Kirpparilla ylihintaa pyytävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Makea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milla Makea

Jäsen
03.09.2011
73
0
6
Käväisin tänään lastenkirpparilla ja osuin sellaiselle pöydälle, jossa pyydettiin esim. käytetyistä bodyista 4-7 euroa/kpl ja eräästä takista 40 euroa. Olin hieman hämmentynyt pöydän pitäjän halusta hinnoitella tavaransa yli. Eikö sitten halunnutkaan niitä myydä vai mikä lie ollut ajatuksena?

Oma kipukynnykseni hinnoissa on esim. bodyissa 1,5€ ja housuissa 3-4€. Fleecepuvunkin jätin kirpparille kun hinta oli 9€. Mitäs muut olette valmiita tuotteista maksamaan?

Ehkä myyjä olis halunnu säästää vaatteet muistona, mutta ukko käski roudata ne kirppikselle ja vain myynnistä yli jääneet saa pitää :D

Mun mielestä pienet vauvanvaatteet pitäs saada alle viiden euron, kun ne on kuitenkin käytettyjä. Jotkut vauvojen juhlavat merkkivaatteet on sit tietenkin asia erikseen.

Omien vaatteiden kunnolle tulee myös sokeaksi. Vaate voi omissa silmissä näyttää melkein uudenveroiselta, mutta vieraasta kulahtaneelta, likatahrojen koristelemalta. Kun on vielä vähän tunnearvoa ja ahneutta mukana, niin sitten se hinta nousee.

[QUOTE="vieras";24737268]Omien vaatteiden kunnolle tulee myös sokeaksi. Vaate voi omissa silmissä näyttää melkein uudenveroiselta, mutta vieraasta kulahtaneelta, likatahrojen koristelemalta. Kun on vielä vähän tunnearvoa ja ahneutta mukana, niin sitten se hinta nousee.[/QUOTE]

Nimenomaan tuo tunnearvo ja tietynlainen sokeus omien myytävien kunnolle.
Ylihinnanhan määrittelee mielessään aina ostaja- siis onko kohtuuhintainen vai ylihinoiteltu.

Minä näin kirpparilla lasten ensiaskel-reinot hintaan 8 eur. Olivat niin perusteellisen nyppyyntyneet ja kulahtaneet, että itse olisin nakannut ne suoraan roskiin. En olisi itse viitsinyt pyytää niistä edes euroakaan kirpparilla. Huh huh. Lienee ollut niissäkin tossuissa sitten sitä edellä mainittua tunnearvoa mukana! :)

ostin tänään reiman uudenveroisen haalarin 10€ ja toisessa pöydässä vastaavasta pyydettiin 25€ ja niissä oli polvet ja peppu kulunut. Jotkut ei osaa hinnoitella ja roskiskamaakin "myydään" paljon!

Huoh. Kirpparin idea ei ollenkaan ole se, paljonko myyjä siitä kamasta tienaa, vaan se, että roina ylipäänsä kiertää ja vaihtaa edullisesti omistajaa. Tai näin ainakin pitäis olla. Toisen roska on toiselle aarre. Itse en osta kirppareilta koskaan mitään yli 5€ hintaista, varsinkaan vaatetta. Kymppi on ihan ehdoton yläraja mille tahansa kirpparikamalle. Se on käytettyä.

juuuh,huomattu on että ahneus iskee joihinkin kirppismyyjiin : )) heidän omaa tyhmyyttään.pitäköön riepunsa.

mutta enemmän mua naurattaa huutonetin aivan järjettömät hinnat.kirppiksellä ainakin näkee ko tuotteen mutta huutonetissä ei,ja sitten pitäisi vielä maksaa järjetttömiä hintoja.on pari kertaa tullut kuraa niskaan,kun tuotteen piti olla "kuin uusi".kaikkea kanssa,meillä olisin vienyt pimeellä roskiin,enkä olisi edes lahjoittanut mihinkään...ei mitään tolkkua.no empä ole enää hetkeen käynyt,enkä mene.

Yhteistyössä