Kirjeenvaihto ei enää innosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukkanen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukkanen"

Vieras
Minulla on yksi kirjekaveri jonka kanssa olen kirjoitellut 13 vuotta. Alussa kirjoittelimme viikoittain ja senkin jälkeen kuukausittain, mutta muutamien vuosien aikana kuitenkin meidän kirjoittelut on vähentyneet semmoiseksi että kirjoitamme ehkä 2 kertaa vuodessa. Minulla ei kertakaikkiaan ole enää mitään kirjoitettavaa tuolle ihmiselle, enkä viitsisi kirjoittaa koko ajan lapsista lapsettomalle ihmiselle. :/
Mitenhän minä ilmoitan tälle ihmiselle että en jaksaisi enää kirjoitella? Se on kuin pitäisis sanoa ystävälle lopulliset hyvästit. Toisaalta en haluaisi mutta tiedän että tämä henkilö tykkää piotkistä kirjeistä ja mulla on innostusta kirjoittaa suunnilleen pari sivua..

no annat homman vaan hiipua entiseltään... eipä kait nyt pari kertaa vuodessa voi hirveästi rasittaa. Tai sitten vaan jätät kylmästi kirjoittamatta. Tai sanot suoraan, että elämäntilanteen vuoksi joudut luopumaan yhteydenpidosta.

Aloitus on jo vanha, mutta tulee helposti esiin Googlella joten kerron silti oman mielipiteeni:

Kirjekaverille ei tarvitse sanoa hyvästejä, ellei se itse kysy aiotko vielä jatkaa kirjoittelua. Jos kirjoittaminen on hiipunut ajan mittaan, sen voi hyvin antaa loppua luonnostaan. Ja jos et tahdo katkaista välejä kokonaan, voit kirjoittaa pienen tervehdyksen vaikka kerran vuodessa... Vaikka kirjekaverisi pitääkin pitkistä kirjeistä, ilmeisesti lyhyetkin viestit on sille parempi kuin ei mitään, kun se kuitenkin jatkaa kirjoittelua. Siitä on sitten helppo aloittaa kunnon kirjeenvaihto uudestaan, jos joskus tuntuu siltä että sen ihmisen kanssa tahtoisi taas jakaa enemmän ajatuksiaan.

Yhteistyössä