Kipeät rinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan....

Vieras
Olen 24 vuotias nainen ja olen tässä alkanut tosissani miettimään, onko muilla naisilla rinnat kipeät ikinä? Minulla alkaa oikeastaan ovulaatiosta heti rintojen kipu ja se voimistuu sen kaksi viikkoa ennen vuotoa.

Rintani ovat muutenkin mielestäni kovahkot. En ole muiden naisten rintoja kokeillut, mutta halatessa naisystäviä olen tuntenut naisten rinnat omaa rintaani vasten. Omani tuntuvat aivan erilaisilta kyllä.

Olen tutkinut rintoja, mieheni on tutkinut niitä, mutta mitään poikkeavaa ei niistä löydy. Ainoastaan ovat jotenkin liian tiiviit, jos niin voi sanoa. Kooltaan 70C-75C ja olen hoikka.

Pahinta on kun on liivit olleet koko päivän päällä ja illalla menee suihkuun, avaa liivit ja voi kamala kuinka sattuu kun rinnat pääsevät vapaiksi. Samoin usein suihku sattuu ja tuntuu epämukavalta. Myöskin nännien kovettuminen esim. kylmässä suihkutilassa särkee rintoja.

Onko tällainen normaalia? Kipua on vain ovulaatiosta noin 2viikkoa vuotoon. Rinnat alkavat myös turvota ovulaation jälkeen heti.

Olen ollut vuosia ilman ehkäisyä ja taas ehkäisyn kanssa. Käytössä microluton minipillerit nyt.

Onko muita naisia joilla olisi rinnat kovin kipeät välillä?

On joskus. Olen 27. Minulla tosin on hyvin pienet rinnat, eivätkä kovinkaan kovat muuten kuin pms-aikaan. Tuo lienee jotakin hormonaalista. Minä en käytä pillereitä, ja olenkin sen johdosta aika hyvin huomannut kierron vaiheet ja muutokset niiden ilmenemisessä. Lieneekö sitten yhteydessä tähän hormonaaliseen (?) juttuun, mutta myös mielialani on ollut tämän oireilun yhteydessä huono. Voi myös olla, että stressi ja ahdistus ovat vaikuttaneet hormonitoimintaan ja se taas tuohon rintojen kipuiluun. Minulla on siis viimeisen reilun puolen vuoden aikana aina välillä ollut tuota arkuutta jo ovulaatiosta asti. Syön nykyään keltarauhashormonia pms-oireiden ehkäisyyn, eikä rintojen arkuuskaan ole ainakaan yhtä vahvana tullut. Joskus ei ollenkaan, joskus jonkin verran. Yleisesti arkuutta minulla on nuorempanakin ollut viikkoa ennen menkkoja ja siitä menkkoihin asti. Poikkeavaa siis minullekin on ollut tuo, että jo puolivälissä alkaa.

Olen 24 vuotias nainen ja olen tässä alkanut tosissani miettimään, onko muilla naisilla rinnat kipeät ikinä? Minulla alkaa oikeastaan ovulaatiosta heti rintojen kipu ja se voimistuu sen kaksi viikkoa ennen vuotoa.

Rintani ovat muutenkin mielestäni kovahkot. En ole muiden naisten rintoja kokeillut, mutta halatessa naisystäviä olen tuntenut naisten rinnat omaa rintaani vasten. Omani tuntuvat aivan erilaisilta kyllä.

Olen tutkinut rintoja, mieheni on tutkinut niitä, mutta mitään poikkeavaa ei niistä löydy. Ainoastaan ovat jotenkin liian tiiviit, jos niin voi sanoa. Kooltaan 70C-75C ja olen hoikka.

Pahinta on kun on liivit olleet koko päivän päällä ja illalla menee suihkuun, avaa liivit ja voi kamala kuinka sattuu kun rinnat pääsevät vapaiksi. Samoin usein suihku sattuu ja tuntuu epämukavalta. Myöskin nännien kovettuminen esim. kylmässä suihkutilassa särkee rintoja.

Onko tällainen normaalia? Kipua on vain ovulaatiosta noin 2viikkoa vuotoon. Rinnat alkavat myös turvota ovulaation jälkeen heti.

Olen ollut vuosia ilman ehkäisyä ja taas ehkäisyn kanssa. Käytössä microluton minipillerit nyt.

Onko muita naisia joilla olisi rinnat kovin kipeät välillä?

Viimeksi muokattu:
Olen käyttänyt pillereitä nyt noin kaksi vuotta. Ennen pillereitä rintani kipeytyivät noin viikko puolitoista ennen kuukautisia. Kun olin käyttänyt pillereitä vuoden, rintani alkoivat taas kipeytyä ennen menkkoja. Kysyin gyneltä ja hän kertoi että oma hormonitoimintani kuulemma puskee läpi.
Rinnat eivät kipeydy ollenkaan jos olen muistanut liikkua kunnolla ainakin kolme kertaa viikossa, laiskottelun huomaan heti kipuna. En tiedä toimiiko kaikilla, itselläni on pienet rinnat.

Yhteistyössä