Kirja 9-vuotiaalle pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apila"

Vieras
Kertokaapas ideoita, mitä 9-vuotiaat pojat tykkäävät lukea (Aku Ankan lisäksi). Meillä on vain tyttöjä, joten poikien lukutottumukset eivät ole tuttuja. Kyseessä on hyvän ystäväni lapsi, jota pitäis saada motivoitua lukemaan, ja lupasin ostaa synttärilahjaksi luettavaa. On lähinnä kiinnostunut videopeleistä ja nyt pitäis saada lukuharrastus aktivoitua. Koska poika ei ole mikään luontainen lukutoukka, niin ei varmaan mitään tiiliskivi Pottereita ainakaan alkuun. Mistä kannattais aloittaa?

Meillä ovat tykänneet, niin pojat kuin tytötkin, jännittävistä ja vähän pelottavistakin kirjoista mm. Goosebumps-kirjat. Toiset kiinnostavat kirjat ovat olleet humoristisia ja hauskoja mm. Risto Räppääjät.

Risto Räppääjät on ollut meidän pojan suosiossa,samaten kaikenlaiset tietokirjat riippuen tietty mielenkiinnon kohteesta, meillä esim on lainattu juuri Star Wars oppaita ja dinosauruksisita kertovia.

Meillä on suosikkina ollut Ella-kirjat molemmilla pojista, kuten myös tytölläkin. 3 etsivää kirjat on myöskin luettuja.

Nyt on menosssa myös Tuija Lehtisen Karting-sarja, tosin Futis-sarja on vielä hauskempi.

Kiitokset hyvistä ideoista. Itse vain tytöille kirjoja hankkineena minulle tuli ihan uusia nimikkeitä. Täytyy käydä kirjakaupassa näitä katsomassa. Tietokirjakin voisi olla hyvä ajatus. Ko. poika muuten tykkää paljon legoista ja on nyt menossa kesällä Legolandiin. Onkohan tästä aiheesta mitään kirjaa olemassa? Lisäksi poika vaikuttaa matematiikasta innostuneelta.

[QUOTE="Apila";30053882]Kiitokset hyvistä ideoista. Itse vain tytöille kirjoja hankkineena minulle tuli ihan uusia nimikkeitä. Täytyy käydä kirjakaupassa näitä katsomassa. Tietokirjakin voisi olla hyvä ajatus. Ko. poika muuten tykkää paljon legoista ja on nyt menossa kesällä Legolandiin. Onkohan tästä aiheesta mitään kirjaa olemassa? Lisäksi poika vaikuttaa matematiikasta innostuneelta.[/QUOTE]

Legoistakin on tosi hieno tietokirja, mutta se saattaa olla jo niin iäkäs, että pitäis tilata jostain nettikaupasta tmv...

[QUOTE="Apila";30053929]Kuulostais hyvältä. Et sattumoisin muistais kirjan nimeä?[/QUOTE]

No hitsi, en. Mä oon noita erilaisia "Barbie"-tietokirjoja tilaillut netistä, niin uskoisin, että kuukkelista löytys tuo Lego-kirjakin! Onnea etsintään..

Tosi hyviä ideoita. Lego-kirjoja löysin ainakin wsoy:n sivuilta. Listasin myös antamianne muita vinkkejä ja huomenna lähden kirjakauppaan niitä katsastamaan. Kirjakaupoissahan on nyt myös alennusmyynnit, joten jos kävis vaikka tuuri. Tosin usein nuo suosituimmat kirjat kyllä myyvät itsensä, mutta vanhempia painoksia saattaa laatukirjoista joskus saada huokealla kirja-aleista.

Yhteistyössä