Hae Anna.fi-sivustolta

Kipu lonkassa/nivusissa/alamahassa?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Karoliina,, 23.05.2008.

1. Nii'in... Vierailija

Osalla varmaan auttaa. Itse menin lääkäriin valittamaan reidessä olevaa kipua ja lääkärin mielestä vaikutti juurikin tuolta meralgialta, pisti kortisonipiikin nivuseen. 5 minuuttia tämän jälkeen ankara vihlonta ja kipu nivusessa ja häpykummun alueella. Luulin kuuluvan kortisonipiikin haittoihin, muttei mennyt ohi. Suorassa oleminen vaikeaa, kumartuminen vaikeaa, kävely klenkkaamista. Kaikki tuon kortisonipiikin jälkeen. ENMG-tutkimus tehty ja hermovaurio todettu. Tai en tiedä mikä on, neurologi puhui hermovauriosta, fysiatri meralgiasta. Mitään hoitoa en saanut, olivat sitä mieltä että lähtee itsekseen pois. Nyt tätä on 2kk jatkunut, väliin on mahtunut ihan hyviäkin aikoja, toisinaan huonompia. Ikää vasta 26 vuotta, pelottaa jääkö tällaiseksi... :(

2. no oli Vierailija

pahanl.sarkooma oli koivessa. Leikattiin pois 19 v sitten. Onnun, mutt tukisiteellä melko normaalisti.

3. Nivussärky Vierailija

4. Mjj Vierailija

Samoilla vaivoilla menty 2 1/2 vuotta ja diagnoosina urheilijan tyrä. Huomenna leikkaukseen. En ole urheilija, vaan kipu/epämääräiset tuntemukset alkoivat sektion jälkeen.

5. Sirkku Vierailija

Moikka, itselläni säteilevä kipu navan oikealla puolella kesti n. 8kk kunnes sain avun jäsenkorjaajalta. Paikallisessa keskussairaalassa tutkittiin suolisto ja otettiin tt-kuvat lannerangasta mutta mitään ei löytynyt... Sain ystävältä tän jäsenkorjaajan numeron ja läksin "huuhaa" hoitoon (onneksi). Diagnoosi oli suoliluun hermopinne ja kipu jäi hoitopöydälle hoidon jälkeen. Kävin kontrollissa keskarissa ja siellähän se vikakin näkyi kun lanneranka oli n. 2,5cm väärässä asennossa, kiertynyt ylös- ja eteenpäin, kukaan ei vaan ollut huomannut edes tt-kuvista sitä. Jäsenkorjaaja näki sen silmämääräisesti. Nyt kivut pysyneet poissa, käyn muutaman kerran vuodessa hoidossa ja harrastan itsehoitoa ohjeiden mukaan. Etsikää oman alueen jäsenkorjaaja ja käykää kokeilemassa hoitoa jos olette jo kaikki muut käyneet läpi.

6. Aijjuli Vierailija

Oliko Kalevalainen jäsenkorjaaja?

7.  
  8. Böö Vierailija

Kysta oireili minulla niinkuin AP kuvaili . Leikattiin pois

9. vierailija Vierailija

Mulla oli rasitusmurtuma ! En edes kaatunut tai kävellyt.
    Oikean nivusen kipu alkoi ontumisella ja siitä sitten lopuksi kyynärasuvojen kanssa 3 kk. Toinen magneettikuvaus paljasti ongelman. Sanoin yli kuukauden jälkeen , että tulen uudestaan pyörätuolin kanssa seuraavalla kerralla...

10. vierailija Vierailija

Minulla on nivuskipua ja koko jalka kipeytyy yöllä, kylkeä kääntäessä kipu jalassa tuntuu todella kipeältä, ihan kuin olisi tulehtunut. Päivällä kipu on erilaista, repivää ja jomottavaa nivusessa ja etureidessä. Joskus liikkeelle lähtiessä kipu on pistävä ja tuntuu kuin jalka pettäisi alta kovasta kivusta. Lonkka on kuvattu 2 v sitten, eikä mainittavaa ongelmaa ollut. Pakaran yläosassa on yksi kipupiste, painellessa tuntuu tosi kipeltä joskus.

11. vierailija Vierailija

12. vierailija Vierailija

Hei. Mulla on samanlaisia oireita ollut vuoden päivät. Juossut lääkäristä lääkäriin vaivan takia. Viimeisin käynti oli reumanpolilla. Ei reumaa. Lääkäri laittoi meralgin ajatuksella nivuseen kortisonipiikin. Nyt olen ollut kuukauden päivät NS terveen kirjoissa ;)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri