Hae Anna.fi-sivustolta

Kipeät nivelet

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä joan, 13.03.2013.

  1. joan Vierailija

    Olen 54-vuotias nainen. Olen ylipainoinen ja yritän kovasti pudottaa painoa. Tiedän, että painonpudotus olisi hyväksi moneen vaivaan mutta onko kenelläkään kokemuksi hyvästä luontaistuotteesta, joka auttaisi nivelien kiputiloihin.
    Minulla nämä kivut ovat ajoittaisia mutta koskaan ne eivät ole poissa. On vaikea pukea vaatteita, nousta tuolilta jne. Sattuu niin himskatisti polviin, reisiin, jalkateriin , kädet ovat kipeät. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet apua luontaistuotteista mutta en viitsisi tuhlata mihinkään valmisteeseen, kun en tiedä mitä vaikutuksia ko. tuotteella on. Millaisista valmisteista te, joilla on ollut em. kaltaisia vaivoja, olette saaneet apua.Entä kauanko on pitänyt syödä, jotta vaikutus on alkanut tuntua? Onko ollut haittavaikutuksia?
    Kiitos vastauksista.
     
  2. Mee Vierailija

    Ei minulla ehkä ihan noin paha tilanne ollut, mutta eteenkin aamuisin liikkeellelähtö oli tosi kankeaa. Aloin käyttää paljon mainostettua VitaeProta ja allekirjoitan kyllä! Jo parin-kolmen viikon kuluttua huomasin eron ja tätä nykyä nousen sängystä kuin nuori tyttö ;)
     
  3. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kunnon ruokaa.

    Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

    C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

    C-vitamiinia 500-1000mg / vrk

    D-vitamiinia 50-125µg / vrk

    Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1

    Omega-3 rasvahappoja

    D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

    Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

    Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.
     
  4. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    En kyllä tuohon hömppään rahojani tuhlaisi.

    VitaePron sisältää luonnollisia antioksidantteja ja vitamiineja sekä nyt myös entistä enemmän DHA:ta. Ensimmäinen 2 kuukauden erä puoleen hintaan, vain 14.95. Normaalihinta 29.90 e. | Vitaelab

    Kunnon ruuasta saa runsaasti erilaisia antioksidantteja. Vitamiineja on 10% päivittäisestä saannista eli ihan turha tuote.

    Vaikka sitä suurella rahalla mainostetaankin, niin jättäisin väliin.

    Hyvä tuote menee kaupaksi ilman julkkiksiakin ;)
     
  5. Mee Vierailija

    No, minä tuhlaan ja huomaan selvän eron. Oli sitten uskonasia tai ei, pääasia, että auttaa...
     
  6. kremppa Vierailija

    Olen 45-vuotias nainen ja polveni ovat olleet vaihtelevasti kipeät jo muutaman vuoden ajan. Vajaa vuosi sitten aloin juomaan inkivääristä kiehauttamaani juomaa (1-2 lasia päivässä) ja kumma kyllä,
    kivut ovat huomattavasti vähentyneet.
    Ostan tuoretta inkivääriä ruokakaupasta (halpaa!) ja raastan sitä muutaman sentin pätkän noin 3 litraan vettä. Kiehautan ja heitän hetkeksi sekaan teepussin makua ja väriä antamaan + lusikallisen hunajaa. Lopuksi siilaan juoman pariin juomakannuun – säilyy jääkaapissa hyvin muutaman päivän.
    Maistuu ihan ok kylmänä ja miksei kuumanakin – ehkäpä hyvä lääke flunssaankin ?
     
  7. hkk Vierailija

    Kokeile inkivääriä. Eli kaupasta ostetusta inkiväärijuuresta tehtyä juomaa. Googlettamalla löydät paljon tietoa siitä, miten sitä voi käyttää ja mihin se auttaa. Halpa tuote se ainakin on, joten rahaa ei kulu paljon, vaikka kokeilisit. Ei tietenkään auta ihan hetkessä.
     
  8. patella Vierailija

    Oletko käynyt lääkärissä?
    Onko nivelet tutkittu ja kuvattu?
    Olisi sun hyvä saada myös diagnoosi vaivoillesi.
    Ehkä iän myötä on tullut nivelkulumia, aiheuttavat kipuja ja särkyjä.
    Kulumat eivät parane milloinkaan, jos niitä on tullut, vaikka mitä lääkkeitä söisi.
    Kipuja voi hoitaa eri menetelimin.
     
  9. joan Vierailija


    Kyllä minä syön kunnon kotiruokaa ja olen käynyt lääkärissä. Toine sanoo nivelrikko, toinen sanoo, että ei ole nivelrikko. Kuvattu ei ole ja pitäisi ilmeisesti kuvata koko ihminen. Yksi ehdotti tukisukkia, ei apua. Särkylääkkeitä määräävät kuuriluonteisesti.
     
  10. tulehdukseen Vierailija

    ei "luontaistuotteet" auta. Vaatii lääkehoitoa.
    Luontaistuotteiksi kutsutuissa tuotteissa on mitä vaan haitallisia aineita eli myrkkyjä. Niitä ei ole turvallista käyttää.
    Lihavalla on painonpudotus välttämätön, onko tutkittu jos on jo tullut nivelriiko? Lääkärin asioita tällaiset on, ei poppaukkojen.
     
  11. vaadi Vierailija


    kuvausta, silloin asia selviää. Ei nivelrikossa koko kroppaa sentään tarvitse kuvata.
     
  12. nykyään Vierailija


    diagnoosi on nivelrikko. Se täytyy hoitaa ettei tarvitse mennä leikkaukseen. Oireille voi tehdä jotain ja rtg on pakko tehdä, siinä näkee rikon asteen.
     
  13. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun nivel on jo pahasti kulunut, niin silloin vasta näkyy röntgenissä.

    Nivelrikko voi tulla ihan kaikkiin niveliin tai sitten siellä voi olla tulehdus.

    Viljat kannattaa jättää pois viikoiksi ja sokeri ja jos kipu häviää, niin se on tulehdus.

    Mitään lääkettä ei ole eikä tule.

    Inkivääriä ja Glucosamiinia on oikeasti tutkittu nivelrikossa ja ne auttavat.

    Samoin Omgea 3 rasvaoja tarvitaan n. 1 gramma päivässä.
     
  14. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, mutta et voi tulla tänne väittämään, että nyt on ihmetuote käytössä, johon muidenkin on syytä tuhlata rahansa.


    VitaePron sisältö per 2 kapselia


    Astaksantiinia 4mg
    Astaksantiini ? Wikipedia

    Luteiinia 12mg

    Hyviä luteiinin lähteitä ovat
    • avokado
    • pinaatti
    • vihreät pavut
    • parsakaali
    • selleri
    • kesäkurpitsa
    • ruusukaali
    • pistaasipähkinät
    • maissi
    • porkkana
    • kiivi
    • appelsiinimehu
    • oranssi paprika.
    Myös kananmunan keltuainen on hyvä luteiinin lähde: luteiinia ei ole siinä paljon (0,2 – 0,3 mg/muna), mutta keltuaisesta se imeytyy ylivoimaisesti parhaiten.
    Luteiini ? Antioksidantit.com

    Zeaksantiinia 2,4mg


    Hyviä zeaksantiinin lähteitä ovat
    • oranssi paprika
    • maissi
    • pinaatti
    • romainesalaatti
    • ruusukaali
    • herneet
    • lehtikaali
    • appelsiini
    • mandariini
    • goji-marja.
    Ravinnossa zeaksantiinia esiintyy yleensä yhdessä luteiinin kanssa. Molemmat ovat silmille tärkeitä antioksidantteja.
    Zeaksantiini ? Antioksidantit.com

    C-vitamiinia 160mg

    D3-vitamiinia 10µg

    E-vitamiinia 24mg (synteettinen eli ei hyvä)

    EPA 62mg
    DHA 250mg




    Kyllä mun mielestä rahat menee täysin hukkaan.

    Hiukan kasviksia lisää ruokavalioon ja se on siinä.


    D-vitamiinia ja Omega-3 rasvahappoja on liian vähän, joten niitä täytyy syödä tuon tuotteen lisäksi vielä erikseen.

    Omega-3 rasvahappojen vähimmäistarve on 1 gramma päivässä.

    D-vitamiinin tarve on 100-150µg päivässä isolle ihmiselle.



    Muistakaa aina lukea tuoteselosteet tarkkaan ja googlata ainesosat, jotta rahat eivät mene ihan hukkaan.



    C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

    C-vitamiinia 500-1000mg / vrk

    D-vitamiinia 50-125µg / vrk

    Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1

    Omega-3 rasvahappoja

    D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

    Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

    Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

    Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

    Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.
    D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

    Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

    Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.
    Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l.

    Nykypäivän lääkärin pitäisi ymmärtää, että veren D-vitamiinipitoisuuden määritys kuuluu tärkeänä osana potilaan hoitoon ja sairauksien diagnosointiin siinä missä perusverenkuva, kilpirauhasarvot sekä kolesteroli- ja verensokeritutkimuksetkin.

    Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

    Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

    Riittävä D-vitamiinin saanti (yhdessä muun aidon kunnon ruuan kanssa) vaikuttaa oleellisesti lihasten kasvuun, voimaan ja kestävyyteen sekä lihasten palautumiseen. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa, kun elimistö kuljettaa kalsiumia lihassoluihin, jotta ne voivat supistua ja työskennellä. Ilman riittävää D-vitamiinia lihaksissa ei ole voimaa. Kun kalsiumin on vuorostaan aika poistua lihassoluista, jotta lihakset voivat rentoutua, tarvitaan riittävästi D-vitamiinia. Muutoin riskinä on, että lihakset alkavat krampata, kipeytyvät ja palautuminen heikentyy.
     
  15. Mee Vierailija


    No väitinkös?
     
  16. joan Vierailija


    Kiitos sinulle viestistäsi, joka oli aivan asiallinen. Romuluksen jankkauksesta ei voi samaa sanoa.
     
  17. patella Vierailija

    Jos paino ei yrityksistä huolimatta putoa,
    kannattaa tutkituttaa kilpirauhasen toiminta ja verensokeri.

    Taustalla voi olla aineenvaihduntaan liittyvä toimintahäiriö.

    Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa painonnousua ja
    diabeetikoilla on vyötärölihavuutta usein.
     
  18. nivelrikko Vierailija

    Kyllä painon pudotus auttaa todella paljon ja hyvä, että olet sillä tiellä. Harrasta pehmeitä liikuntamuotoja, ne helpottavat vaivoja, esim. uiminen, vesijumppa sekä pudottavat tietysti painoa.
    D-vitamiinia pitää saada riittävästi. Syö paljon kalaa, kalaöljy auttaa. Kasviksia riittävästi lautaselle.
    Luontaistuotteisiin en rahojani laittaisi.
     
  19. täyttä humpuukia Vierailija

    VitaePro 1 kapseli sisältää

    Astaksantiinia 2,0 mg, Luteiinia 6,0 mg, Zeaksantiinia 1,2 mg, C-vitamiinia 100 mg , D3-vitamiinia 5 µg, E-vitamiinia 12 mg, EPA 31 mg, DHA 125 mg

    Astaksantiini 2,0 mg, Luteiini 6,0 mg, Zeaksantiini 1,2 mg
    Astaksantiini ? Antioksidantit.com

    C-vitamiini 100mg : C-vitamiini tarve on 500-1000mg / vrk (10–20% läntisestä väestöstä kärsii uusienkin tietojen mukaan yhä C-vitamiinin puutteesta, Suomessa luultavasti vielä useampi). C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin.

    D3-vitamiinia 5 µg : D-vitamiinin tarve on 50-125µg/vrk

    E-vitamiinia 12 mg : Suomalaiset saavat E-vitamiinia keskimäärin riittävästi. Hyviä lähteitä ovat pähkinät, siemenet, kylmäpuristetut luomu kasviöljyt

    EPA 31 mg ja DHA 125 mg : Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä.

    Eli kapselissa niin vähän mitään ravintoaineita, jotta vaikuttaisi edes plasebon tavoin, joten täyttä humpuukia.

    Juuri tällaiset tuotteet pilaavat koko luontaisen terveyden hoidon maineen, kun myydään täyttä tyhjää kalliilla hinnalla.
     
  20. utelias Vierailija


    Kaikennäköisiä niitä on olemassa, valmisteita. Nyt on tullu uusi, jossa eri vaikuttava aine kuin esim hainrusto, inkivääri...
    Lue teksti valmisteesta
    Maxiflex- apu kipeisiin niveliin | HYVÄ OLO.COM
     
  21. nivel Vierailija


    toinen ihan hyvä on tämmönen Maxiflex- apu kipeisiin niveliin | HYVÄ OLO.COM
     
  22. Minnianni Vierailija

    Oikea käsivarteni on ollut jo toista kk kipeä, särkee. Vajaasta maitopurkistakin maidon kaataminen tuottaa tuskaa. Särkylääkkeetkään eivät näytä auttavan.
     
  23. nimimerkki Vierailija

    Jos haluaa vastinetta rahoille, niin VitaePron tapainen monivitamiini kannattaa jättää ostamatta. Vitaepron sisältämien ainesosien pitoisuudet ovat niin pienet, että niillä yksinkertaisesti ei ole ihmiskehoon kovinkaan kummoista vaikutusta. Esimerkiksi astaksantiini 2,0 mg on niin pieni pitoisuus että jatkuvassa käytössä vaikutukset näkyvät ehkä vasta vuoden kuluttua. Astaksantiinissa turvallisena ylärajana pidetään 12 mg vuorokausiannosta ja ylläpitoannoksena 4-6 mg. Jos haluaa rahoille parempaa vastinetta, niin suosittelen tilaamaan Iherbista niitä ainesosia mitä Vitaepro sisältää. Yksittäin otettuna tehokin on parempi kuin monivitamiinissa.
     
  24. Asta Vierailija

    Minkälaisia vaikutuksia olet itse huomannut astaksantiinilla?
    Mikä olisi edullisin astaksantiinivalmiste, olen käyttänyt AstaCapsia.
     
  25. astaksantiini Vierailija


    Fyysisestä rasituksesta palautuminen nopeampaa. Esim intervalliharjoittelua jaksaa paremmin ja aerobinen kunto tuntuu paremmalta. Iho palaa auringossa edelleen yhtä helposti, mutta palaneen ihon punotus ja kipu häviää nopeammin. Nivelissä hieman parempaa liikkuvuutta, mutta ei merkittävästi. Eikä nivelissä nyt mitään häikkää olekaan, jota pitäisi hoitaa tai parantaa.

    Testattu astaksantiinivalmiste oli iHerbista tilattu Nutrex:n valmistama BioAstin Hawaiian Astaxanthin 12 mg 50 kapselia. Annostus kerran päivässä 12 mg 50 päivää. Vaikutuksen huomaa vasta siinä kolmannella viikolla.

    AstaCapsia saa halvimmillaan 16 eurolla netistä tilaamalla Suomessa. Luontaistuotekaupassa jonkun verran kalliimpaa. Itse en ole AstaCapsia kokeillut. Ostan eri merkkisiä astaksantiinivalmisteita iHerbista tilaamalla. Nutrex on hyvä ja sieltä edullisemmasta päästä.


    iHerb tilausohjeilla pääset alkuun. Ohjeissa olevalla alennuskoodilla saa vielä 10 dollaria pois ensimmäisestä tilauksesta, niin ei jää enää paljon maksettavaakaan. Visa tarvitaan.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti