Kissa tuli, kuopuksella siitä asti "flunssa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Oon alkanu nyt miettii tuon kuopuksen flunssaa, joka on jatkunut kaksi viikkoa. Toivon, että olis sattumaa, kun alkoi samaan aikaan , kun kissa tuli taloon :/

Nuha ja limainen yskä.. Eikä kellään muulla ole.

Jos on kissalle allerginen, vuotaisko silloin silmät ja tulisi hengitysvaikeuksia? Tai voisko olla vaan ensireaktio, joka menis ikäänkuin ohi? :ashamed:

Ei ole allergioista kokemuksia, kun ei ole aikaisemmin mitään ollut.

Ei välttämättä tarvi silmien vuotaa. Mulla itsellä ilmeni juuri kissa-allergia nuhalla ja yskällä. Helpotti heti kun kissa vietiin pois. Testeissä sitten varmistettiin tuo allergia.

luin netistä, että ihan terveellekin ihmiselle saattaa tulla oireita, kun kissa tulee (tai muu eläin) taloon. Ne jää alle kuukaudessa pois. Meillekin tuli, mutta nyt ei ole mitään.
Tai sit se on flunssaa tai sitä oikeaa allergiaa.

Hei

Olen itse allerginen eläimille. Testeissä todettiin kissalle, koiralle, lehmälle hevoselle marsulle jne. allergia. Kanalle en testien mukaan ole allerginen.
Pitäisiköhän ottaa pari kanaa pihalle lemmikiksi : )

Vanhemmillani on kaksi kissaa ja aina kun menen sinne otan ennen kyläilyä allergialääkkeen.
Siitä huolimatta tulee lieviä oireita eläimistä. Silmät vuotaa vettä, on ikään kuin hankala hengittää (täytyy haukkoa välillä), nenä valuu kirkasta nestettä.

Eläinallergia on ikävä sairaus, koska itsekin olen eläinrakas ihminen ja tekisi mieleni ottaa itselleni lemmikki. Lemmikin kaipuuta lievittää vanhempieni kissat joita käyn oireista huolimatta kerran viikossa silittelemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
luin netistä, että ihan terveellekin ihmiselle saattaa tulla oireita, kun kissa tulee (tai muu eläin) taloon. Ne jää alle kuukaudessa pois. Meillekin tuli, mutta nyt ei ole mitään.
Tai sit se on flunssaa tai sitä oikeaa allergiaa.
Sitä mäkin ajattelin/toivon, että menis ohi. Toki voi olla flunssaa, joka tietysti myös menee ohi. Silmät ei ainakaan vielä oireile.

Voi olla myös ihan sitkeää flunssaakin. Lääkärissä viimeksi käytin kuopusta jolla oli sitkeä, limainen yskä kestänyt kolmisen viikkoa. Tahtia ei haitannut millään tavalla, mutta yöt meni yskiessä. Sanoi vaan, että yskä voi kestää sen kuukaudenkin ihan helposti.
Toki voi olla reaktio vaan kisustakin. Toivotaan et menee ohi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hanipöö:
Voi olla myös ihan sitkeää flunssaakin. Lääkärissä viimeksi käytin kuopusta jolla oli sitkeä, limainen yskä kestänyt kolmisen viikkoa. Tahtia ei haitannut millään tavalla, mutta yöt meni yskiessä. Sanoi vaan, että yskä voi kestää sen kuukaudenkin ihan helposti.
Toki voi olla reaktio vaan kisustakin. Toivotaan et menee ohi. :)
Yöllä meilläkin yskä pahenee. Toivo herää, että on tätä flunssaa vain
=)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Meillä on ollut ainakin todella sitkeää flunssaa. Vauvalla nenä vuotanut jo toista viikkoa ja itselläni kaks viikkoa.

Mekin oltiin samalla kissanhakureissulla kylpylässä, eli on voinut saada flunssan sieltä. Josko tää olis sitä sitkeetä sorttia.

Sain juuri lääkäriltä vahvistuksen omalle teorialleni; eläinallergioille voi "siedättyä". Vähän nenu vuotaa ja eläimet heitetään pois on hätävarjelun liioittelua! Minulla 2 14-vuotiasta kissaa, joista sain allergiaoireita aikoinaan. Rakkaitani en suostunut elämästäni poistamaan ja kärsin. Vuosi siihen meni, enkä sen jälkeen ole kissoistani oireita saanut. Vieraat kissat sensijaan aiheuttivat oireita useamman vuoden, mutta tänäpäivänä voin rapsutella kissaa kuin kissaa täysin oireetta.
Lääkärin mukaan nykyään useimmat lääkäritkin ovat sen tunnustaneet: ohje eläimistä luopumiseen vanhaa tietoa. Sillä ei allergioita paranneta, vaan päinvastoin!