Kirjoille eri osoitteeseen kuin lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti76"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti76"

Vieras
Hei! Tietääkö joku onko siitä jotain (ikäviä) seurauksia jos muutan kirjoille eri osoitteeseen kuin lapseni (päiväkoti-ikäisiä)? Tarkoituksena on kokeilla aviomiehen kanssa asumuseroa kolmen asunnon mallilla, niin että käymme vuorotellen hoitamassa lapsia vanhassa asunnossamme. Avioeroa emme ainakaan vielä hanki. Haluaisin kirjoille uuteen asuntooni, jotta voin vähentää lainan korot verotuksessa. Miehellä ei ole mitään syytä vaihtaa kirjoja, ja lapsia tuntuisi hölmöltä siirtää kirjoille pieneen asuntooni, jossa he eivät kuitenkaan asu. Tiedän että lapsilisään tulee korotusta jos muutan toiseen asuntoon, mutta onko mitään muita seuraamuksia? Päivähoitomaksut tuskin alenevat, miehen tulot ovat sen verran suuret. Kiitos paljon tiedoista ja omia kokemuksia voi lähetellä (mutta ei tarvitse pelotella että "mies varastaa lapset", koska emme eroa heti ja mikä tahansa tuomioistuin kuitenkin määräisi minut lasten lähivanhemmaksi, koska olen yksin kaikki vanhempainvapaat ja hoitovapaat pitänyt).

Lapsilisät maksetaan sille, jonka luona lapset virallisesti asuu ja lainopillisesti se, jolla lapset on kirjoilla on myös lähivanhempi. (Korjatkaa, jos olen väärässä.) Itse en tekisi noin, vaan jos todella olisi tarkoitus huoltajuus jakaa, niin toinen kirjoille toisen luo ja toinen toisen luo.

Yhteistyössä