kirotut polttrait, kaikki menee pylllylleen.. en haluis edes niitä järjestää!! apuja äkkiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilhi

Vieras
elikkä olen kaaso ja polttärit pitäis järjestää, no laittelin viestiä morsiammen valitsemille henkilöille, 6kpl, vain yksi vastasi heti, sitten sainkin odotella yhteyden ottoja, (heinäkuun alussa laitoin viestiä että olis polttarit tulossa, ehdotuksia ohjelmaan saa laittaa, tietoa paljonko sais maksaa etc.)
heinäkuun loppuun mennessä oli vastauksia tullu 3kpl, vain yksi oli ehdottanut tekemistä ja mahdollista päivämäärää... nyt sitten laitoin viimeviikolla viestiä kaikille että päivämäärä on tämä ilmoita sopiiko maanataihin mennessä, noh, olen nyt sitten saanut vastauksia.. 2 ilmoittanut että tulee, 2 ilmoittanut että ei tule koska päivä ei käy ja 2 ei ole kuulunut edelleenkään mitään!!! joten nyt sitten olen ongelman edessä.. mitä kivaa tehdä 4hengen polttari porukallam tiedän että morsian pettyy kun ei ole kaikki osallistumassa.. hohtokeilaus on yksi asia mikä tehdään, olin suunnitellut tankotanssia mutta koska ilmoittautumiset jäi näin viimetinkaan (polttaritt siis viikon päästä) ja osallistuja määrä on näin pieni niin jääpi toteuttamatta.. enkä oiekin tiedä onko järkeä näin pienellä porukalla pukea morsianta mitenkään hasukasti ja tehdä mitään tehtäviä, jotenkin tulee sellanen fiilis et morsian ja kolme kaveria viettämässä polttareita on jotenkin surkea näky??

Se fiilis siellä tärkeitä on eikä jumalaton määrä porukkaa.
Ja mitä sinä sitä häpeät etteivät kaverit osallistu/pääse,heidän häpeänsä ja kyllä morsian se täytyy tietää.

Hohtokeilaus on hauskaa!!

Me käytiin viime kesän polttareissä ratsastamassa (tuli polttarikalulle yllärinä ), hohtokeilaamassa ja urheiluopistolla kalliokiipeilemässä yms aktiviteettia.

Muoks, omissa polttareissa oli ainoostaan saunomista, hyvää ruokaa ja seuraa, just sitä mitä olin halunnutkin.

eihän sitä oo pakko mitenkää huomiota herättävän törkeäksi pukea. jos mä oisin sä :

morsian kauneushoitolaan saamaan kylvyn ja kasvohoidon yms.tai sitten itse saunotatte ja teette morsiustaikoja jos saunamahdollisuus.
sitten kauniit vaatteet päälle ja hohtokeilaamaan
sitten drinksuille ja syömään johonkin hyvään ravintolaan
sieltä sitten jatkoille

MIKSI et hyvä ihminen SOITA niille ihmisille?

Tosi noloa, jos tuleekin ilmi, että ne kaksi, jotka ei ole ikinä vastanneet eivät olekaan saaneet kutsua polttareihin, kun ei olekaan saanut viestiä. Sähköposti ja viestit eivät ole fiksuja yhteydenottoja. Soita, niin huomaat oikeasti saatko ketään kiinni vai et.

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
morsian ja kolme kaveria viettämässä polttareita on jotenkin surkea näky??

No eikä ole!
Mutta voittehan viettää jonkun kivan kauneusillan ja tehdä itse syömiset, kustantaa juomat yhdessä. Jos tunnette jonkun kosmetiikkaedustajan (Oriflame, Avon ym) niin pyytäkää tekemään joatin kauneushoitoja. Siinä välissä saunotte ja loppuillaksi kiva meikki, varsinkin jos on tarkoitus lähteä radalle.

Ei kivat polttarit euroja tarvitse yhtä paljon kuin huolellista suunnittelua ja omaa panosta.

juu siis tokihan se on tärkeintä se fiilis eikä se porukan koko, mutta aika moni homma on nyt hankala toteuttaa kun aikaa on näin vähän, ja koska osallistujia on vähän niin eipä voi mitään kallista suunnitella.. kun ei oo mitään hirveitä summia rahaa laittaa.. minnuu vaan ärsyttää järjestää tälläsiä juttuja kun en porukkaa tunne, ja sitten ei voida edes vastata viesteihin, kuitenkin kysyin että mikä päivämäärä sopisi, juurikin siksi että mahdollsiimman moni pääsee osallistumaan, aj ei vaan voinu kukaan laittaa mitään ehdotuksia.. tai summaa.. vaikea on suunnitella aj avrata mitään kun ei tiedä paljonko sais maksaa.. edelleenkään en sitä tiedä, joten kait mie meen vaan sen mukaan mitä mulla on itsellä varaa maksaa

Ikävä jälkiviisastella, mutta sun olisi kannattanut ekaan yhteydenottoon laittaa muutakin kuin toive, että kaikki ehdottaa jotain. Jos muut aistii, että kaaso ei pidä pakkaa kasassa, niin tuskin innostuvat suunnittelemaan itsekseen paljonkaan, etenkin jos joku lukee meilinsä loman takia viikkoja muita myöhemmin. Tapaaminen asian tiimoilta olisi myös ollut tärkeä juttu, koska meili on aika passiivinen tapa pitää joukko koossa. Puhelin käteen ja soitto niille joista ei ole kuulunut mitään, niin saat selvyyttä asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Tosi noloa, jos tuleekin ilmi, että ne kaksi, jotka ei ole ikinä vastanneet eivät olekaan saaneet kutsua polttareihin, kun ei olekaan saanut viestiä. Sähköposti ja viestit eivät ole fiksuja yhteydenottoja. Soita, niin huomaat oikeasti saatko ketään kiinni vai et.

no mie en oo soitellu ihmisille siksi että oikeasti harva vastaa tuntemattomiin numeroihin, siksi että en tunne niitä enkä osaa puhua tuntemattomien kanssa..
noista jotka ei ole vastannut viimeiseen viestiin, niin toinen on vastannut aiempaan viestiin, eli viesti kyllä on mennyt perille, toisesta ei ole alunperinkään kuulunut mitään.. yksi niistä joka ilmoitti ettei pääse osallistumaan ei ollut aiemmin vastannut mitään.. eli on kyllä saanut viestin silloin heinäkuun alussa muttei ole vain viitsinyt vastata... mulla käytössä välitystiedot että näen kyllä jos viesti ei ole mennyt perille, toki olisin soittanut sitten jos näin olisi ollut

no mie en oo soitellu ihmisille siksi että oikeasti harva vastaa tuntemattomiin numeroihin, siksi että en tunne niitä enkä osaa puhua tuntemattomien kanssa..
noista jotka ei ole vastannut viimeiseen viestiin, niin toinen on vastannut aiempaan viestiin, eli viesti kyllä on mennyt perille, toisesta ei ole alunperinkään kuulunut mitään.. yksi niistä joka ilmoitti ettei pääse osallistumaan ei ollut aiemmin vastannut mitään.. eli on kyllä saanut viestin silloin heinäkuun alussa muttei ole vain viitsinyt vastata... mulla käytössä välitystiedot että näen kyllä jos viesti ei ole mennyt perille, toki olisin soittanut sitten jos näin olisi ollut

No soitappa samasta numerosta kaksi kertaa peräkkäin ja sitten seuraavana päivänä jne. Tai soita ja laita viestiä perään, että olisi asiaa sen ja sen juhlista yms.

Ongelma taitaa olla nimenomaa siinä, että ne ajattelevat samanlailla. vaikea laittaa viestiä, kun ei ole edes puhunut tai ees tiedä välttämättä kuka sää olet. Siksi kannattaa aina esitellä itsensä ja soittaa ja laittaa vaikka heti seuraavana päivänä viestiä, jos mitään ei kuulu. Eli myös vahtia, että kaikki vastaa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ikävä jälkiviisastella, mutta sun olisi kannattanut ekaan yhteydenottoon laittaa muutakin kuin toive, että kaikki ehdottaa jotain. Jos muut aistii, että kaaso ei pidä pakkaa kasassa, niin tuskin innostuvat suunnittelemaan itsekseen paljonkaan, etenkin jos joku lukee meilinsä loman takia viikkoja muita myöhemmin. Tapaaminen asian tiimoilta olisi myös ollut tärkeä juttu, koska meili on aika passiivinen tapa pitää joukko koossa. Puhelin käteen ja soitto niille joista ei ole kuulunut mitään, niin saat selvyyttä asioihin.

siis laitoin tekstiviestin kaikille, viestiin kirjoitin kuka olen, miksi otan yhteyttä, laitoin että ideoita saa laittaa, samaten kuin ehdotuksia päivämäärästä milloin itse kullekkin sopisi, budjetista, laitoin s-posti osoitteeni ja luonnollsiesti oman puhelin numeron
tapaaminen olis o0llu fiksu juttu, mutta kun en porukkaa tunne, monilla on pieniä lapia, työssäkäyntia,lomailua niin tuntui kovin vaikealta järjestää, ja liki mahdotontahan se olsi ollutkin kun ei viestiin vastattu ajoissa.. mun meielstä kk on aika pitkä aika viestiin vastaamiseen, oli sitten niitä ideoita tai ei..

Sinuna nyt soittaisin ehdottomasti niille, joille aika ei sopinut ja kysyisin, että sopisiko joku muu aika paremmin. Sitten tekisin listan kelle sopi mitäkin ja valitsisin sen päivän.

aikaa ei enää pysty muuttamaan, koska häät lähestyy kovaa vauhtia, morsiammella on töitä joten vapaapäiviä on kivenalla.. kaikilla oli kk aikaa ilmoittaa mikä päivä sopisi, ja kun ei ilmoittanut niin mä valitsin sen päivän sen mukaan mikä sopii morsiammelle, mulle ja sille ekaks vastanneelle (joka myöskin tuota päivää ehdotti)

Sinuna nyt soittaisin ehdottomasti niille, joille aika ei sopinut ja kysyisin, että sopisiko joku muu aika paremmin. Sitten tekisin listan kelle sopi mitäkin ja valitsisin sen päivän.

aikaa ei enää pysty muuttamaan, koska häät lähestyy kovaa vauhtia, morsiammella on töitä joten vapaapäiviä on kivenalla.. kaikilla oli kk aikaa ilmoittaa mikä päivä sopisi, ja kun ei ilmoittanut niin mä valitsin sen päivän sen mukaan mikä sopii morsiammelle, mulle ja sille ekaks vastanneelle (joka myöskin tuota päivää ehdotti)

No pakko sanoa, että oli sullakin 1 kk aikaa kysellä uudelleen mitkä päivät kellekin sopi ja oletko varma, ettei puhelinnumerot ole voineet muuttua tai vaihtua tjms. sillä välillä...

No ehkä nyt on jo myöhäistä ajan kanssa, mutta ehdottomasti nyt kannattaa kysyä KAIKKIEN osallistujien ajatuksia mitä tehdä ja paljon on varaa laittaa.

Jos oletat vaan, että muut tulee aktiiviseksi yhdestä -kahdesta viestistä niin ei se vaan niin onnistu. Nyt viimeistään soittokierros, jos ei muuten. Pakkohan sun on uskaltaa soittaa, jos aiotte uskaltaa yhdessä polttareitakin järjestää. Eikä numerokaan ole enää mikään outo niille, eli sekään syy ei voi olla...

Kaikki ihmiset ei lue sähköpostia päivittäin ei edes viikoittain. Jos et uskalla soittaa niin olisit lähettänyt tekstiviestin, niihin jokainen yleensä vastaa päivän sisällä.

No pakko sanoa, että oli sullakin 1 kk aikaa kysellä uudelleen mitkä päivät kellekin sopi ja oletko varma, ettei puhelinnumerot ole voineet muuttua tai vaihtua tjms. sillä välillä...

No ehkä nyt on jo myöhäistä ajan kanssa, mutta ehdottomasti nyt kannattaa kysyä KAIKKIEN osallistujien ajatuksia mitä tehdä ja paljon on varaa laittaa.

Jos oletat vaan, että muut tulee aktiiviseksi yhdestä -kahdesta viestistä niin ei se vaan niin onnistu. Nyt viimeistään soittokierros, jos ei muuten. Pakkohan sun on uskaltaa soittaa, jos aiotte uskaltaa yhdessä polttareitakin järjestää.

numerot sain morsiammelta itseltään, eli luulisin niiden olevan oiekat kun se niiden kanssa yhteyttä pitää :)
mun mielestä jos saa viestin niin siihen voi vastata, ihan ilman että pertään lähetään soittelemaan, varsinkin kun se eka viesti oli selkeä.. vaikka vastata ihan vaan että kyllä osallistun mielellään, tai en halua osallistua, budjetista vaikak että ihan sama tai sitten maks summa mitä on varaa laittaa, päivästä että jos on tiettyjä päiviä mitkä ei sovi etc. mulla on muutakin hommaa kuin soitella ihmisille joille on jo viestiä laitettu, käyn töissä mulla lapsi etc.

nyt ongelma on oiekastaan ton mun ärsytyksen lisäksi se että mitä vois nyt sitten tehdä, piknikillä olis tarkoitus aloittaa ja hohtokeilaus on yksi mikä tehdään, mutta mitä muuta, suunnitelmissa oli erilaisia tehtäviä ym mutta ne jää nyt pois todennäköisesti, samaten se tankotanssi.. noi kylpylä ja kauneushoidot on kalliita joten niihin ei ole mahdollisuutta, mä en ole ikinä ollut polttareissa, eikä mulle sellasia ole järjestetty kun en halunnut niin siksi on ideat vähän vähissä..
lisäksi kun on asioita mitä ei voi toteuttaa morsiammen takia, kuten kaikki veneet ja laivat, lentokoneet, paikat mistä ei pääse pois..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki ihmiset ei lue sähköpostia päivittäin ei edes viikoittain. Jos et uskalla soittaa niin olisit lähettänyt tekstiviestin, niihin jokainen yleensä vastaa päivän sisällä.

laitoin tekstaria nimenomaan :) ja niihin vastaaminen on siis ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa joillekkin..

viesti meni jotakuinkin näin:

hei olen ***** kaaso ja polttari asioissa lähdin liikkeelle :)
**** tahtoisi sinut mukaan joten nyt tarvitsisi ideoita että mitä kivaa tehdään, mikä olisi mielestäsi kivaa mistä **** ilahtuisi?
osallistujia olisi yhteensä 8 ja ajankohta olisi elokuun lopussa, päivä pitäisi siis vielä sopia että kaikki pääsis osallistumaan. minuun voit ottaa yhteyttä joko puhelimitse taikka sähköpostiin ****** :)
eli tietoja kaivattais, mitä tehdään, paljon saisi maksaa, otathan yhteyttä että saadaan suunnitelmat aluilleen :)
T:*******

ja siis sain kyllä vastauksia tuohon viestiin lopulta kaikilta muilta paitsi 2 henkilöltä, tosin vastaamisessa meni yhtä lukuunottamatta liki kk ja silloinkaan en saanut ehdotuksia sopivasta päivästä, budjetista etc. ja tuohon viimeiseen viestiin minkä lähetin viime viikolla sain vastaukset 4 henkilöltä, joista yksi oli siis sellainen joka ei tuohon alkuperäiseen viestiin koskaan vastannut, mutta oli sen kuitenkin saanut.. ja tämä henkilö myöskin ilmoitti ettei niihin pääse kyseisenä päivänä osallistumaan..

mun mielestä olet ihan tarpeeksi jo tehnyt. jos ei porukkaa kiinnosta niin ei väkisin. tuolla jo aijemmin oli hyviä ehdotuksia. eli joko porukalla morsiussaunaan - ei todellakaan vaadi paljon, sit kunnon bilekuteet niskaan ja keilaamaan, syömään ja baariin. tollaset polttarit itttekin ottaisin. en tykkää mistään pelleksipukemisesta yms.

Morsiussaunataikoja

* Jos morsian ja sulhanen saunovat yhdessä, tehdään se morsiamen kotona. Saunan jälkeen sauna kierretään kolmesti ympäri soihtu kädessä ja saunanuuniin heitetään hopeakolikko. Tämä tietää rikkautta.

* Jo pelkkä saunominen karkoittaa kaiken pahan ja tekee morsiamesta ja sulhasesta vastustuskykyisen tulevien onnettomuuksien varalle.

* Morsiussaunassa saunotaan neidon liat pois (menneisyys) ja sen jälkeen morsian aloittaa puhtaana uuden elämän.

* Saunassa täytyy morsiamen ja sulhasen ihoa hieroa suolalla ja jauholla, jotta tulee hyvä sopu pariskunnan välille.

* Morsiussaunassa (kuin myös sulhasen) täytyy löyly lyödä oluella tai viinalla.

* Jos morsianta kylvettivät tämän ystävättäret, morsiuspiiat, he kilpailivat siitä, kuka pääsisi ensimmäisenä istahtamaan morsiamen paikalle tai sieppaisi hänen vihtansa. Voittaja pääsisi seuraavana naimisiin.

* Saunanlauteille tai vihtaan laitetaan nokkosia tai ohdakkeita, että hän saisi esimakua avioliiton varjopuolista.

* Morsiamen vaatteet käännetään nurin päin hänen saunoessaan, jotta nähtäisiin, suuttuuko hän helposti.

* Morsiamen vihdan side laitetaan salaa morsiamen mukaan onnea tuomaan.

* Saunassa syödään tilaisuutta varten keitettyä puuroa. Puuroon on piilotettu papu ja se tytöistä, joka saa pavun itselleen, on seuraava morsian.

Kaaso ja muut ystävät järjestävät yleisen tavan mukaan tulevalle rouvalle polttarit. Perinteitä vaaliva kaaso liittää polttariohjelmaan morsiussaunan monine taikoineen. Vielä 1900-luvun alussa varsinkin maaseudulla oli tavallista, että morsiamen ystävät ja joku tuttu vanhempi nainen saunottivat morsiamen häiden aattona tai viimeistään hääpäivän aamuna. Eri puolilla Suomea oli hieman erilaisia morsiussaunaan liittyviä taikoja. Saunomisella oli tärkeä merkitys morsiamen valmistautumisessa häihin: saunomisen avulla hän puhdistui menneistä ja kateellisten kaunoista.

Sauna kamareineen saatettiin koristella kukin ja lehvin morsiussaunaa varten. Myös lauteet koristeltiin ja laitettiinpa morsiamen paikalle muutama nokkonenkin muistuttamaan avioliiton varjopuolista. Avioliiton varjopuolista voitiin muistuttaa myös laittamalla katajanoksa morsiamen vihdan väliin. Vihtoessa tuntunut pistely kertoi, ettei avioliitoelämä ollut aina ruusuilla tanssimista. Saunomisen yhteydessä morsian tuli voidella suolalla ja vehnäjauhoilla, jotta hän puhdistui vanhoista lioista ja oli valmis tulevaan avioelämään. Raa&8217;an kananmunan särkeminen morsiamen päähän takasi puolestaan hedelmällisyyden ja lasten saannin tulevassa liitossa.
Morsiamen saunoessa tuli yhden ystävistä käydä kääntämässä tämän vaatteet nurin, jotta nähtäisiin onko morsian hyvätahtoinen vai kiukkuinen luonne. Saunan seinien kolistamisella ja rämisyttämisellä taattiin se, etteivät pahat henget vaivanneet liittoa. Kaikki naimattomat naiset olivat tarkkana morsiamen noustessa lauteilta, sillä se joka sai morsiamen paikan oli itse seuraava morsian. Yhden vanhan uskomuksen mukaan morsiamen tuli juosta saunarakennusta ympäri ja huutaa ääneen vanhojen heilojensa nimet, jotta vanha suola ei jäisi janottamaan. Saunomisen päätteeksi morsian heitti käyttämänsä vihdan saunan katolle. Jos se sinne jäi, tiesi se hyvää liitolle. Saunomisen päätyttyä heitettiin vielä pois pesuvedet, joiden mukana hävisivät myös vanhat painolastit.
Morsiamen tuli saunoa sulhasen paita päällään ja viedä paita kylpemisen jälkeen huomenlahjana sulhaselle. Tärkeää oli, ettei morsiamen hiki päässyt huuhtoutumaan paidasta pois. Näin varmistettiin, että parista tuli toisilleen uskollinen ja onnellinen.

Tässä vinkkejä saunaan. ja kyllä mielestäni ihan kerrostalosaunakin käy kun vähän koristelee yms.

En tiedä minkä luontoinen morsian on mutta on olemassa paljon asioita joita voi tehdä pienellä budjetilla.

Esimerkiksi päivän voi aloittaa nyyttäripiknikillä jonne jokainen osallistuja tois jotain kivaa purtavaa. Sitten vois olla vuorossa emäntäkokeet joista sais sit illalla tehdyn aviolupadiplomin tehtävinä vois olla esim. kravattisolmun teko. Sitten tietysti morsiussauna perinteisillä taioilla tai hemmotteluilla esim. kasvonaamiot, ehostusta. Tosiaan hohtokeilaus vois olla kivaa, sit vaikka kävisitte syömässä jossain. Jos morsian on näppärä käsistään niin hän vois valmistaa jotain pientä miehelleen jonka vois antaa siellä häissä sitten hälle. Jos ette halua mennä baariin niin illalla voi pelata vaikka lautapelejä ja kuunnella nuoruuden hittibiisejä ja napostella jotain pientä.

Uusimmat

Yhteistyössä