Kirja-apua 10-vuotiaalle HUONOLLE lukijalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Mun pää lyö tyhjää! Kertokaahan oikein vauhdikkaita ja mielenkiintoisia kirjoja 10-vuotiaalle laiskalle ja lukutaidoltaan ikäisiään jäljessä olevalle. Jos innostuu oikein kirjasta, niin jaksaa hyvinkin lukea kuvattoman ja pitkän kirjan ja on siitä erittäin ylpeä!
Nyt alkaa vain olemaan vanha kirja viimeisiä lukuja vaille luettu:-D

Tyttö vai poika? Meillä vähä laiskoja myös olleet lukeen ja tossa iässä on kuitenkin kelvannut tälläiset kirjat:

-risto räppääjät (siis ne missä enemmän tekstiä)
-super marsu
-seitsämän tassua ja penny sarja (tytölle)

Sori, poika on kyseessä. Ei sarjakuvia tarvitse, ankkarit yms lukee kyllä, tai saattaapi olla et niis menee kuvien katselemiseksi.
Mut ennenkaikkea jut tuon lukemisen ja kirjoittamisen oppimista ja kehitystä ajattelin. kun vaan keksisin kirjoja. mihin mielenkiinto riittää

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Jos innostuu oikein kirjasta, niin jaksaa hyvinkin lukea kuvattoman ja pitkän kirjan ja on siitä erittäin ylpeä!

Sori, mutta vähän huvittaa mua toi =) Itse luin kymmenvuotiaana David Eddingsiä ja vuotta vanhempana Anna Kareninan. Mut aloitinkin ahkeran lukemisen jo ekaluokan alussa.

No pojalle sit tosiaan kysy josko kiinnostais noi risto räppääjät ja supermarsut. Viisikot saattaa puuduttaa ku niissä on tekstikin aika pienellä... meillä poika nyt 12 ja luki kyl supermarsut innolla :)

http://www.tampere.fi/kirjasto/lapset/helppol.htm tuolla oli aika kattava listaus, sisältää kyllä myös pienempien kirjoja, mutta omasta lapsuudestani muistan tuon "vihreä varis" -kirjasarjan, jota luin mielelläni joskus 9-> vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Jos innostuu oikein kirjasta, niin jaksaa hyvinkin lukea kuvattoman ja pitkän kirjan ja on siitä erittäin ylpeä!

Sori, mutta vähän huvittaa mua toi =) Itse luin kymmenvuotiaana David Eddingsiä ja vuotta vanhempana Anna Kareninan. Mut aloitinkin ahkeran lukemisen jo ekaluokan alussa.

Niimpä, meitä kun on moneen junaan, onneksi! Meillä myös ekaluokkalainen, joka taas lukee mitä eteensä saa. Tämähän tässä onkin ongelma, että toisenkin saisi innostumaan ja näin ollen lukutaidon kehittymään sujuvammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sori, poika on kyseessä. Ei sarjakuvia tarvitse, ankkarit yms lukee kyllä, tai saattaapi olla et niis menee kuvien katselemiseksi.
Mut ennenkaikkea jut tuon lukemisen ja kirjoittamisen oppimista ja kehitystä ajattelin. kun vaan keksisin kirjoja. mihin mielenkiinto riittää

Meidän esikoinen on kirjoittanut parhaimmat ainekirjoituksensa Akkarin innoittamana. Millon ollaan margariinitehtaalla töissä etc.

Oma 10v sai kesällä luettua Potterit ja nyt lukee tarua sormusten herrasta, Narniasta on tykännyt. Vähän aikaisemmin luki Risto Räppääjiä ja Ella kirjoja, kapteeni kalsareita.
Joululahjaksi sai jonkun Pierupulveri kirjan sen luki hetkessä
Tosin meillä on kyllä kiinnostunut/innostunut lukemisesta ja nopea lukija

Ihan loistavia vastauksia. Kiitos! Tutkin heti kirjakauppojen sivuilta et mitä ko. kirjoista sanottiin.
Iso Kiltti Jätti, Kuka pelkää noitia, Pikku-vampyyrit ja kapteeni kalsari on ehdottomasti niit meidän pojan juttuja!! Toivon ainakin! :-D
Niitä lähdemme metsästelemään:-D
Kiitos vielä kerran, iso apu oli!

Timo Parvelan ja Tuula Kallioniemen kirjat tulevat ekana mieleen.

Ota joku palkitsemissysteemi kuvioihin niin saat pojan aloittamaan lukemisen jos kovin meinaa tökkiä.

Yhteistyössä