kissa-ihmiset! auttakaa, kun kissa oksentelee penisiliinikuurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viivia

Vieras
Olen joulun yli kissan hoitajana, ei siis ole oma kisu. Mä kyselin jo eilen apuja oksenteluun, mutta kissa jatkoi nyt aamulla oksentelua. Monta kertaa, ei ollu kurkussa mikään karvapallo. Lääkkeen annon jälkeen n. 1 tunnin päästä alkoi laatta lentää. Soitin eläinlääkärille, mutta ei osannut oikein sanoa mitään, kun ei ole kissaa nähnyt. Neuvoi soittamaan huomenna sille lääkärille joka lääkkeen on määrännyt. Ja sanoi, että iltalääke pitäisi antaa ruuan jälkeen. No, kissa nuoli ruokaansa (kastikkeet) jonka jälkeen yritin antaa lääkkeen. Lähti kynsien pakoon. Ei ole ennen tuolla lailla tehnyt ja muutenkin tosi kiltti. Suuhun meni 1/5 osa millistä ja se sai kissan kuolaamaan suupielet vaahdossa ja maiskuttelemaan. En sitten enää kiusannut kissa parkaa. Lääkekuuri kestäisi tapaninpäivään, mutta minusta ei ole lääkkeen antajaksi.. :( pitäisiköhän soittaa varahoitopaikkaan ja luovuttaa kissa sinne. :´( -mitä mä teen tuon lääkkeen kanssa? Se määrättiin johonkin ihottumaan. Ihottumaa on vain yhdessä etutassussa noin 20 senttisen kokoinen alue. Taisi olla ensin märkivä, mutta nyt on kuivahtanut. Eli ei ole mitään äkäisen näköistä tulehdustakaan enää.

Minusta kuulostaa, ettei kyseinen lääke oikein sovi kissalle ja se pitäisi vaihtaa toiseen merkkiin. Meidän kissalle ei myöskään sopinut eräs antibiootti ja silloin kuolasi semmoista vaahtoavaa kuolaa ja oksenteli eikä myöskään halunnut millään ottaa lääkettä vaikka tavallisesti ottaa melko kiltisti. Varmaan tulee lääkkeestä huono olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Minusta kuulostaa, ettei kyseinen lääke oikein sovi kissalle ja se pitäisi vaihtaa toiseen merkkiin. Meidän kissalle ei myöskään sopinut eräs antibiootti ja silloin kuolasi semmoista vaahtoavaa kuolaa ja oksenteli eikä myöskään halunnut millään ottaa lääkettä vaikka tavallisesti ottaa melko kiltisti. Varmaan tulee lääkkeestä huono olo.

Tänään oli viides päivä, kun lääkettä piti ottaa. Kyllä mä varmasti saisin kissan suun täyteen lääkettä, mutta tuskin nielis juuri yhtään. Tuo kuolaaminen näyttikin siltä, ettei kannata yrittää väkisin. Mä en nyt anna enää sitä, soitan aamulla heti lääkärille.

Mitä lääkettä se on? Kerro tarkka annostus myös, niin yritän auttaa!
Meillä ainakin on helppo antaa Synulox ihan tablettina, murskataan ruokaan. Kukaan meidän kissoista ei huli mitään ruiskulääkkeitä....

iltahulinat oli tässä välissä. amovet vet 50 mg/ml. Ja sitä annetaan kaksi kertaa päivässä 1 ml. Mä en oikein usko, että tuo kissa huolii ruokalääkkeen. On nimittäin niin huono syömään. Nuolee tuoreruuasta vaan kastikkeen ja sitten syö muutaman papanan silloin tällöin. Laiha on kuin nälkävuosi.

iltahulinat oli tässä välissä. amovet vet 50 mg/ml. Ja sitä annetaan kaksi kertaa päivässä 1 ml. Mä en oikein usko, että tuo kissa huolii ruokalääkkeen. On nimittäin niin huono syömään. Nuolee tuoreruuasta vaan kastikkeen ja sitten syö muutaman papanan silloin tällöin. Laiha on kuin nälkävuosi.
Löytyy lääke ettei oksenna. Muistaakseni koku vihtavuori tai vastaava.

Yhteistyössä