Kirje uudesta onnesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja happy09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

happy09

Vieras
Vuosi sitten olin tähän aikaan Levillä. Pari päivää aikaisemmin olin matkannut junalla Helsingistä sisämaahan vanhempieni luo. Olimme päättäneet lähteä perheenä Lappiin joulun viettoon. Olin saanut heinä-elokuun vaihteessa tietää lomareissulla, että silloinen kumppanini oli pettänyt minua suhteessamme kauttalinjan. Syksyn aikana tein päätöksen, että en voi jatkaa suhdettamme. Käyttämätön häämekko oli kaapissa. Meidän olisi pitänyt mennä naimisiin, kirkko oli varattu, samoin juhlapaikka. Mielessä pyöri, että mekosta pitää päästä eroon ja äkkiä. Päätin, että koitan kerätä voimia joulun aikana ja laittaisin myynti-ilmoituksen nettiin pyhien jälkeen. Leville meno oli yllättävän rankkaa. Joulu teki oman osansa tunnemylläkästä, olinhan nyt yksin ja edellisenä jouluna kaikki oli ollut toisin. Edellisenä talvena olimme olleet yhdessä laskettelemassa samassa paikassa. Ulkomaalaisia meni paljon naimisiin Levillä joulun aikaan. Joka kerta onnellisen parin nähdessäni tunsin kouraisun vatsan pohjassa. Olin katkera ja surullinen, ryveksin itsesäälissä. Syytin olostani koko maailmaa. Olin vihainen elämälle, Jumalalle, mutta ennenkaikkea olin vihainen itselleni. Typerä tyttö. Miksi en huomannut mitään? Miten saatoinkaan olla niin tyhmä ja sinisilmäinen, että uskoin kaiken mitä toinen selitti ja tukahdutin sen äänen sisälläni joka välillä nosti päätään ja huusi ettei kaikki ole kunnossa. Ehkäpä tämä oli oikein minulle. Olinhan tahtomattani särkenyt matkan varrella myös monen miehen sydämen etsimällä sitä suurta tunnetta, josta niin paljon puhutaan. Pitihän jonkun särkeä minutkin. Odotin koko ajan uutta vuotta, että vuosi 2008 olisi ohi. Vuoden vaihtuminen merkitsi minulle henkisesti helpotusta, ikäänkuin uusi vuosi antaisi asiaan etäisyyttä. Lupasin itselleni etten enää antaisi kenekään satuttaa itseäni näi. Ei siis enää kannattaisi rakastua. Helpointa olisi hankkia lapsi itse, hedelmöityksen voisi hoitaa klinikalla. Silti se ajatus hieman kirpaisi. Se merkitsi monesta unelmasta luopumista. Jos joku olisi vuosi sitten sanonut minulle, että vuoden päästä olet muuttanut 300km päähän pääkaupunkiseudusta, sinulla on uusi työ ja uusi mies, jolla on kaksi lasta, olisin pitänyt ajatusta täysin absurdina. Niin vain kävi. Se ihminen, jonka nuorena teininä aina ajattelin olevan minulle se oikea, seisoo nyt rinnallani. Mietin kuinka elämä voi muuttua ja kuinka paljon vuodessa on tapahtunut. Olen onnellinen, että tässä kävi näin. Tapasin miehen, joka käveli suoraan sydämeen lupaa kyselemättä. Yritin etsiä huonoja puolia välimatkasta ja uusperheen mukanaan tuomista haasteista. Silti se ei pysäyttänyt tunnetta, eikä edes hidastanut. Olen kiitollinen siitä, että saan jakaa elämäni juuri tämän miehen kanssa ja hetkiä kahden pienen ihmisen kanssa. Elämä yllättää niin hyvässä kuin huonossa. Näin piti tapahtua. Tänä jouluna minua itkettä jälleen. Mutta nyt minä itken onnesta, ymmärrän, että elämä on tässä ja nyt ja olen kiitollinen siitä mitä minulla nyt on. Ihanaa joulunaikaa kaikille!

Kyyneleet nousivat silmiin kun luin viestisi. Itse olen tuossa pisteessä, jossa vanha pitää jättää taakse ja aloittaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä. Jättää ex ikuisiksi ajoiksi taakse ja aloittaa uusi sivu elämässä ilman häntä. Pelottaa niin valtavasti!

Kiitos kauniista tosielämän tarinastasi jossa on onnellinen loppu! Se antaa uskoa tulevaan. Ehkä joskus vielä minäkin kyynelehdin onnesta.

Tämä oli kaunis kertomus tosi elämästä.

Minäkin olen nyt siinä pisteessä että pitäisi tehdä todella suuria päätöksiä tulevan suhteen ja jättää rakas ihminen taakse. Parisuhteemme ei vain toimi ja neljän vuoden pään seinään lyönnin jälkeen on tunnustettava tosiasiat ja uskallettava jättää tämä elämänvaihe taakse. Se sattuu varsinkin näin joulun aikaan mutta en halua myöskään kokea enää jatkuvaa pahoinvointia suhteemme vuoksi. Päätin että tämä on viimeinen joulu jonka parisuhteeni pilaa :(.

Toivon todellakin että olen menossa kohti parempaa tulevaa. Vuodessakin voi tapahtua paljon asioita, en odota että koko maailmani mullistuisi vaan toivoisin voivani olla onnellinen, edes jollain tasolla.

Kiitokset vastanneille. Hyvä, jos minun tarinani voi auttaa jotakuta, joka nyt on isossa tienhaarassa. Muistan kuinka varma eroni jälkeen olin siitä etten enää koskaan voisi luottaa kenenkään enkä edes haluaisi antaa sitä mahdollisuutta kenellekään. Ajattelin etten enää jaksa syventyä kenenkään sieluun, saati sitten tutustua uuden ihmisen sukulaisiin ja ystäviin. Nyt minua hymyilyttää, miten nuo asiat kuitenkin muuttuivat. Uskalsin avata vielä oman elämäni ovet ja antaa itsestäni. Alussa epäilin ja pelkäsin koko ajan milloin putoan pilvistä. Ajattelin, että ei tällainen onni voi kestää. En myöskään uskaltanut antaa itselleni lupaa iloita täysin asiasta ennenkuin aikaa oli kulunut. Minulla meni aikaa tajuta, että tämä ihminen on tässä suhteessa tosissaan ja todella rakastaa minua. Hän ei laskelmoinut kaikkia sanojaan ja tekojaan eikä vain sanonut mitä ajatteli minun haluavan kuulla. Siihen on ollut opetteleminen. Opettelu jatkuu ja se jatkunee koko elämän. Parasta tässä on se, että tiedän minulla nyt olevan sellainen kumppani, joka on ja on kaiken tämän arvoinen. Toivon teille voimia isoihin päätöksiin ja muutoksiin! Elämällä on vielä paljon kaunista annettavaa, siihen me kaikki saadaan luottaa! :) Oikein hyvää Joulua!!

Kiitokset vastanneille. Hyvä, jos minun tarinani voi auttaa jotakuta, joka nyt on isossa tienhaarassa. Muistan kuinka varma eroni jälkeen olin siitä etten enää koskaan voisi luottaa kenenkään enkä edes haluaisi antaa sitä mahdollisuutta kenellekään. Ajattelin etten enää jaksa syventyä kenenkään sieluun, saati sitten tutustua uuden ihmisen sukulaisiin ja ystäviin. Nyt minua hymyilyttää, miten nuo asiat kuitenkin muuttuivat. Uskalsin avata vielä oman elämäni ovet ja antaa itsestäni. Alussa epäilin ja pelkäsin koko ajan milloin putoan pilvistä. Ajattelin, että ei tällainen onni voi kestää. En myöskään uskaltanut antaa itselleni lupaa iloita täysin asiasta ennenkuin aikaa oli kulunut. Minulla meni aikaa tajuta, että tämä ihminen on tässä suhteessa tosissaan ja todella rakastaa minua. Hän ei laskelmoinut kaikkia sanojaan ja tekojaan eikä vain sanonut mitä ajatteli minun haluavan kuulla. Siihen on ollut opetteleminen. Opettelu jatkuu ja se jatkunee koko elämän. Parasta tässä on se, että tiedän minulla nyt olevan sellainen kumppani, joka on ja on kaiken tämän arvoinen. Toivon teille voimia isoihin päätöksiin ja muutoksiin! Elämällä on vielä paljon kaunista annettavaa, siihen me kaikki saadaan luottaa! :) Oikein hyvää Joulua!!

kasvamiseksi henkisesti aikuiseksi. Vielä, kun opettelet elämään ihan itseksesi ilman ketään, johon nojaat ottaaksesi tukea niin olet kasvun tehnyt. Ihan omin jaloin opit seisomaan, kuten ihmiselle tapahtuu ensimmäisen kerran n. 1 vuotiaana ... ja siitä pienin hatarin askelin aluksi. Hyvää Joulua.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sitä;10356851:
kasvamiseksi henkisesti aikuiseksi. Vielä, kun opettelet elämään ihan itseksesi ilman ketään, johon nojaat ottaaksesi tukea niin olet kasvun tehnyt. Ihan omin jaloin opit seisomaan, kuten ihmiselle tapahtuu ensimmäisen kerran n. 1 vuotiaana ... ja siitä pienin hatarin askelin aluksi. Hyvää Joulua.

Jokainen täällä joutuu omin jaloin seisomaan ja itsestään vastuun ottamaan ihan itse. Eiköhän sitä kasvettu ja opeteltu itsenäiseksi ihmiseksi jo silloin, kun muutti kotikonnuilta eri puolelle maata ja asui yksin useamman vuoden, kyllä tässä ihan omilla jaloilla seisotaan eikä tarvitse keneenkään nojautua. Tokikin mukavampi on seisoa, kun joku seisoo vieressä, mutta toinen ei ole tukipylväs :)

Yhteistyössä