Kirpputori neuvoja kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Miten olette myyneet dc/dvd -levyjä kirpparilla? Vuokraan eka kertaa pöydän ja sieltä kirppikseltä varastetaan aika paljon tavaraa. Kuulemma koteloista viedään pelkät levyt. Voisiko pussittaa jokaisen kotelon läpinäkyvään pussiin ja vahvalla langalla kiinni. Vai ostaako niitä sitten kukaan jos ei pysty tarkistamaan että mukana on varmasti levy tai onko se naarmuuntunut.

Täällä päin on tapana, että ne levyt on kassoilla. Kirppispöydässä on vain kotelot, ja kun joku haluaa ostaa, vie sen kotelon kassalle ja saa sieltä levyn. Ja saa siinä tarkistaa myös että missä kunnossa levy on.

Onpa huonoa palvelua kirppiksellä. Tuo on vähän hankalaa, kun ostaja tietenkin haluaa tarkistaa, että levy on kunnossa. Sitten ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa, kuin laittaa hälytin levyihin, jos sellainen mahdollisuus kirpparilta löytyy.

Jos ei, niin sitten kannattaa varmaan kysyä paikan omistajalta, että mikä hänen ehdotuksensa on, jos kerran muilla kirppareilla yleinen käytäntö ei ole heillä mahdollista..

Itse olen myynyt pöydässä ihan tavallisesti. En tiedä onko niitä kuinka paljon varastettu, koska sitä on aika mahdoton seurata niin tarkkaan. Aika edulliset hinnat olen laittanut, että ei pitäis olla rahasta kiinni. Levyn kunnon ostaja haluaa kuitenkin tarkistaa, niin asiakkaana en ole kovin innokas erikseen lähtemään kassalinjalle sen takia ja ostos jää helposti tekemättä sitten kokonaan.

Täällä myyntipöydässä on vain kotelo. Itse levyt ovat kassalla, ne pakataan kahvinsuodatinpapereihin ja siihen laitetaan pöydän numero ja myyntikohteen numero.

Ja varastelu ei sitä hintaa katso, on viety halpojakin juttuja. Kumma ettei toisilla ole varaa edes 50 sentin kenkiä maksaa, puhumattakaan euron talvigoreista.

Yhteistyössä