia ja jo odottaa sitä hetkeä, että talo on hiljainen, niin sitten se siirtyykin tunnilla. Mutta mä yritän relata tässäkin nykyään.

Periaatteessa siis kerran päivässä pakko ulkoilla, mutta ei nyt enää järjettömään kellonaikaan. Sää on meillä yleensä pukeutumiskysymys.[/QUOTE]

Juu varusteet on kyllä vimpan päälle. Eilen meinasinkin lähteä sateessa naapuriin (pari kilsaa yhteensä), mutta sitten sade yltyi pahaksi enkä enää uskaltanut. Keskipahalla menisin, koska haluan mun vatsamakkarat karistettua ja ei olla päästy kunnon lenkillekään pitkään aikaan.

[QUOTE="vieras";25193705]Ok. Mä vaan ajattelin, että jotkut eivät henno opettaa vauvojaan talon tavoille ja siinä kärsii sitten isompien rytmit ja äidin mielenterveys. Mutta sulla onkin homma hallussa siis. Toivottavasti saat pian vauvan nukkumaan aiemmin![/QUOTE]

Juu no kai sen saa ennepitkää hivutettua samaan kuin esikoisellakin. Puistopäivinä revin sen vielä aiemmin sängystä, mutta sitten se nukkuu puistossa sinne kahteentoista niin ei ole ihan hyvä sekään.

No en mäkään tänään menny 2-vuotiaan kanssa ulos. Enkä menny yksinkään kun ei ollu mikään pakko. En yhtään tykkää tuulesta,edes sade ei haittaa jos on kunnon kamppeet mut tuuli on jotain niin raivostuttavaa.. Yleensä ulkoillaan joka päivä jonkun verran,en kato kelloa tms mut pyrkimys on että poika liikkuis ulkona ite mahdollisimman paljon. Esim eilen oltiin ensin pihalla jonkun aikaa,sit käveltiin "mutkan kautta" kauppaan ja takas. Aikaa koko hommaan meni ehkä 1,5 tuntia,mutta siitä ajasta siis ainoastaan kaupassa sisällä poika istu rattaissa,koko muun ajan käveli/touhus.

Jos nukkumaanmenoaika on tarkka (eli et halua venyttää nukkumaanmenoa jos ei pakko) niin ymmärrän erittäin hyvin ettet halunnu isän lähtevän lapsen kanssa ulos enää noin lähellä iltatouhuja. Ainakin meiän 2v on siinä mkavassa vaiheessa että pukeminen/riisuminen,lähteminen ylipäänsä kestää aina..vaikka olis mielellään lähdössä ulos niin kun pukemisesta puhutaan niin karkuun on pakko juosta.kikattaa niin et hyvä kun pystyssä pysyy.. :) Tämän tiedostaen ajattelen heti että "puolen tunnin ulkoiluun" menee kaikkiaan n tunti. Joten jos ei halua venyttää nukkumaanmenoa,kannattaa mieluummin antaa lapsen riehua isinsä kanssa sisällä ja aamulla sit ulos..jos ei tuule :)

Mä oon vähän sitä mieltä et jos on narisemista, niin menkööt ite ulos.. :D

Ja ei, meillä ei ulkoilla joka päivä, ei edes hyvällä kelillä..Jos ei huvita niin ei huvita..

No tosiaan tuo vanhan saunanmörskän kattokin lensi ja jouduin faijan usuttamaan ruuvaamaan sitä kiinni, joten on vähän turvallisuuskysymyskin mennä ulos. Just sai Fortumkin koivunsa piuhojen päältä. Tää on hyvin tuulinen paikka.

Ja autoilusta...täältä ei lähdetä mihinkään ilman. Kauppaan ja puistoonkin ajaa sen 15-20min, niin en tod. lähde vaunujen ja sisarusistuimen kanssa painamaan :D

no mä olen kyllä sun miehen kanssa samoilla linjoilla, mutta en tuputtais muille. itse kyllä käyn lasten kanssa ulkona päivittäin, jos on huono ilma, niin sit ulkoillaan lyhyemmän aikaa.

En lähtisi myrskyyn ulkoilemaan, enkä useinkaan jaksa enää illalla (esikoinen herää päiväunilta usein vasta viiden maissa, joten ulkoilu menisi sinne kuudesta eteenpäin, joskus kyllä mennään), ja silloin jos on aamupäivällä vaikka oltu kylässä tai jumpassa, ulkoilu jää. Mutta pääsääntöisesti koetetaan välttää sellaisia päiviä, että ollaan vain kotona sisällä, ellei sitten lapset ole kipeänä tms.

Meillä nyt jo koiran takia on päivittäin tehtävä muutama lenkki, kerrostalossa kun asutaan ja kyllä niille lenkeille useimmiten tuleee joku/jotkut lapsista otettua mukaan. Eli ulkoilua nyt tuokin vaikka ei sinne leikkipuistoon mentäisikään. Muuten en ole mitään pakkoulkoiluja harrastanut, eli jos itseäni ei huvita eikä ole tarvetta lähteä ulos eikä lapsetkaan sitä enempää kaipaa niin voidaan jäädä sisällekin.

Toki jos mies haluaa ulkoilla lapsen/lasten kanssa niin menkööt. Jos sillä ulkoilullaan sotkee nukkuma-aikoja niin sanoisin että saa sitten itse laittaa nuo nukkumaan. Tosin, en nyt usko että mieskään noin myöhään olisi minnekään myrskyyn lasten kanssa lähdössä.

Yhteistyössä