Hae Anna.fi-sivustolta

Kissa pissaa sisälle - hermot loppu, piikillekö?

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Hermoraunio, 14.06.2007.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Hermoraunio Vierailija

Toinen kissani on heittäytynyt sellaiseksi, että se aina toisinaan lirauttaa pissat sisälle ja aina tiettyyn nurkkaan missä sotkeutuvat niin pitkät ikkunaverhot kuin mattokin. Se teki sen viime viikolla ja uudestaan tänään. Hermot menee!

Aiemmin oli epäilys, että kissa ei saa tarpeeksi nestettä ja pissa väkevoityy rakossa ja alkaa kirvellä. No, kissa saa nyt tarpeeksi vettä eli ei se voi siitäkään johtua, onkohan tämä joku opittu tapa? Tämä alkaa olla todella iljettävää ja olen jo siinä pisteessä, että harkitsen vakavasti kissan lopettamista. Seitsemän vuotta jo tätä, että kissalla on milloin ruuasta maha sekaisin ja ripulilla tai oksentaa. Ruokavaliot on kaikki asetettu kohdallaan ja kissa on niin spesiaaliruokinnassa kuin olla ja voi, aina silti näitä juttuja vaan riittää. Toinen kissa on kiltti kuin mikä eikä ikinä tee tällaista ilkeyttä.

Onko kellään vastaavia kokemuksia ja oletteko joutuneet lopettamaan kissan?

2. madameX Vierailija

Kissa pissaa samaan kohtaan, koska siellä tuoksuu pissa. Vain katti itse erottaa tuon tuoksun, joten suosittelen, että ko nurkkaan laitat jotain, mitä kissa ei saa pois, kasvi, tuoli, hylly tms. Kunnon pesukaan ei riitä aina. Elänkaupoissa on myynnissä pesuaineita, joilla kusentuoksun pitäisi hävitä.

By the way, kuullostat ikävältä kissaemolta, jos ole kattiasi viemässä piikille vain siksi, että on joskus ripuloinut tai pissannut väärään paikkaan. Miksi yleensä pidät eläimiä, jos et pysty elämään niitten kanssa? Kissan pitää olla perheenjäsen. Et kai veisi esim miestäsi "piikille", jos hän tekee jotain, mistä sinä et pidä???

Jos et itse pysty kissaasi hoitamaan, anna se jollekulle, joka siihen pystyy.

Vai onko sulla ns ykköskissa ja kakkoskissa, joista ekasta välität, mutta toinen on vaan tiellä ja tekee ikäviä asioita....?? Kissasi on vasta puolivälissä elämäänsä, kissat elävät n 15-20vuotiaiksi.

Jospa kissasi reagoi vain sinuun, oletko sille julma tms? Kissat on herkkiä otuksia. Niille ei saa huutaa, niitä ei saa lyödä jne. Jos kissaa pitää huonosti, niin se takuulla kusee pitkin asuntoa.

Sorry, mutta vihaan ihmisiä, jotka eivät halua huoletia eläimistään.

3. Karvis+ Vierailija

Oletko puhdistanut nurkan niin, ettei siellä vaan kissan nenään haise pissa, jolloin se pitää sitä pissapaikkana, johon kuuluukin pissata. Kloritea, tolua tms. tuhtia ainetta kehiin!

Pääseehän kissasi hiekkalaatikolle silloin kun sillä on hätä? Onko hiekkalaatikoita riittävästi? Niitä tulisi olla 1 per kissa ja yksi ylimääräinen päälle. Ja pidäthän huolta hiekkalaatikoiden siisteydestä, kissa ei mene likaiseen laatikkon.

Oletko vaihtanut kissanhiekkamerkkiä? Jos kissasi ei pidä käyttämästäsi hiekasta? Kokeile laittaa eri laatikoihin eri hiekkoja.

Ja vielä yksi juttu, jos näistä edellisistä ei ole apua, mitä jos laittaisit hiekkalaatikon kyseiseen nurkkaan, jos kissasi sinne itsepintaisesti sinne haluaa pissata.

4. Hyviä vinkkejä jo tulikin, mutta jäin ihmettelemään tuota "nyt kissa saa tarpeeksi vettä" -kommenttiasi. Meillä ja kaikilla tuntemillani kissaihmisillä kissalla on aina raikasta vettä saatavilla, jotta kissa saa juoda silloin kun mieli tekee. Tuosta sinun kommentistasi sai jotenkin sellaisen kuvan, että kissallasi oli aiemmin joku tietty juoma-aika. Pidäthän siis huolta siitä, että sitä puhdasta ja raikasta vettä on aina tarjolla.

5. Samaa mieltä Vierailija

Ehkäpä olisi aika etsiä kissalle uusi koti. Muutaman pissin takia jos olet kissaasi lopettamassa. Aika heiveröinen syy. Kissat sairastuessaan, stressitilanteissa ja peloissaan pissivät nurkkiin. Pissin haju nurkassa laukaisee pissimisen tarpeen nurkkaan. Voisitko kokeilla että siirrät kissan hiekkalaatikon siihen paikkaan.

6. Hermoraunio Vierailija

Arvasin, että tulee noita "olet huono kissaemo"-viestejä. Kuten kerroin, olen jo vuosia siivonnut milloin kissan oksennuksia, ripulia, pissaa sieltä sun täältä ja tilanne ei vain tunnu korjaantuvan. Kellään ei ole noin herkkämahaista kissaa kuin minulla. Molemmat kissat ovat tosi rakkaita, mutta eihän tässä muukaan auta jos katti ei kerta kaikkiaan sovellu sisäeläimeksi. Monilta olen jo kuullut kommenttia, että itse eivät enää katselisi tilannetta...

Kissanurkan olen pessyt monta monituista kertaa, viimeksi viime viikolla pesin verhon, maton ja jynssäsin lattian pesuaineella. En tiedä onko siitä pissaamisesta jo tullut joku pinttynyt tapa vai mitä. Kissalaatikko on puhdas ja molempien kissojen kätevästi käytettävissä. Merkkiä ei ole vaihdettu.

Vesiasia tarkoitti sitä, että aiemmin ruokakupin vieressä on ollut vesikippo, mutta siitä ei ilmeisesti huvita juoda. Näin ollen olen selvittänyt kaikkia mahdollisia vinkkejä miten kissan saisi juomaan enemmän ja niistä konsteista parhaiksi valikoitui se, että piilottelen pieniä lasikuppeja ympäri kämppää. Niistä on vissiin "hauskempi" juoda ja kupit tyhjenevät kohtuu vinhaa vauhtia.

Se, että olisin kissoille julma, on ihan naurettava väite. Ei kukaan jaksa paijata kissojaan enempää kuin minä! Meillä on kummallakin kissalla ihan omat paijausrituaalit ja viimeksi eilisiltana kehrättiin sohvalla kilpaa, mutta ilmeisesti aamulla koki jo tarpeelliseksi osoittaa mieltään jostain.

Onko tosiaan näin, että kellään vastaajista ei ole ollut vastaavia ongelmia kissansa kanssa? Niinkuin sanoin, seitsemän vuotta vatsa- ja pissaongelmia...eipä siis ihme että kritiikkiä tulee kun ei yhtään osata samastua näihin ongelmiin! Eihän kukaan ole lemmikkiään lopettamassa ellei tilanne ole jo todella paha.

7. ekkuli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on sama ongelma...Omistan kaksi kissaa iältään 5 vuotiaita,leikattuja poikia.Kevät kun tulee niin toinen kissa alkaa kuseksiin.kenkien päälle,jos lattialla on vaate tippunut tai päiväpeite niin varmasti merkkaa.Talvella ei pissaa niin useesti,mutta näin kesän kynnyksellä kusee melki joka päivä.Emme pidä vaatteita lattialla,mutta joskus saattaa koira tiputtaa.Ei kuse paljaalle lattialle vaan aina matolle tai johonkin muuhun.Aika hyvin osaan jo ennakoida mitä kannattaa pitää missäkin.Itselläkin kävi mielessä että annan kissan ulkokissaksi jonnekkin,kun muuten on niin kiva kissa,mutta en ole raaskinut..Meillä sama kissa kakkaa laatikon ulkopuolelle jos ei ole aina samaa hiekkaa.Joskus kun en ole kauemmaksi lähtenyt kaupoille vaan ostanut mitä lähikaupasta saa.Kissanpissaa ei kannattaisi koskaan pestä kloriitilla,koska kloriitti on haju josta kissat pitää.Päinvastoin hiekkalaatikko kannattaisi sillä pestä.Ja jos on yksi hiekkalaatikko kahdella kissalla niin kannattaa ostaa toinenkin.Tai sitten jos sulla on ollut sama laatikko koko kissojen ajan eli ennen leikkausta niin suosittelen uuden ostamista.näin mulle neuvottiin ja sain kusennan aika paljon aisoihin.Nuoren leikkaamattoman kissan pissa haisee eriltä.Toivottavsti oli jotain apua ongelmaan.

8. nadia. Vierailija

Ei kissa pissaa ilkeyttään, niin kuin annat viestissäsi ymmärtää!! Ei kissa ajattele, että "kostanpa nyt emännälle ja käyn taas pissalla tuolla nurkassa, missä ei saisi, hähää". Kissan päässä tälle käyttäytymiselle on jokin täysin rationaalinen ja looginen selitys, eikä sitä tuosta saa rangaista. Se ei auta asiaa yhtään.

Olethan käyttänyt sen eläinlääkärissä, ettei ole mitään pissatulehduksia, virtsakiviä tms.?

Ymmärrän kyllä, että olet varmaan väsynyt, jos kissasi on allerginen ja vaikeahoitoinen, mutta mietitään nyt kuitenkin niitä konsteja vielä ihan rauhassa.
    Ensinnäkin: Käytä kissa lääkärillä ja tutkitua se hyvin. 90 % pissavaivoista korjautuu lääkärillä käynnillä!
    Jos kissa kuitenkin on terve, pistä tähän nurkkaan jotain, jotta se EI VOI käydä siinä tarpeillaan. Siis siirrä vaikka sohva, suuri painava pahvilaatikko, hylly tai joku siihen päälle. Tai oletko kokeillut laittaa hiekkalaatikkoa tähän nurkkaan?

Entä mitä hiekkaa käytät? Monet kissat ovat hyvin tarkkoja tässä, eivätkä kaikki hiekat käy. Jos käytät mikrohiekkaa, kokeile tavallista ja toisin päin. Jos käytät Ököä tai pellettejä, siirry hiekkaan.
    Entä millainen on hiekkalaatikkosi? Pesetkö sen jollain tuoksuvalla aineella, jota kissa vierastaa? Onko se katollinen, jolloin kissa ei ehkä pidä siellä käymisestä? Onko se liian syvä tai liian pieni?

Nyt pitää miettiä kaikenlaisia eri konsteja, mutta ensin kissa pitää käyttää siellä lääkärissä.

9. minävaantässä Vierailija

Sorry, mutta vihaan ihmisiä, jotka eivät halua huoletia eläimistään.
    [/quote]

Sorry, mutta vihaan ihmisiä, jotka ovat besserwissereitä. Ja vieläpä sellaisia, jotka eivät osaa kirjoittaa (huoletia...).

10. Vaikea tilanne! Vierailija

Minulla oli kissa joka pissasi sänkyyn, sohvalle ja vaatekaappiin. Ei löytynyt sairautta, ei stressitekijöitä, pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. Kaikki keinot kokeiltiin eikä mikään auttanut. Nyt kissa elää hyvää ja mukavaa elämää maatilalla:)

11. Missy** Vierailija

Sorry, mutta vihaan ihmisiä, jotka ovat besserwissereitä. Ja vieläpä sellaisia, jotka eivät osaa kirjoittaa (huoletia...).[/quote]

Minä myös vihaan ihmisiä, joiden eläimet kärsivät, eikä niistä huolehdita tarpeeksi.
    Vihaan myös ihmisiä, jotka huomioivat pienet kirjoitusvirheet NETTIkeskusteluissa.
    Se on pilkunnussimista. Kun kirjoittaa sokkona ja kiireessä, ei aina ole aikaa tarkistaa kirjoitustaan. Monella meistä on myös muuta tekemistä päivisin...hyvä että yleensä ehtii osallistumaan...

Mutta asiaan:

Itselläni on 2 kissaa, joista toinen on aina osoittanut mieltään kusemalla. Milloin sukkaan, matolle, kenkään etc.
    Pahin / paras oli, kun katti hyppäsi ikkunalaudalla tultuani kotiin oltuani yön poissa. Katti katsoi mua silmiin, ja pissasi. Selkeä mieleosoitus. Sama tapahtui myös toisen kerran, silloin katti kusi lieden päälle, ja tuijotti samalla vihaisesti silmiini.

Katit nukkuvat yleensä vieressämme, mutta joskus yöllä juuri tämä kusiainen on vaan pakko työntää pois, koska se hurisee ja herättää, sille pitäisi pitää seuraa...jos katti tunkee viereen ja sen työntää useamman kerran pois, voi olla varma, että jossain ne kuset on odottamassa aamulla. Mutta siihen on jo totuttu.
    Jos itse vahingossa jättää jonkun sukan, lehden tms lattialle, niin on jo odotettavissa, että siihen on kustu. Meillä esim kaikki kengät on aina kaapissa lukkojen takana. Monet kalliit kengät on myös jouduttu heittämään roskiin. Myös mattoja on lähtenyt kaatopaikalle.

Kusiyllätyksiä tulee myös, jos hiekka on liian pitkään vaihtamatta, meidän katit on tottuneet puhtaaseen hiekkaan, se putsataan päivittäin ja koko hiekka vaihdetaan joka 2-3 pvä. Yleensä se 3.pvä on jo liikaa, ja silloin lätäkköjä löytyy, onneksi yleensä vain vessasta.
    Ja tämä maailman suloisin kusiainen on ollut seuranani jo 13v. Alusta saakka samanlainen. Kertaakaan ei ole tullut edes mieleeni luopua siitä.
    Se on myös todella herkkä, jos meillä on tappelua, huutoa tai kireä ilmapiiri kotona, kissa reagoi heti.
    Pidä kattiasi hyvänä. Ja käytä lääkärissä. Omastamme ei fyysistä vikaa löytynyt. Vika on siis sen korvienvälissä, vaikka se ei meitä haittaa.

12. kollin äiti Vierailija

Minulla kokemuksia erilaisista syistä. Yksi kissa, jo kauan sitten edesmennyt leikattu kolli kuseskeli aina välillä ja merkkaili sisällä vääriin paikkoihin. Eläinlääkäri väitti, että liian aikaisin vieroitettu kolli voi alkaa tekemään tuollaista. Sillä oli jäänyt myös imemisrefleksi "päälle".
    Toinen edesmennyt kattini, leikattu tyttö, hellapoliisi ja pilkunviilaaja luonteeltaan, kusasi aina tiskialtaaseen, jos oli ollut mielestään liian kauna yksin kotona, tai ilman meitä. Juurikin tuijotti silmiin ja kusi. ;oD Selvää mielenosoitusta.
    Kolmas kissani alkoi pissailla matolle ym ja eläinlääkäri sanoi sen usein saattavan olla merkki pissatulehduksesta. No paljastui munuaisten toimintahäiriöksi lopulta.
    ...tiedä uskallanko täällä enää vapaana ulkoilevasta kollistani edes puhuakaan.... ;o) mutta sillä on tapana kusasta pystykusi laatikkoon korvat luimussa, jos ulkona on epämiellyttävä keli, enkä ole hänelle ilmaa pystynyt paremmaksi muuttamaan useista pyynnöistään huolimatta, heh. Myöskin jos joutuu toisen kissan jäljille pissaamaan, vaikka olisi vain pieni nokare, iso kolli asettautuu kaikki 4 tassua rivissä "orrelle" laatikon reunalle ja naama laatikkoon päin ja takapuoli ulkopuolelle ja päästää lorottaa siihen, myös kakan joskus. :eek:D

Erilaiset kummalliselta haisevat kohteet ovat olleet myös pissaajien suosiossa, esim. omituiselta tuoksuvat kesäsandaalit tai kylppärin lattiankuivausrätti, kassi, miehen likainen sukkamytty lattialla tai hikinen paita.....ym.

13. tulikin mieleen Vierailija

Missä iässä ap:n kissa on vieroitettu?

14. Höhh Vierailija

Ei se nyt siitä vieroituksesta johdu, urbaanilegendaa.

15. Eipä täällä käyvillä lemmikinomistajilla ole tosiaan sitä tietoa, että Kloritella ei kannata pestä ja pyyhkiä niitä paikkoja, joihin kissa pissaa. Kloritessa on se haju, joka kissan houkuttelee pissaamaan. Esim. hiekkalaatikko kannattaa putsata Kloritella, koska sinnehän on tarkoitus kissa houkutella pissalle. Kissat rakastavat myös uimahallin kloorinhajua, haistelevat innolla uimapukua tai pyyhettä, jossa hallin vesi haisee.

16. ekkuli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    juuri mainitsin tuon seikan kloritista aikasemmin =)

17. Sae Vierailija

Aina kissan alkaessa pissailla vääriin paikkoihin, se on ensimmäiseksi käytettävä lääkärissä (joskus montakin kertaa). Hyvin usein syy löytyy virtsatietulehduksesta ja/tai -kiteistä/-kivistä. Aina vaiva ei näy ensimmäisellä kerralla, vaan tarvitaan uusi tutkimus jonkin ajan kuluttua. Ruuan laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, vaikka mitään pissaongelmaa ei olisi diagnosoitukaan. Raksuista tulisi löytyä pH-säätäjä (esim karpalo, DL-metioniini) tuhkaa saisi olla korkeintaan 7%, magnesiumia korkeintaan 0,09 ja kalkin ja fosforin suhteen tulisi olla 1,1-1,2:1.

Pissapaikat pitäisi joka kerta pestä täysin hajun pois vievällä aineella (parasta etikka ja Pissi pois -suihke), jonka jälkeen paikka käsitellään Feliway-suihkeella (saa eläinlääkäriltä, apteekista). Suihketta kannattaa laittaa pari kertaa päivässä useiden päivien ajan, jolloin kissa "unohtaa" paikan. Kissa ei merkkaa (kuin äärimmäisen stressaantuneena) Feliwaylla merkattuun paikkaan. Toinen vaihtoehto on laittaa paikalle iso vessalaatikko, jolla vahvistetaan kissan mielikuvaa hiekasta vessa-alusena. Myös raksukuppia voi kokeilla mutta se ei aina toimi (stressin tai kivun kokemus voi olla suurempi kuin halu pitää ruoka puhtaana). Verhot ym tekstiilit kannattaa pestä muutoin normaalisti koneessa mutta käyttää huuhteluaineen tilalla kunnon loraus etikkaa.

Pissaongelmaan vaikuttavia syitä voivat olla laatikoiden liian vähäinen määrä (kahdella kissalla väh. 2, muutoin vähintään kissojen lukumäärä, mielellään enemmän), huonolaatuinen ja/tai haiseva hiekka, vääränlainen hiekka (esim pelletit, paakkuntumaton tai hajustettu hiekka), vääränmallinen laatikko (katollinen, avonainen, liian pieni, helposti kaatuva..), laatikot liian vaikessa/meluisassa paikassa, toisen kissan kiusaaminen (esim väijyminen, hyökkäily) laatikolla käydessä, laatikoihin yhdistetty kipu (esim. ummetus, ripuli, pissavaivat, täydet anaalirauhaset), väärään pissapaikkaan jäänyt haju (esim listojen alle pinttynyt virtsa, kissaa houkuttava pesuaine) tai puutteellinen vessaopetus pentuna (kissa on oppinut mieltämään myös lattian tms vessa-aluseksi). Monesti selittämätön pissaongelma ratkeaa jo sillä, että vessojen määrää lisätään ja niiden laatuun kiinnitetään huomiota. Vessoja ei voi koskaan olla liikaa, sillä kissa tekee mielellään pissan ja kakan eri laatikoihin ja mieluusti vielä molemmat puhtaisiin laatikoihin.

Kissalla on aina mielestään hyvä syy pissata ihmisen mielestä väärään paikkaan. Se ei koskaan ulosta kiusallaan tai kostaakseen mitään, kissa ei kykene ajattelemaan kuten me ihmiset. Usein syynä on stressi, esim kaverikissan kiusaamisen, muuttuneen elinympäristön tai vaikkapa ihmisten poissa olon takia. Moni kissa stressaantuu herkästi ja se voi oireilla laatikon ulkopuolelle ulostamisena tai vaikka tavaroiden tuhoamisena. Stressiherkkyyteen voi vaikuttaa oleellisesti myöskin luovutusikä, liian varhain luovutetut kissat stressaantuvat usein olemattoman pienistäkin muutoksista koska niiden emolta ja sisaruksilta saama oppi on jäänyt kesken (eli kissa tavallaan joutuu ylitsepääsemättömän hankaliin tilanteisiin normaalissakin elämässä päivittäin esim kohdateessan perheen toisen kissan tai käydessään valjastelemassa). Kissan stressiä voi lievittää Feliway-haihduttimella ja pitämällä elinympäristön mahdollisimman muuttumattomana.

Tuosta veden juomisesta vielä sen verran, että kissa tosiaan juo mieluummin missä tahansa muualla kuin ruokapaikallaan. Yleensä vesi maistuu parhaiten lasisesta tai metallisesta isosta ja laakeasta kulhosta, joka muistuttaa lätäkköä. :)

18. kohtalotoveri Vierailija

Itsellä oli kanssa kaksi kissaa, joista toinen otti tavakseen pissailla kaikille matoille, laukuille, omalle makuupaikalle ym irtojutuille lattialla. Ei lääketieteellistä syytä ym. Aikani yritin, mutta hermot todella meni, kun koko ajan kämppä haisi pissalle. Ymmärrän täysin, että olet hermoraunio, itsekin olin. Itse annoin kissat uuteen kotiin, en halunnut erottaa kaveruksia. Välillä kaduttaa ja on ikävä, mutta kun muistelen sitä jatkuvaa pissan hajua ym... Vaikea päätös, mieti tarkkaan.

19. älyhoiäläjätä Vierailija

Nyt ne kissat sitten pissii jonkun muun nurkissa?!

20. Kertokaa Vierailija

jos annatte tällaisen syyn takia kissanne uuteen kotiin niin heille näistä vaikeusista. Kissat käyttäytyy erillailla eri paikoissa. Voihan olla että kissa ei pissaa uudessa kodissa ja joskus hyväkin käytöksinen kissa voi alkaa jostain syystä merkkailemaan. Kissan käyttäytymiseen on todella paljon eri syitä ja jos ei sairautta löydetä niin ei voi olla varma kuinka se uudessa paikassa reagoi. Parasta kuitenkin on että uusi omistaja on tietoinen ettei kissa joudu elinikäiseen kierteeseen.

21. Kohtalotoveri Vierailija

Höh, tottakai kerroin uusille omistajille kissan ongelmasta ja että itse en jaksa sitä. Uusi omistaja oli tottunut ongelmakissoihin, eikä pissailua enää siellä ilmennytkään. Eli ilmeisesti kissa oikutteli vain ja ainoastaan minulle syystä tai toisesta.
    Se on niin helppo arvostella täällä toisia, mutta voin sanoa, että elämä kissan kusen hajuisessa kämpässä ei todellakaan ole helppoa. Ei ole helppoa olla yksiössä, kun mitään ei voi pitää lattialla tai ne kustaan pilalle. Itse olin siinä mielessä huono omistaja, etten jaksanut, osittain raskaan elämäntilanteeni ja suuren työmääräni vuoksi, mutta onneksi on loistaviakin omistajia, jotka jaksavat.

22. Kammottava Kohtalotoveri! Häpeä!
    "Itse olin siinä mielessä huono omistaja, etten jaksanut, osittain raskaan elämäntilanteeni ja suuren työmääräni vuoksi, mutta onneksi on loistaviakin omistajia, jotka jaksavat."
    Just näitä "kesäkissa"-tyyppejä, jotka eivät oikeasti välitä kuin itsestään.
    Eläintenpito kielto loppuelämäksi.

23. Kaikki sympatiani Kohtalotoverille!
    Olen luopunut aikoinani kissasta, joka hyökki ihmisten kimppuun, kuseskeli minne huvitti ja tärväsi hajuillaan parisängyn petauspatjat, sohvan ja pari mattoa.
    Meille ei voinut kutsua ihmisiä kylään, kun aggressiivinen kissa loikkasi äkkiarvaamatta kynsineen selkään. Mielestäni kyse oli luonneviasta.
    Luonnevikaiset eläimet yleensä lopetetaan.

Kissa on LEMMIKKIELÄIN, josta pitäisi voittopuolisesti olla iloa perheenjäsenilleen, vai mitä?
    Mikä ihmisiä vaivaa nykyisin?
    Naapuri saa kuolla kotonaan yksin, vailla ainuttakaan ystävää, mutta jos joku vihjaiseekin vievänsä kotieläimensä piikille, nousee kauhea härdelli!
    Tsiisus...

24. Joo, luonnevikaiset lopetetaan, mutta kissa joka pissailee väärään paikkaan pitää aivan ensiksi viedä eläinlääkärille!!

25. No höh Vierailija

Mitä pahaa "kohtalontoveri" muka teki? Hän itse tiedosti ja tunnustaa, ettei raskaan elämäntilanteensa ja suuren työmäärän vuoksi jaksanut hoitaa pissailevaa kissaa "pissailemattomaksi" ja etsi lemmikkeilleen uuden kodin! Minusta hän toimi oikein vastuullisesti.

Kohtalontoverille: ehkä asuntosi, jos se oli yksiö, oli liian pieni kahdelle kissalle, ehkä toinen siksi pissaili.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri