Hae Anna.fi-sivustolta

kirjopyykki värjäytyi harmaaksi

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä Pyykkäriämmä, 01.08.2014.

1. Pyykkäriämmä Vierailija

Pesin kirjopyykin seassa yhdet mustat sukkahousut jotka sitten värjäsivät muun pyykin rumanharmaaksi. Eniten harmittaa kirkkaansiniset kukalliset bikinini, jotka näyttävät nyt kylpeneen kuralammikossa. Onko mitään aineita, joilla saa kirkkauden taas takaisin? En viitsi kokeilla valkaisuaineita, kun ne vain haalistaisivat värit... Ruokasooda saattaisi tehdä saman.

2. Värinpoisto Vierailija

Katselepa värinpoistoon ohjeita vaikka netistä. On olemassa aine, jolla saa kirkastettua värjääntynen pyykin en vain muista, minkä nimistä se on. Varaan myöskin osaston myyjä voi auttaa aineen löytämisessä.

3. Pyykkäriämmä Vierailija

Kiitos vinkeistä, täytyy käydä kyselemässä! Toivottavasti saan taas vaatteet kirkkaiksi..

4. pyykkimuija Vierailija

Mä heittelen melko huolettomasti eri värisiä vaatteita koneeseen ja lappu mukaan. Siis Dr. Beckmann:in värin- ja liankerääjä lappu. Toimii kuin junan vessa. Suosittelen. Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata. Vastaukseni koskee ennaltaehkäisyä.

5. RMHL Vierailija

Kannattaisiko pestä harmaantuneet vaatteet uudelleen omanväristensä joukossa ja todella heittää joukkoon tuo jo mainittu Dr. Beckmannin värisiepparilappu.
    Mulla on pitkäaikainen kokemus ko. lapuista ja olen ollut tyytyväinen. Kahden hengen huushollissa ei pyykkiä ihan valtavasti tule, joten voin pestä suht. täysiä koneellisia. Tietenkään ei kannata parasta valkoista paitaa pestä punaisen t-paidan kanssa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri