Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

kissa koiraperheeseen

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä naukkis, 19.04.2010.

1. naukkis Vierailija

Minkälaisi kokemuksia teillä on kun on tullu kissanpentu koiraperheeseen?
    Ajattelin ottaa kissan pennun. Meillä on nyt vuoden ikäinen beagle koira ja pientä lasta.
    Koiran kanssa kaikki on menny todella hyvin. Kertokaahan kokemuksia jos teillä on ja vinkkejä!
    Kissasta on tarkotus tulla sellainen kissa että sen voi päästää ulos.
    Kiitos!

2. tulevat parhaimmillaan oikein hyvin toimeen, mutta kun sinun tapauksessa on kyseessä metsästyskoira ja pieni kissanpentu, niin pidä tarkka huoli ettei koira saa päähänsä että kissanpentu on saalista. Moni mirri on kohdannut tiensä pään kun perheen oma koira saa saalistysvaihteen päälle, ja toisaalta moni koira on saanut ison pipin kun perheen iso ja aikuinen kissa on suuttunut ja käynyt kimppuun.
    Eli totuta koira ja pentu varovasti toisiinsa, äläkä jätä niitä kahden kesken ilman jatkuvaa valvontaasi ennen kuin ne ovat tottuneet toisiinsa ja kissa jo niin iso että pystyy tarvittaessa puolustautumaan.

Tosin, mitä tarkoitat että haluat kissan jonka voi päästää ulos? Kaikki kissat voi ja pitää päästää ulos saamaan virikkeitä ja liikuntaa, mutta kissaakaan ei saa päästää yksin ulos ilman valvontaasi. Kissa saa olla vapaana omalla pihallasi ilman valvontaa mikäli se ei pääse pihalta pois. Kissaa voi myös taluttaa valjaissa kuten koiraakin, mutta laki kieltää kissan kytkemisen paikalleen esim. juoksulankaan muuten kuin tilapäisesti ja lyhytaikaisesti.

Eli, kissaa ei pidä päästää yksin ulos jossa et voi vahtia että mitä se tekee ja mihin menee. Kissa on itse vaarassa, aiheuttaa vaaraa esim. luonnon eläimille ja harmia kanssaihmisille.

3. iiduska Vierailija

Heippa. Meillä myös samankaltainen tilanne.
    Meillä on vuoden vanha seropi koira. Olemme jo pitkään hautoneet ajatusta kissasta uudeksi perheenjäseneksi. Kuitenkin vaivaa ajatus miten koira pieneen kissa vauvaan suhtautuu, koirassa kuitenkin karjalankarhukoiraa 1/4 osa (metsästysviettiä siis löytyy jonkinverran.)
    Koiramme on tavannut vain aikuisia kissoja, joiden kanssa yrittänyt vain leikkiä.
    Tietysti kärsivällisyyttä tämä totuttaminen tulisi vaatimaan, mutta kaipaisin lisää kokemuksia/ vinkkejä tähän tilanteeseen! :)

4. .. Vierailija

Hei meillä on juuri tullut pieni kissan pentu taloon ja entuudestaan omistamme isokokoisen 2 vuoden ikäisen koiran. koira ei tuumaa kissasta mitään haluaisi haistella ja helliä kun kissa taas sähisee ja hyökkäilee eikä oikein haluaisi päästää koiraa lähelle. Minä en pelkää kissan puolesta enemmänki koiramme :D mutta eiköhän kumatkit totu toisiinsa ajan kanssa mahdollisimman paljon kohtaamista ja meidän tilanteessa odotan vain että kissa kiinnostuisi koirasta ja menisi itse katsomaan sitä eikä niin että koira menee jättiläis kielensä kanssa innoissaan että "HEI OLETKO MUN KAVERI LEIKITÄÄN!" jonka kissa ottaa varmaan huonona :)

5. Cattius Vierailija

Minulla on kissa, ei koiraa. Mutta kylässä on käynyt koiria. Enemmän olen pelännyt koirien puolesta kuin kissani. Kylässä käyneet koirat ovat olleet lempeitä ja ovat iloisina ja innokkaina halunneet tutustua ja nuuhkia kissaani. Mutta kissa ei ole ollut yhtä innostunut tuttavuudesta. Häätää koirat sähisemällä tiehensä.

6. Hää! Vierailija

Täyttäkää kotinne eläimillä. Perustakaa eläintarha. Mikä ihmeen hellydenkaipuu on vallalla, että siihen tarvii hankkia rapsutettava rakkaudenkorvike?

7. Lucem Ferre Vierailija

Sitähän kaltaisesi psykopaatti ei kykene koskaan ymmärtämään.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri