Hae Anna.fi-sivustolta

kissan kuolema

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä sureva, 04.11.2008.

1. sureva Vierailija

Hei!
    Vanha kissani joudutti eilen nukuttumaan lopulliseen uneen ja nyt on suru ihan hirveä. Joku on joskus puhunut täällä kissojen taivaasta, onhan sellainen olemassa, toivon ainakin niin.

2. Tietysti on Vierailija

Ole huoletta, sinun kissasi on siellä ja joskus kun oikein ahdistaa sinua. Hän kyllä tulee piristämään pienenllä miukaisullaan.
    Niin teki minunkin kissani joka taatusti jatkaa elämäänsä kukkakedolla perhosten perässä leikkien. Eikä enään ole vanha sairas. Vaan uuden terveyden saanut valoisa kisssasi.
    Aurora

3. - Jussi - Vierailija

Hei

Meillä postui myös edellinen ansaittuun lepoon. Ja pohdimme surulle poistajaa....Löysimme hyvän ratkaisun. Löytöeläintaloissa on runsaasti ihania kissoja odottamassa uutta lämmintä kotia. Suosittelen vierailua moisessa. Ainakin Riihimäellä on aivan fantastisen lämminhenkinen löytöeläintalo ja siellä paljon mukavia kissoja. Sieltä me löysimme omamme. Ja henkiläkunnan palvelu oli ensiluokkaista. SUOSITTELEN KISSANKAIPUUSEEN !!!

4. aurora borealis Vierailija

NYt kun olen täällä. On tuttavani ehdottaneet uutta kissaa. Hoito ei olisi hyvää ja olen vetkutellut kaiken maailman vastauksia.
    Sitten keksin: Jos vielä kissa tulee elämääni se on punainen. Ja niin kävi.
    Ystäväni tuli kerran käymään antoi paketin sanoen.
    --Se on valmistettu Balilla, ostettu Stockmanilta -
    Kuka vielä väittää ettei henk.m. ole huumorin tajua.
    Paketissa oli pieni puinen punainen kissa.
    Aurora

5. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Kissasi vielä tulee kun olet valmis, luonasi käymään useita kertoja.Oma koirani käy usein tullen syliini ja viettämään iloisia hetkiä unissa.

6. Canar ilman rekk. Vierailija

Saan kuvaa että kissasi on vielä kotonanne, lempipaikallaan, mene sen läheisyyteen ja tunne läheisyys.
    yst. Canar

7. ikävä on.. Vierailija

Meidän koiramme joka oli jo 16-vuotias, lopetettiin pari vuotta sitten. Silti monesti juttelen hänelle, ja unessa se monesti tulee luokseni. Minä kyllä uskon, että eläimilläkin on sielu, ja ne pääsevät taivaaseen, missä ei ole kipuja eikä vanhuutta.

Uutta koiraa en halua koskaan ottaa, sillä sen viimeinen matka eläinlääkärille oli perheelleni todella kova paikka. Itse en pystynyt edes menemään mukaan, itkin työpaikan vessassa koko päivän...ja asiaa pahensi vielä se, että lääkäriaika siirtyi myöhemmäksi siitä, mitä sen piti alunperin olla, joten tuska sinä päivänä pitkittyi. Kotiinkin ajoin kiertotietä, ettei tarvinut ajaa sen eläinlääkäri-talon ohi.
    Siellä rakas koiraystäväni oli saanut vähän aikaa juosta vapaana metsässä, ja sitten se oli lääkärin pistettyä piikin, nukahtanut isäni jalkojen juureen, rauhallisena ja ikään kuin tietäen sen, että se pääsee eroon kivuista, ja jokin parempi odottaa.

Pari ekaa kuukautta oli aivan kamalia, ja itku tuli vähän väliä. Nytkin on paha olla kun tätä kirjoitan, mutta silti tieto siitä, ettei sen tarvitse enää kokea kipuja ja että se juoksentelee koira-kavereidensa kanssa vihreillä niityillä, tuo lohdutusta.

Tai ehkäpä ne ovat meidän menehtyneen kissamme kanssa yhdessä jossain ja vierailevat välillä luonamme, näin toivon ainakin.

Koira oli paras ystäväni 16 vuotta, eikä sen paikkaa kukaan voi täyttää...

8. sureva Vierailija

Kiitos kaikille ihanista lohdutuksen sanoista, tosi surullista tämä on.

9. http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

10. velvet Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen löysin pihassamme vierailleen oravan kuolleena keskeltä tietä. Mitään vammoja siinä ei näyttänyt olevan, joten sen kuolema on mysteeri minulle. Kun otin sen käteen siirtääkseni sen syrjempään tunsin rauhallisuutta ja melkein iloa. En kuitenkaan ollut mitenkään iloinen sen kuolemasta. Ehkä se oli tyytyväinen kuollessaan tai tyytyväinen kuolemastaan?

11. nn. Vierailija

voi otan osaa kissoja rakastavana ihmisenä. Meillä kanssa "adoptio" kissamme piti lopettaa ja sen jälkeen tein kuten Jussikin ehdotti jonkun ajan kuluttua hain hesystä eli löytöeläinkodista pienen ihanan kisumisun joka sinne oli hyljätty...ja olemme aivan myytyjä:) on niin ihana kaveri...

12. myös sureva Vierailija

Jaan saman tunteen kanssasi Sureva. Meidän kissamme viedään nukutettavaksi huomenna, kun sen maksasairautta ei mitenkään pysty parantamaan ja se kärsii siitä. Ei ole mukavaa tietää, koska lemmikki tulee kuolemaan. Sen näkee vielä tänään, mutta huomenna se on jo poissa.

13. sureva Vierailija

Otan osaa, tiedän ,että huominen päivä tulee olemaan kauhea. Yli viikko on nyt vierähtänyt aikaa meidän kissan pois menosta ja välillä on toki jo helpompaa, mutta sitten taas olen vihainen ja katkera ja surullinen ja mietin miksi meidän kissan piti jo nyt lähteä pois. Toisaalta pitäisi ymmärtää, että se sai elää 15-vuotiaaksi. Koti on ihan hirveän tyhjä kun sitä ei täällä enää ole. Nyyh!

14. tärkein Vierailija

Menetin juuri rakkaan 16.vuotiaan kissani. Ainoa positiivinen asia, mikä tulee mielee on ; "Taivaassa ei tassut kastu". Tämä lause välillä naurattaa, välillää itkettää. Tuntuu kuitenkin siltä, että saan siitä lauseesta voimaa.

15. kissaani ikävöin Vierailija

Kiitos! löysin lauseen "taivaassa ei tassut kastu" se lohduttaa. Viikko sitten jouduimme lopettamaan 20:nen vuoden ikäisen sisä kissamme. On niin ikävä ja koti tyhjä. Taivaassa ei tassut kastu, ihanin ja lohduttavin lause jonka olen ikinä kuullut. Kiitos!

16. surusilmä Vierailija

Eilen jouduimme rankan päätöksen tekemään ja saattamaan 10v. kissamme sateenkaarisillalle meitä odottelemaan. Kissaamme yritettiin leikata mutta suolistosta löytyikin sellainen syöpä ettei sille voinut tehdä mitään, ja rakastamme ei enää herätetty unesta. Vielä viimeisenä aamuna pojumme oli reipas, vaikka kivut varmasti kovat. Tuska ja ikävä on ylitsepääsemätöntä, on niin kova ikävä. Tuntuu ettei kukaan muu voi ymmärtää miten rakas oma kissa voi olla, eikä voi kellekään tästä puhua. Tämä arpi ei parane sydämestä koskaan. Suunnaton ikävä.

17. Loppuliisa Vierailija

Minä näen vieläkin silloin tällöin unia kissastamme, joka jouduttiin lopettamaan 16 -vuotiaana, koska sillä oli munuiassairaus, se oli melkein sokea, hampaista vain kaksi torahammasta jäljellä, turkki takkuinen..
    Mutta se oli tosi rakas. Ja on vieläkin. Siitä on jo 10 vuotta, mutta yhä se on sydämessäni. Rakkaus ei koskaan katoa. Kissojen taivas on olemassa, minä tiedän.

18. Kyynel.. Vierailija

Täälä hetkellä kissani makaa sängyssäni peittojen ja pyyheiden ympiröimäni, jonkin laista vaaleaa limaa tulee suusta, ja kissa haisee pahalle. Mörkö on yli 10 vuotta ja on rodultaan norjalainenmetsä kissa. Luulen että Mörkö lähtee tänään tai huomenna, ikuiseen uneen. Mörkö on ensinmäinen kissani jonka löysin pienenä kun tulin koulusta. Rakastan sinua Mörkö!

19. Kissan ystävä Vierailija

Olethan vienyt ystäväsi eläinlääkärille tutkimuksiin? Kissasi tarvitsee ehkä kipulääkettä tai muuta helpottamaan oloaan, mutta sen kai tiesitkin?

20. Surusilmä Vierailija

Minun kissani kuoli pari päivää sitten ja tai oikeestaan kissa hankittiin pojalleni kaveriksi.Vasta 6 vuotias kissa. Oli aina kova syömään ja kerjäämään ruokaa (edellisessä kodissa sai vain kipon kuivaruokaa päivässä)
    Luonne mahtava ja niin lapsirakas ja aina kaikessa mukana ja lähellä :)) Olimme tästä kaverista niin iloisia, suunnittelimme että kesällä ostetaan valjaat ja opetamme ulkoilemaan yms. Kissa ehti olla meillä "vain" 9kk, kunnes annoin hänelle matokuurin ohjeen mukaan.. tämän jälkeen ei enää koskaan palannut ennalleen ja kaksi kertaa käytimme eläinlääkärissä ja mitään selkeää syytä ei löytynyt.. vatsassa näkyi että elimet olivat "painuneet ja jokin varjostuma" mutta lääkäri sanoi että saaattoiu myös johtua sen hetkisestä ummetuksesta kun maha oli reistannut jo viikon ja suolisto varmasti ärtynyt. veriarvot olivat kunnossa ja ultrassakaan ei mitään uutta ilmennyt.
    Otin kissan vielä kotiin ja tein kaikkeni ja alkoikin vaikuttaa että vointi jo hieman parani (söi joi ja pissasa ja kakkasi) tosin annoin nesteitä lisäksi vielä ruiskulla.. hän halusi olla saunassa pienellä pedilllä koko ajan ja yöt tuli lähellemme sohvalle... mutta ei jutellut tai leikkinyt tai tullut ovelle vastaan kuten ennen. Saunaan kun menin katsomaan puski kyllä kasvojani kovasti ja halusi kiiveta olkapääälle aina syliin....
    Vointi romahti ja hän laski alleen ja haisi muutenkin ihan mädälle su-ma välisenä yönä, oli pakko lähteä viimeiselle matkalle eläinlääkäriin. Hän nukahti kokonaan melkein jo esirauhottavaan pikkiin :((( syliini. Itkin kuin lohduton lapsi ja vieläkin itkettää kovati... tämän kissanhan piti olla meillä vielä vuosia?!!! vihastuttaa.... poikani on onneksi mökillä ja ehdin siivota kissamme tavarat pois yms... mutta kova paikka tämä on. Kovempi kuin olisin koskaan uskonut ja epäselvyys painaa mieltäni... vatsan avaus olisi alku vaihessa vielä ollut mahdollista, mutta meille ei rahallisesti ja nyt uurnineen meni 650 vkossa... ja meillä taloudellisesti erittäin tiukkaa :((
    Toivottavasti meidän pieni ihana rakkaamme on sateenkaari sillalla ja me vielä joskus tapaamme.. suru on suuri ja ikävä raastaa ja kotona ohan paha olla, ruokakaan ei maistu.

21. Vierailija Vierailija

eidän 10 vuotias kissa,minun kulta,nukkui tänään pois 10.25. Suru on ihan kamala,tuntuu että päähän ei mahdu muita ajatuksia .

22. miau Vierailija

Jaksamista Sinulle. Tuli kyynel silmään,muistui omat menetykset mieleen.Olen varma,että rakkaamme päätyvät eläinten Taivaaseen.Pienenä poikani näki läheisen koiran (ei ollut meidän,tuttavaperheen) tämän kuoleman jälkeen.Kertoi se olleen valoa hohtava,kävi nuolaisemassa ja lähti pois.Ei sen ikäinen olisi niin tarkasti osannut kuvata,ellei olisi jotain nähnyt.Tapahtuma sattui päiväsaikaan,olivat välipalalla pöydän ääressä,muut koiraa eivät nähneet.Lapsillahan on vielä kanavat auki,toisin,kuin meillä aikuisilla.

Ehkä Sinunkin lemmikkisi käy tervehdyskäynnillä,vaikka unessa.

23. maijayo Vierailija

meidän pikku-poikamme 13v poistui eilen, ja suru on nyt valtavan suuri. hän on nyt varmasti paremmassa paikassa eikä kärsi kivuista. en pystyny katsomaan itse, ku rakas kissani lopetettiin, koska olin jo katsonut sen kärsivän ja huutavan kivuista. onneksi meillä on vielä 3 vuotias kissa, joka myös kaipaa tällä hetkellä veljeään. voimia kaikille, jotka ovat menettäneet jossain vaiheessa rakkaan lemmikkinsä!

24. surusilmä Vierailija

Meidän pieni kissamme 2,5v jouduttiin lopettamaan toissapäivänä, koska jäi auton alle ja loukkaantui niin pahasti. Kaipaamaan jäi veli, joka etsii siskoaan ja on kovasti hellyydenkipeä ja hämillään, ruokakaan ei maistu. Me lasten kanssa kaipaamme kovasti myös suloista pientä kisuamme. Olemme hieman miettineet, pitäisikö ottaa uusi kaveri, jotta ei olisi veljellä niin yksinäistä lasten ollessa koulussa ja minun töissä. Toisaalta tuntuu vaikealta, koska mikään ei korvaa ihanaa rakasta kissaamme. Mutta katsotaan miltä alkaa tuntua...
    Ikuisesti ikävöiden rakasta pikkuistamme...

25. Nojaa Vierailija

Mitenkään kenenkään surua väheksymättä ihmettelen sitä, miksi niin usein ihmiset kertovat netissä ennemmin jonkun lemmikkieläimen kuolemasta kuin vaikkapa oman isovanhemman kuolemasta? Samaan aikaan ihmiset syövät lihaa, joka on peräisin tapetuista eläimistä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri