Hae Anna.fi-sivustolta

kissan kestävä sohva

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä minä, 12.09.2006.

1. Missy** Vierailija

Sen alcataran kissankesto johtuu siitä, että kankaassa ei ole ns lankalenkkejä, joihin kynnet tarttuisi. Muissa kankaissa niitä lenkkejä siis on.
    Meillä on nahkaiset kalusteet, ja niihin on kyllä ilmestynyt vauhtiviivoja. Niitä katit eivät raavi, mutta kyllä niissä jälkiä jo on.

Äidilläni on just sellaiset alcantarat, ja meidän katit on siellä joskus hoidossa. Äippä sanoi, että kyllä ne katit yrittävät niitäkin sohvia raapia, mutta niissä ei näy mitään jälkiä. Silti mamma peittää ne sohva joka kerta...=)

Meillä ei raapimispuu kiinnostanut katteja yhtään, sen sijaan vanha räsymatto rullalla sängyn alla oli kova sana. No, täytyy myöntää, että myös patjan reunat on hieman raavittu ja perintö-keittiön tuolit, joissa oli ihana 70-luvun nypyläkangas päällysteenä. Ne tuolit oli äidilläni n 30v uuden veroisina, ja kun otin ne meille, niin viikossa ne oltiin tuhottu. Mutta käyttöä vartenhan ne on.
    Meidän katit raapivat myös edelliset kangassohvamme ihan kuralle, täytteet vain tursui ulos. Sitten päätimme kokeilla nahkaa, ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. En ole koskaan "tavannut" kissaa, joka raapii nahkaa. Onko kalustot aitoa tavaraa vai tekonahkaa? Outo juttu...

2. kannatti herätä Vierailija

Miten erottaa aidon ja feikki alcantrasohvan?

3. Karvinen1 Vierailija

Oikea alcantara on paljon jäykempää ja kovempaa kuin feikkialcantara. Myyjän pitäisi kyllä osata kertoa. Oikea alcantara on myös kalliimpaa. Feikki on sellaista tosi pehmeän mokan tuntuista.

4. MissPepe Vierailija

Meillä on mikrokuitusohva ja rahi, maksoivat n. 500e ja vaikka entinen kangassohva tuhottiin, niin tämä mikrokuitusohva toimii! Ei mitään raapimisjälkiä tai langanpätkiä. Perustuu siihen että kangas on niin tiheää ja kovaa, ettei kynnet pysty siihen. Ainoa että sohva on sähköinen, mutta täytyy kokeilla tuota ainetta, mitä edellisellä sivulla suositeltiin. Karvat saa pois pyyhkimällä esim. kostealla kädellä tai imuroimalla. Enää mietin että millainen matto, kun kissat on tuhonneet entisen?

5. Karvatassu Vierailija

minulla on eteisessä käsikudottu pitkä persialaismatto, paksua ja tiivistä kudosta. Siihen yhden nojatuolimme tuhonnut kissa myös ohikulkiessaan tarmokkaasti raapii, mutta mitään jälkiä ei matossa näy. Ikeasta ostettu, ei siis mikään kalliskaan.

6. Lupu&Vili Vierailija

Minä omistan kaksi kissaa ja minulla on todella kallis nahka sohva! kissani eivät ole KOSKAAN koskeneet siihen , meinaa olen opettanut niille siitä lähtien kun sohva tuli minulle että siihen ei kosketa tai muuten saa satinkutia .. kissat ovat totelleet mainiosti .. mutta jos haluan ottaa kissan sohvalle niin pistän sen pehmusteelle ettei se pääse raapimaan sohvaa..

Joten jos haluaa sohvan jota ei raavita niin käskee kissan pysyä pois sohvasta ja vahtii että käskyä totellaan. Usko pois kissa on niin viisas eläin että kyllä se ymmärtää pysyä pois kielletystä asiasta.!!!

7. kynnet.. Vierailija

Miksi ette leikkaa kissanne kynsiä lyhyemmiksi? Ja sohvalle paljon tyynyjä niin ei kissa
    mene paljaalle sohvalle raapimaan.Ei ainakaan meidän kolli enää raavi sohvaa.

8. Pena Vierailija

Alcantara on kyllä aivan paska kangas! Ylimarkkinoitua sontaa... Kangas on valmistettu siten, että normaalissa käytössä sen pintanukka alkaa "rullaantua" sellaiseksi nyppyiseksi jo viidessä vuodessa. Edustajat syyttävät aina hoidon laiminlyönnistä, mutta en minä ainakaan haluaisi sellaista kangasta, jonka vuoksi täytyy uurastaa, kun hintakin on sen 170 €/metri. Huonekalualalla pitkään työskennelleenä olen kuullut vain huonoa palautetta.

Itselläni on vieläkin mökillä vanha sohva, joka on ollut kahden kissan armoilla ensin kotona viisi vuotta ja nyt mökillä kesäisin jo lähes toisen mokoman. Voin kertoa, että rallia on juostu kulmasohvan joka tyynyllä, kynnet ojossa... Kangas on ns. "feikki-alcantaraa", eli mikrokuitukangasta. Vaimo pesee sillointällöin pesukoneessa neljässäkympissä ja muuten putsataan imurilla. Kangas edelleen erittäin hyvässä kunnossa.

9. Alcantaraa Vierailija

Itselläni on nahkasohva, joka on kynsien jälkiä täynnä ja olen sitä vaihtamassa. Katselin sitten alakerran uudempaa alcantara sohvaa ja siinä en näe mitään jälkiä. Ehkä siis sellainen täytyy olohuoneeseenkin ottaa.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri