Kipeä lapsi hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En voinut kun taas ihmetellä kun lapseni pph:lle tuotiin hillittömästi yskivä lapsi! Pph oli vähän ihmeissään ja kyselikin äidiltä, että eihän vain ole kuumetta jne. No äiti siihen, että "ei ole kuumetta, mutta eipä ole juuri nukkunut tuon yskän takia....". Kehtaskin vielä jättää sen sinne hoitoon. Kohta sitten odottelemaan omalle lapselle samaa tautia viikonloppua vasten... Missä on nykyäitien vastuuntunto?

No kun ollaan niin pirun korvaamattomia töissä :headwall: . Lapsi voi hyvin olla kipeä ilman kuumettakin. Ei meillä ainakaan nouse joka räkätaudin yhteydessä edes lämpöä, mutta silti jäädään kotiin, jos on kova yskä tai järjetön nuha.

En tiedä nykyäideistä, mutta mun vanhemmillani oli työpaikat, joissa ei hyvällä katsottu kipeiden lasten vuoksi poissaoloja. Oli kai yleisempääkin 70-luvulla. Meillä pph otti meidät kipeänäkin sinne, sitten vaan sairastettiin hoitopaikassa ja päiväohjelma sen mukaan. Ei tietty kiva tartuttamisen kannalta, mutta kai se noihin aikoihin oli erilaista. Toisaalta pienessä pph-ryhmässä ei nyt tauteja muutenkaan levinnyt niin usein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä nykyäideistä, mutta mun vanhemmillani oli työpaikat, joissa ei hyvällä katsottu kipeiden lasten vuoksi poissaoloja. Oli kai yleisempääkin 70-luvulla. Meillä pph otti meidät kipeänäkin sinne, sitten vaan sairastettiin hoitopaikassa ja päiväohjelma sen mukaan. Ei tietty kiva tartuttamisen kannalta, mutta kai se noihin aikoihin oli erilaista. Toisaalta pienessä pph-ryhmässä ei nyt tauteja muutenkaan levinnyt niin usein.

Hmm... Minä ainakaan en päiväohjelmaani suunnittele kipeiden lasten mukaan vaan onhan niitä terveitäkin ajateltava. Nytkin hieno kevätilma ja jos oltaisiin koko lauman kanssa sisällä niin hoh, hoh....

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hmm... Minä ainakaan en päiväohjelmaani suunnittele kipeiden lasten mukaan vaan onhan niitä terveitäkin ajateltava. Nytkin hieno kevätilma ja jos oltaisiin koko lauman kanssa sisällä niin hoh, hoh....

Ymmärrän hyvin, ettet suunnittele ja ettei voi ottaa sairaita lapsia. Kerroin vain oman kokemukseni, näin oma pph:ni toimi aikanaan. En tiedä oliko yleistä.

Yhteistyössä