Kissa sotkee ulosteella, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Kyseessä ragdoll, siis pitkää karvaa löytyy. Käy kyllä laatikolla ja peittääkin, mutta uloste on sen verran kosteaa että jää perskarvoihin ja leviää siitä sitten tosi mukavasti kissan mukana joka paikkaan.
Mitä hittoa tuolle voi tehdä? Tämänkin aamun olen siivoillut kakkakikkareita sieltä sun täältä. Ja kun oisivat edes kiinteitä, mutta kun ovat sellaista tahnaa joka vaan leviää. Ei siis ripulia, mutta pehmeää.

Kellään ollut samankaltaista ongelmaa? Mitä sille voi tehdä? Ei tosiaan kiinnostaisi alkaa kyttäämään kissaa 24/7 ja joka vessareissun jälkeen lähteä pesemään sen takapuolta.

Mitä mä sille ruokavaliolle teen? Kuivaraksuista syö nyt Applawsia ja Power Of Naturea sekä Sanabelle Grandea. Sanabelle menee vielä jotenkin, mutta vähääkin viljapitoisemmat saa tuon kissan ihan ruikulille. Märkäruuista se ei suostu syömään niitä täydennysravintoja, esim. Applaws tai Brit tai AlmoNature, joten oon ostanut Miamoria, Carny Animondaa ja Mustin ja Mirrin Nature´s Menuta. Silloin tällöin saa vähän raakaa lihaa tai katkarapuja.

Karvat pitää sitten kai leikata, ällöttää vaan ajatuskin. Mutta ennemmin se, kuin tuota kakkatöhnää joka paikassa.

Ruokavaliolla mäkin hoitaisin, kysy apua eläinlääkäriltä tai asiantuntevasta eläinkaupasta. Mites madotus? Meillä suolinkaiset ovat aiheuttaneet löysiä ulosteita. Tuolloin olin madottanut Flubenolilla säännöllisesti ja luulin kissan olevan madoton. Sitten oksensi kerran suolinkaisen ja vaihdoin matolääkkeen. Löysät ulosteet loppuivat, samoin tuhriminen.

Kannattaa tosiaan parturoida pyllyn ympärys lyhyeksi. Ruokavalioon on vaikea antaa mitään täsmäneuvoa. Sun täytyy vaan kokeilla miten eri ruuat kyseisellä kissalla toimii. Syötä viikon tai parin ajan vain yhtä ja samaa ruokaa, ja katso miten vaikuttaa. Jos ko. ruoka on ok niin voit lisätä rinnalle toisen ruuan jne.

Jos olet huomannut, että viljaa sisältävät ruuat eivät kissalle sovi, niin älä anna niitä. Ei kannata syöttää sitä Sanabellea, jos siitä tuntuu tulevan mahaoireita.

Myös madotus kannattaa tosiaan varmistaa. Oletko käyttänyt tarpeeksi laajakirjoista matolääkettä? Milloin?

Leikattiin meidänkin pitkäkarvaiselta kissalta karvoja lyhyemmäksi persuuksista eikä ole enää sitä ongelmaa.. ja vaikka ruokavaliota ei vaihdettu niin tuotokset muuttuivat kiinteäksi O.o

Mitäs jos siirtyisit raakaruokaan? Meillä ei syötetä teollisia ruokia kuin todella vähän ja kissat pysyy kunnossa. Tosin minä myös teen kissoille ruokaa esim.rafaellon kiusaus tuon raakaruuan lisäksi. Siis lihaa,kalaa,kanaa,maksaa,sydäntä ja sit noita itse tehtyjä ruokia.

Yhteistyössä