KIRJA 1-vuotiaalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkälainen kirja olisi kiva 1- vuotiaalle tytölle...onko nyt mitään semmoisia mistä tulee jotain ääniä tai olisiko luukkukirja kiva?? Vai millainen, nimiä otetaan mielellään vastaan :)

Jomppa Vompatti oli meidän tytön suosikki tuossa iässä, paksut sivut, isot kuvat ja vähän helppoa tarinaakin. Jomppaa saa myös ohutsivuisena, mutten suosittele vielä 1-vuotiaalle.

Mun 1-v tyttö on ihan vauhkona luukkukirjoihin ja sellaisiin joissa on erilaisia mielenkiintoisia materiaaleja joita voi hypistellä. Tarkista etteivät luukut repeä helposti - joskus paksusivuisiinkin kirjoihin on laitettu ohuesta pahvista luukut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23169559:
luukkukirjat ovat meillä suosikit, varsinkin semmonen missä muumipeikko ja pikku myy leikkii piiloa. en muista sen nimeä. ostin cittarista. :)

Just olin tämän saman tulossa laittamaan! Kirjan nimi on yksinkertaisesti Muumitalo. Sivut pahvia ja aika paljon luukkuja. Meidän poika sai tämän 1-v. lahjaksi ja sitä on säännöllisesti luettu siitä asti (nyt poika jo 1v.9kk). Osa luukuista on jo rikki ja sivujen reunat järsitty, mutta edelleen on hyvin rakas kirja. (Eikä tuota ennen ollut lukenut tai katsonut Muumeja muuten tai mitään, joku niissä vaan lapsia viehättää.)

Mä itse en halua lapselleni kirjoja, joista tulee ääntä. Hoidan ääntelyn tarvittaessa ihan itse tai pojan kanssa :-) Jos siis lahjaksi meinaat, niin joku neutraali parempi kuin ääntelevä.

Meillä monta suosikkia, mutta just nyt sellainen paksusivuinen sanakirja.

Yhteistyössä