Hae Anna.fi-sivustolta

Kissakoti Kattila

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Evian, 01.08.2005.

1. Evian Vierailija

Katsoiko joku viimeisintä Seiskaa?

Oli kissakodista juttua ja kisuista. Itse tilasin muutaman minttuhiiren ja laitoin vähän rahaa.

En ihan kaikkia viestejä täällä lukenut, että jos vaikka on ollutkin aiemmin juttua. Koitetaan kaikki auttaa jotenkin näitä kissoja.

2. Hmmm Vierailija

Ja minusta kun vaikuttaa huijaukselta, laitetaan pari kattia kuvaan ja ruinataan rahaa....?
    Voihan se tietty olla ihan asiallistakin toimintaa, mutta jotenkin en oikein tohon yritykseen usko.

3. MauMau Vierailija

Saat ihan vapaasti epäillä kaikkea ja kaikkia, mutta vilkaise kuitenkin nettisivut ja lue millainen yhdistys on.

Ehkä ""ne pari koditonta kattia kuvissa"" saavat mielesi muuttumaan, kun tajuat tositilanteen!

4. en anna Vierailija

Sehän on nyt niin, että jos oikealla asialla ollaan, ei roskalehti seiskassa esiinnytä!

Onhan niitä asiallisempiakin lehtiä!

5. Jasu Vierailija

Mikä olisikaan parempaa mainosta lopetusuhan alla olevalle eläinkodille, kuin Seiska. Todella hyvä ja hieno tempaus, todistaa sen, että Kattilan pitäjä on todellinen eläintenystävä ja huolissaan nassukoista.

6. Katti Vierailija

Toi puulaaki on jostain tosi.....Sinisilmäiset uskokoon, minä en!

7. Been there Vierailija

Vein viime syksynä kissani viikoksi hoitoon Kattilaan. Olen ""adoptoinut"" tämän kiusatun ja aran rotukissan edellisestä kodistaan. Eli kissa on tullut luottavammaksi ihmisiin kanssani, mutta pelkää edelleen vieraita ja etenkin muita kissoja.

Kerroin jo puhelimessa paikkaa varatessani ja uudestaan kun vein kissan hoitoon, että tämä kisu on erityisen pelokas ja on mieluiten yksin. Minulle sanottiin, että pitävät yksin häkissä ja päästävät aitaukseen pihalle jalottelemaan vain yksin. Vein myös kissani omat ruuat mukana, jotta edes jotain tuttua olisi mukana.

Viikon päästä hakiessani kissaa sovittuna aikana, paikalla ei ollut ketään ihmisiä. Yritin kännykällä tavoittaa naista. Kissani tunnisti ääneni, ja alkoi maukua ulkoaitauksesta sydäntä särkevästi! Hän oli pienessä ulkoaitauksessa 9 muun kissan kanssa, ja ovessa munalukko. Turkki oli kurjassa kunnossa (varmaankin stressistä) ja toinen silmä kiinni (silmätulehdus), lisäksi haava nenässä. Ihan itku tuli. Lopulta nainen soitti ja kertoi erehtyneensä päivästä. Aivan sama, halusin vain kissani kotiin. Nainen oli eri kaupungissa, ja tulossa takaisin SEURAAVANA AAMUNA. Hänellä oli avaimet mukanaan. Lopulta sain naisen tulemaan samana iltana myöhään takaisin ja antamaan kissan. Kissani ripuloi monta päivää reissun jälkeen. Soitin vielä kysyäkseni miten oli ruokittu, ja nainen sanoi, että kaikille annetaan samaa ruokaa, ei ollut saanut omia jotka olin antanut mukana.

Enpä vie toista kertaa Kattilaan kissaa hoitoon, enkä suosittele muillekaan. Onneksi en loman aikana tiennyt tästä.

8. Evian Vierailija

Minttuhiiret olivat tosi mieluisia meidän + ystävän kissoille.
    ""Been there"" vastauksesta: olen ihan kuvitellut, että kissakodissa on vain ja AINOASTAAN löytökissoja!

Ettei siis ole ""kissahotelli"". Olenko siis väärässä???

9. miksi valehtelet??? Vierailija

Tässä vastaus Kissakoti Kattilasta joten lopetahan hyvän sään aikana ""Been there""!!!

Evianille kopsasin tuolta kuulumisista:

""Kissakoti Kattilaan on muutamaankin otteeseen otettu yhteyttä ja penätty oman kissan hoitoon tuomista. Kun meiltä on kerrottu, että me emme voi ottaa, se on aiheuttanut närkästystä ja suuttumusta. Aivan turhaan. Nykyiset direktiivit eivät anna meille millään muotoa mahdollisuutta harjoittaa hoitolan pitämistä. Se ei yksinkertaisesti millään ole mahdollista, ei edes isolla rahalla..""

10. Been there Vierailija

Minulla ei ole tapana valehdella. Tarkastin vielä äskön Keltaisilta sivuilta ja soitin paikkaan. KYLLÄ! Kissahoitola Kattilan mainoksessa lukee (esim Keltaisilla sivuilla puhelinluettelossa) että kissat hyvään hoitoon loman ajaksi. Maksoin hoidosta 150 euro/viikko.

Minulla ei ole mitään syytä provosoida yhtään ketään.

Onkohan kyse nyt eri paikoista. Minä puhun Kissahoitola Kattilasta (Mälikkälä-Pläkkikaupunki) tarkempana osoitteena Pirttilähteenkatu, Turku.

Tässä kyseisessä paikassa hoito oli ERITTÄIN huonoa. Nainen kertoi, että ovat avustuksia vastaan ja kissoja ilman kotia. Mutta tuloja Kattila saa nimenomaan majoitustoiminnasta. Outua tuo kopioitu viesti. Jos siellä noin on sanottu, kyseessä ei voi olla sama paikka, tai sitten ovat lopettaneet kissojen ""majoitustoiminnan"" omistajien loma-ajoiksi. Muistan selvästi, kuinka nainen sanoi, että tekevät hyväntekeväisyyttä mutta tuloja saavat kissojen hoidosta.

11. Mari Vierailija

En tiiä huonosta hoidosta, mut ite asun Kattilan lähellä. Isosisko oli siellä ilmasessa työharjottelussa ja siellä oli kissoja hoidossa josta omistajat maksoivat kun lähtivät jonnekin muualle. Koiria siellä ei ole paljon vaan enemmän kissoja myös löytökissoja. Mutta siellä on sellasta toimintaa että saa viedä kissat hoitoon loman ajaksi. Sen on vaan aika kallista. Ottaa ne löytökissojakin mutta enemmän niitä ottaa Heidi Leyser, eli oikea eläinsuojelija joka ei tee kissoilla rahaa.

12. yks vaan Vierailija

En ole Seiskaa nähnyt, mutta talousvaikeuksissa oleva kissakoti Kattila on Hämeenlinnassa...

13. Been there Vierailija

No sehän selittää, jos kyseinen Kattila onHämeenlinnassa!

Ihme kireetä ja epäasiallista porukkaa täällä, kun heti pitää hyökätä ja suuttua. Ihan asiallisen omiin kokemuksiin perustuvan tekstin kirjoitin, ja lapselliset ""eläinsuojelijat"" alkaa heti haukkua nimimerkkiensä turvin.

Hauskaa loppukesää, koittakaa saada rentouduttua.

14. katti Vierailija

Olen käynyt kissakoti Kattilassa joskus ihan vain katselemassa kissoja ja rapsuttelemassa niitä. Ihan asiallinen paikka se on. Kissoilla on isot huoneet, joissa sänky, leluja, raapimispuita ja vaikka mitä. Ihania kissoja siellä on ja olisin heti ottanut mukaani pari, jos se vain olisi ollut mahdollista.

15. Evian Vierailija

Kissahotelli VILKKILÄ on Hämeenlinnassa.

Tottakai suutahdin, kun niin totena kirjoitit ja kerroit ihan toisesta paikasta. Omallako nimelläsi muuten itse kirjoittelet?

Antaa olla. Minä autan minkä pystyn ja kerkeän.
    Ja tällä eläinsuojelijalla on ikää 48-v ja oikea nimeni on Marja

16. Been there Vierailija

""Tottakai suutahdin, kun niin totena kirjoitit ja kerroit ihan toisesta paikasta.""???????????????????????????????

Siis mitä? PUHUIN ALUSTA ASTI, JA EDELLEEN KISSAHOITOLA KATTILASTA!!!

17. Been there Vierailija

Itse laitoi, Evian, otsikoksi ""Kissakoti Kattila"".

Silloin oletin, että puhut Kissakoti Kattilasta.

Faktana vein kissani hoitoon KATTILAAN viikoksi viime vuoden elokuussa, hinta oli 150 euroa. Niinkuin sanoin, voit esim. Lounais Suomen Keltaisilta sivuilta katsoa kyseisen paikan mainosta, siinä puhutaan kissaHOITOLASTA. Mielellään ottivat kissani hoitoon maksua vastaan. Todisteita tästä en kuitenkaan pysty antamaan, koska pyytäessäni kuittia, heillä oli kuulemma kuittipaperit loppu...

Jos sinun mielestäsi paikka on hyvä, rehellinen ja mainio, ja kokemuksesi paikasta ovat positiiviset, hyvä! Se on sinun mielipiteesi, enkä yritä sitä muuttaa. Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, vaikka ne olisivat mitkä. Ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri juttuja. Koita sinäkin ymmärtää, että oma mielipiteeni perustuu OMIIN kokemuksiini, joita et voi muuttaa. Ja yhteenvetona; kokemukseni Kissahoitola Kattilasta on pohjanoteeraus. Kiva, jos sinä olet saanut paremman kuvan.

Itse lahjoitan (ja annoin kodin yhdelle kodittomalle pennulle tänä kesänä) Impivaarassa sijaitsevalle eläinyhdistykselle, jota ennen veti Anja Eerikäinen. Mielestäni (lue:OMAAN kokemukseeni perustuen) kyseinen paikka on rehellisempi ja ammattitaitoisempi, se ei tosin tee rahaa kissahotellina, vaan on erikoistunut nimenomaan kodittomien eläinten hoitoon.

18. Paula Vierailija

Puhutaanko tässä keskustelussa nyt Hämeenlinnassa sijaitsevata Kissakoti Kattilasta

http://www.kissakotikattila.net/

vai jostain Kissahoitola Kattilasta?

Mielestäni aloittaja tarkoitti Hämeenlinnassa sijaitsevaa löytökissojen kissakotia.

19. Hille Vierailija

Yleisesti ottaen kannattaa miettiä kolme kertaa, ennenkuin vie kissansa mihinkään lomahotelliin hoitoon. Suomessa ei ole kuin 1-2 kunnollista. Kaikissa muissa kissoja pidetään yhdessä => tautivaara, mukaanlukien kissa-AIDS.

Kannattaa ennemmin jättää kissa kotiin ja pyytää naapuria/ystävää käymään päivittäin ruokkimassa ja putsaamassa hiekkalaatikko.

20. kissafani Vierailija

Jos nyt palattaisiin tässä keskustelussa asiaan, eli hämeenlinnalaiseen Kissakoti Kattilaan... Hätä on todellinen, Kattila taistelee rahavaikeuksissa. Tällä hetkellä Kattilalla on tarpeeksi voimavaroja jatkaakseen toimintaansa noin puolen vuoden ajan. Tämän jälkeen Kattila lopettaa toimintansa, mikäli lisää rahaa ei saada. Pahimmassa tapauksessa toiminnan lopettaminen tietää kymmenien kissojen kuolemantuomiota.

Kissojen ystävät ympäri Suomen ovat jo ryhtyneet avustustoimenpiteisiin. Lisää tukea tarvitaan kuitenkin vielä! Erilaisia tapoja auttaa ovat mm. seuraavat:

- Ryhdy vapaaehtoiseksi kissanhoitajaksi Kattilaan (lisätietoja http://www.kissakotikattila.net)
    - Kerää nimiä vetoomukseen, jonka tarkoituksena on saada Hämeenlinnan kaupunki luopumaan toimitilojen vuokrasta (http://koti.terrieri.net/emulia/)
    - Raha-avustuksia voit tehdä Hämeenlinnan kissojen ystävät ry:n tilille Hämeenlinnan Seudun Osuuspankkiin, tilinumero 568000-4231496
    - Anna hyvä ja rakastava koti yhdelle tai useammalle Kattilan kissalle
    - Lahjoita tavaraa (ruokaa, hiekkaa, leluja yms kissan tarvikkeita) Kattilan kissoille

Yhdessä toimimalla voimme saada kymmenien kissojen hengen pelastettua!

21. ~smurffiina~ Vierailija

Järkytyin ja kauhistuin, kuinka ihmiset voivat olla niin kylmiä etteivät auta pieniä kissoja edes silloin tällöin. Itse olen Hämeenlinnassa asuessani lahjoittanut purkkiruokaa, raksuja sekä kissanhiekkaa. Nyt muualla asuessani olen pari kertaa pistänyt pienen summan rahaa heidän tililleen, vaikka itsekin usein elän puolet kuukaudesta makaronilla ja riisillä...Kissallani tosin on ruokaa aina enemmän kuin laki sallii.. :)
    Aikoinaan otin kissankin Kattilasta, tai siis isäni otti. Monta vuotta oli Alisasta iloa, kunnes se oli terveydellisistä syistä lopetettava. Nyt elelen yhden kissan kanssa ja kun saan isomman asunnon hankin toisen kissan, Kattilasta mikäli toimintansa on vielä käynnissä.
    Nytkin tilasin heidän kotisivuiltaan muutaman minttuhiiren naukujalleni, ja lisää tilaan mikäli pikkuiseni niistä pitää. Seuraavana rahapäivänä laitan myös heidän tililleen rahaa. Lisäksi kerään nimiä vetoomukseen....
    Ihmiset, auttakaa pieniä eläimiä. He ovat sen ansainneet!!!

22. Evian Vierailija

Kiitos ihanista viesteistä!!!

Kuulun jo HeSyyn ja Kissakamuihin. Itselläni on kuitenkin niin hyvät oltavat (+2 kissallani), että laitan vaikka pienenkin summan niille kisuille. Muutamasta eurosta tulee pian iso summa, kun saataisiin porukkaa mukaan!

23. Osa-aikaduunari Vierailija

Selvennykseksi vielä:

Kissakoti Kattila (eläinsuojeluyhdistyksen ylläpitämä löytöeläintalo) sijaitsee Hämeenlinnassa, ja toimintaan voi tutustua osoitteessa www.kissakotikattila.net .

Kissahoitola Kattila ("kissahotelli") taas sijaitsee Turussa.

24. sivusta Vierailija

No se on varmaan joku ihan eri paikka sitten, koska löytökissojen koti Kattila sijaitsee nettisivujen mukaan täällä: "Yhdistyksen ns. toimitilat, Kissakoti Kattila, sijaitsee Vanajantie 10:ssä,
    eli entisessä Hämeen perunan kiinteistössä."

http://www.kissakotikattila.net/

25. Marjaana Bremer Vierailija

TÄLLÄ palstalla on nyt SEKOITETTU täysin asiattomasti löytöläinkoti Kissakoti Kattila, joka sijaitsee HÄMEENLINNASSA ja toimii täysin epäkaupallisesti auttaakseen löytökissoja TURUSSA sijaitsevaa KissaHOITOLA Kattilaan!.

Raha, joka peritään kissoista, kattaa hädin tuskin löytöeläimen eläinlääkärikulut, koska Kattila tutkii kaikki löydetyt kissat ja asettaa ne ensin karanteeniin tutkimusten ajaksi etteivät esim. tartuta sairaana muita kissoja. Kaikki löytökissat saavat siis Kattilassa ilmaisen eläinlääkärihoidon jo heti tullessaan. Hämeenlinnan Kissakoti Kattila ei ota vastaan tietääkseni yhtään hoidokkeja, sillä se ei ole mahdollista tilojen ahtauden vuoksi ja koska Kattila toimii vain löytöeläinkotina - ei minään kaupallisena hoitolana.

Puhun kokemuksesta, koska olen ostanut kolme ihanaa kissaa Hämeenlinnan Kissakoti Kattilasta, siis löytöeläinkodista. Vuosien mittaan olen oppinut tuntemaan Kattilan toimintaa ja voin sanoa, että tässä tehdään vapaaehtoistyövoimin ja talkoin pelastustyötä löytökissoille. Ilman palkkioita. Kattilan toiminta perustuu taloudellisesti kannattamattomaan eläinsuojelutyöhön. Sen toimintaa yllä pidetään yksityisen hyväntekeväisyyden turvin. On hyviä ihmisiä, jotka tahtovat auttaa eläimiä, jotka on hylätty, jätetty oman onnensa nojaan.

Omat kissani ovat olleet sieltä ja Kattila tarvitsee apua ja tukea jatkuvasti jatkaakseen hyvää työtään. Henkilökunta toimii hyvästä sydämestä. SINÄ, joka et usko tällaista olevan ilman kaupallista hyötyä - säälin sinua, koska olet menettänyt jo uskosi ihmiseen. Maailma on täynnä itsekkyyttä, mutta kokemuksella kissoja sieltä ottaneena ja toimintaan tutustuneena voin sanoa, että tässä on paikka, jossa vilpittömästi ilman palkkioita autetaan eläimiä.

Kiitos Kattilalle Penasta, Lissusta ja Mollista (Kolli). Rakkautenne ja huolenpintonne pelasti nämä ihanat ihmisiä rakastavat kissat, jotka ovat aina osa perhettämme.
    Maksamme mielellämme kissoista sen hinnan näistä hylätyistä kissoista, joka niiden eläinlääkärihoitoon on mennytkin jo niiden ollessa Kattilassa. Nämä löytökissat ovat usein hyvin heikosti hoidettuja tullessaan tähän löytöeläinkotiin ja siksi ne tarvitsevat välitöntä eläinlääkärihoitoa.

Terveisin, Marjaana ja Pasi Nokialta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri