Hae Anna.fi-sivustolta

Kissa hyökkäsi

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä suruinen, 24.04.2007.

1. hintsu Vierailija

No eihän toi aihe mihinkään vanhene. Mielenkiintoista oli lukea erilaisia kokemuksia aiheesta.

2. KaisaV Vierailija

11 vuotias mailman kiltein kissani on tänä syksynä hyökännyt kimppuuni tilanteissa, joissa olen ensin satuttanut itseni vaikka tuolin kulmaan ja valittanut sitä ääneen. Kissallani ilmeisesti laukeaa post traumaattinen stressireaktio kolmen vuoden takaa, jolloin sekoilin kun kaadoin kiehuvaa vettä päälleni. silloin kissa nukkui lähellä ja ilmeisesti säikähti, että hyökkään hänen kimppuunsa. Piiritti ja puri jalkoihin neljä kertaa todella kovaa. Hampaat läpi ja ensiavussa antibiootit sekä jäykkäkouristusrokote palovammojen hoidon lisäksi.

Nyt tänä syksynä sattuneet hyökkäykset ovat olleet todella rajuja. kissa kävi eka kerralla kiinni hauiksen ja käsivarren kohdalle monta kertaa. Käsi aivan hurjan näköinen ja mustelmilla puremajälkien lisäksi. Sähisee ja piirittää tilanteessa. toka kerralla hyökkäsi ylös kohti ja sai aikaan syvät naarmut olkapäähän...onneksi en enää ihan yhtä kovin hätkähtänyt vaan juttelin rauhallisella äänellä ja kyselin onko nälkä ja koska pitää ruuasta ylikaiken sain tilanteen sillä ohi. 15-20 minuuttia tilanteen jälkeen tuli jo sohvalle syliini pötköttämään. TIlanteet on kamalia, mutta pyrin välttämään jatkossa yhtäkkistä valitusta vaikka satuttaisin itseäni. Se selvästi laukaisee käytöksen. Kissallani ja minulla on todella tiivis suhde ja joskus se yrittää kyllä dominoida minua mm. ruokaa kinuamalla ja haluaisi olla iltaisin koko ajan sylissä. työntyy väkisin syliin. en tiedä olenko sitten lellinyt pilalle ja jos en nykyisin ole ihan yhtä paljon ehtinyt pidellä sylissä ja olen välillä yön poissa kotoa niin kissa on stressaantuntu.

3. Hellu Vierailija

Voi toki kissa hulluksi tulla, kun se ei pääse toteuttamaan luontaisia vaistojaan, toisin sanoen metsästämään hiiriä, rottia, pikkulintuja jne.

4. Filemon Vierailija

5. Filemon Vierailija

Varmaan vanha, joo. Vitun Taukki ei varmaan tajua, että ketjut on täällä vuosikausia, ja joskus joku voi olla kiinnostunut aiheesta jälkeen aloituksenkin.
    Hyvä Taukki!

6. Hellu Vierailija

Jos minua kissa alkaisi puremaan, niin siitä seuraisi kuolemantuomio, ilman valitusoikeutta.

7. Erilaisia luonteita Vierailija

Jos on tuota mieltä, ei tarvitse kissoja pitää.

Minulla on ollut useampia kissoja, pelastettuja raasuja. Ei näistä kukaan koskaan ole kilahtanut ja kiinni käynyt. Yksi saattoi ulkona leikkiä vähän rajummin, tarrata reidestä kiinni ja sitten taas syöksähtää jonnekin piiloon. Mutta sisällä oli aina rauhassa.

Täällä on jo sanottu useaan otteeseen, että luultavasti aloittajan kissa on vain pelästynyt. Jos ei osaa tuollaista tilannetta käsitellä, niin sitten ei tule ottaa kissaa. Heti soittaa exän hakemaan kissan pois ja sitten itketään kun exä haluaa pitää kissan... En minäkään antaisi takaisin jos noin helposta säikähtää.

Joku ihmetteli aiemmassa viestissä miksi tyttären kissa ei pidä hänestä, mutta joistakin muista pitää. Minulla on kissa joka on todella tarkka siitä kenestä hän pitää. Lapsista hän ei pidä ollenkaan, ovat liian kovaäänisiä ja muutenkin kovi mölyämään yleisesti, heittelevät esimerkiksi kolisevia leluja lattialle. Myöskään kovaääniset aikuiset eivät hänelle kelpaa, jos siis käymään tulee joku sellainen jolla on tapana hölöttää tai nauraa kovaan ääneen niin kissa menee piiloon. Mutta jos kylään tulee joka rauhallisempi ihminen, niin sen hyväksyy. Myöskään ihmisistä jotka eivät itse pidä kissoista ei tämä kissa pidä, kyllä hän sen vaistoaa.

Kyllä kissakin saa valita kenestä pitää ja kenestä ei, ja millä kriteereillä. Varmasti on jotain samaa niissä ihmisissä joista ei pidä ja jotka taas hyväksyy. En minäkään pidä kaikista ihmisistä, ei kissojenikaan tarvitse.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri