Kinkku jäi yöksi pöydälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KL

Vieras
Joulukinkku unohtui ruokailun jälkeen yöksi pöydälle ja oli 18 tuntia huoneenlämmössä. Uskaltaako sitä enää syödä? Mitään näkyvää tai haisevaa "vikaa" ei ole mutta voiko siihen luottaa?

kuule, mä tiedän yhden perheen , jossa on kaikkee syömistä aamusta iltaan pöydässä!eivät oo kipeänä juuri koskaan..itse en kyllä siellä ota syömisiä...

Ilman muuta voi syödä. Eihän sitä nyt voi roskiin heittää. Ja jos saa kunnon vatsataudin (mihin en usko) niin siinähän saa joulunjälkeisen laihdutuskuurin vuorokaudessa.

No en tosiaan söis. Oli sit vähän kauemmin kuin vain yön jos 18 tuntia. Liha pilaantuu nopeasti ja mä en söis enää noin kauan lämpimässä ollutta edes kohtuullisen hyvästä rahasummasta. Äläkä ainakaan lasten anna syödä jos päätät ite ottaa riskin.

[QUOTE="vieras";22745375]tottakai voi syödä, ei pilaannu niin nopeasti koska on suolainen.[/QUOTE]

Tällä periaatteella esim. graavikalaa voisi säilyttää lämpimässä :x

[QUOTE="vieras";22745375]tottakai voi syödä, ei pilaannu niin nopeasti koska on suolainen.[/QUOTE]

Joo, kyllä näin on.
Tämä opetettiin koulussa. JA ammatiltani olen ravintolakokki.
Ei se miksikään mene. Nykyään ollaan niin ylihysteerisiä. Kyllä pilaantuneen tuotteen haistaa.
Jos ei haise, niin syö vain :)

Uusimmat

Yhteistyössä