Hae Anna.fi-sivustolta

kissan kuolema

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä sureva, 04.11.2008.

1. ei nojaa Vierailija

ihmisillä, aika monella, on arvot sekaisin. eihän mikään eläin voi mennä ihmisen edelle.

2. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Voisikohan olla kysymys myös siitä että lyhytikäisiä lemmikkejä ehtii ihmisen elämässä elää ja kuolla useammin kuin lähi-ihmisiä?
    Lemmikin kuoleman aiheuttama suru on juuri sen kokoinen että sitä on usein helpompi purkaa täällä palstoilla. Ihmiset surevat eri tavoin, jotkut hiljaa itsekseen.

Minä ainakin olen osallistunut useammin keskusteluihin jotka käsittelevät vanhempien tai muiden läheisten - tai omaa - kuolemaa joltakin kantilta, kuin eläinten kuolemaa koskevaa.

Toisaalta jollakulla saattaa olla niin sitkeähenkistä sukua, että ei heistä saa surunaiheita nyhdettyä keskustelupalstoille asti.

3. Aatos Vierailija

Luonnollista on että suree luopumisen edessä kun on rakkauden tunnesiteen luonut lemmikkieläimeen. Samoin myös isovanhempiin ja kaikkiin muihinkin. Ei suru erottele kohdettaan kun on rakkaudesta kyse. Ei mielestäni ole kyse meneekö kumpi toisen edelle, vaan siitä että on sydämenside luotu ja kun se katkeaa niin se surettaa oli kyse ihmisestä tai eläimestä.

4. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkäpä syy on se, etteivät he välittänet isovanhemmistaan juuri paskaakaan!
    Hyvin moni menetteli omien vanhempien kohdalla samoin!
    On siinä sitte kivaa surra kissaa, ainutta rakasta .

5. Tietää Vierailija

Korvikekatumus sille että ei aikanaan kyennyt venymään rakkauteen läheisten kanssa kaikesta siitä huolimatta mitä koki elämässään. Johonkin sekin katumus pitää kohdistaa.

6. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joopa joo ja kissoja löytää aina uusia kuolleiden tilalle ..

7. Ehkäpä vanhemmat ja isovanhemmat eivät välittäneet lapsistaan tai lastenlapsistaan, josta se seuraus etteivät jälkeläisetkään osaa välittää heistä. Ehkäpä kissa tai koira välitti enemmän kuin vanhemmat tai isovanhemmat.

8. joooooooooopajoooo Vierailija

Kerroin kerran miten naapurin ukko hakkasi lapsiaan ja eläimiä. Kaikki kauhistelivat sitä että miten joku voi hakata eläimiä..................

9. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä luultavammin noin se on!
    Koiran tai kissan kanssa on hyvin hankala riidelläkkään joten mitä sopivampia rakkaita ne ovatkaan!

10. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Se on Voiman Tien tarkoitus. Puhut kuin soturi ikään, ja sellaiselle sanon että hyvin kirjoitettu. Hyvä virta sinussa:)

11. Viiru2006 Vierailija

4.10. lähti mumman ja paapan rakas kissa, vasta 6-vuotias, luusairauden takia. Oli rakas niin kipeä, mutta silti virkeä ja aina ihana. < 3

Mun rakas tiennäyttäjä ja opettaja se oli, en tiedä upeampaa kissaa. Onneksi se sai elää viimeisen lämpimän kesän ja nukkua rauhassa pois ennen syksyn kylmiä ja sateita.

Niin rakas 2004-2010
    </3

12. Mittemaari Vierailija

Osanottoni. Hienoa että saitte kuitenkin tuntea jotain niin hienoa kuin oma íhana kissanne <3

13. Pandaliini Vierailija

Vastaus Leena. minun kissani Panda jouduttiin nukuttamaan maanantana munuaisten korkeiden arvojen 848 vuoksi. olin todella pahoillani kun mitään ei ollut tehtävissä. Mutta kyllä kissoillakin on taivas ihan samalla tavalla kuin ihmisilläkin, ja siellä ei ole kipuja van saa leikkiä kultaisten pilvien reunalla ja joskus tapaamme...

14. Olen Vierailija

ja kuollut koirani Lerppu käy joskus asunnollani moikkaamassa minua.

Näen hänet sieluna. Meillä oli syvä rakkaus toisiamme kohtaan maan päällä. Kun hän kuoli viitisen vuotta sitten, olen kaivannut häntä siitä lähtien.

Uskon, että koirilla on oma maailmansa, jonne he kuuluvat. Miten sen muuten selittää, että näen hänet silloin tällöin? Joskus Lerpun mukana on muitakin koiria.

15. Stella B Kulkija Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Myös vanhempieni täältä poistunut karjalankarhukoira käy tervehtimässä nimenomaan minua, kun menen käymään. Se menee aina samalla tavalla. Kuulen portailta tassujen äänen ja sen miten koira aina kaapaisi tassullaan ovea, kun halusi sisään. Sen jälkeen kuuluu kuinka koira tassuttelee eteisessä ja siellä ääni myös katoaa. Toisinaan ulko-ovi on tämän tapahduttua raollaan ilman että kukaan tämän maailman eläjä on siitä kulkenut. Vanhempani ovat sitä mieltä, että koira vahtii pihaa edelleen kuten ennenkin, he tuntevat niin. Rakastettu eläin tämäkin.

Samoin eräässä talossa asustaa entisen asukkaan musta koira Peku. Sen on nähneet konkreettisesti monet, myös minä ennenkuin edes tiesin koko Pekusta ja sisällä myös haisee märkä koira aika ajoin. Peku tulee aina yläkerrasta alas häntä heiluen kun joku tulee sisään, aivan kuten talossa isäntänsä kanssa eläessäänkin.

16. uutisia Vierailija

Toivottavasti ymmärrät englantia. Kissojen ja erityisesti naisomistajien välillä on ohessa kerrotun mukaan voimakas tunnesuhde.

Cats Adore, Manipulate Women : Discovery News

17. joshua Vierailija

Lähdin viemään roskia ja kävin samalla pienehköllä lenkillä. Kun saavuin takaisin kotipihaan niin huomasin lumikolan autontakana, mietin että joltain on jääny kolaus kesken ja menin katsomaan. Kuinka ollakkaan kolan päällä kitui meidän rakas kissa joka oli jäänyt auton alle, en rupee kuvailemaan kitumista mutta se oli järkyttävä näky.
    Menin sisälle ja kysyin että mitä Otolle on tapahtunu, sisko sanoi että se jäi auton alle ja pitää lopettaa. Menin takaisin ulos ja hyvästelin Oton ja purskahdin saman tien itkuun. Kukaan meistä ei kykenyt lopettamiseen joten äiti soitti tutulle joka lopetti Oton.
    Ajattelu otosta ja sen muistoista tulee kyyneleet silmiin, se nukkui aina yöt sängyn päällä jalkopäässä, istui tv:n äärellä ja katseli tv:tä useasti, leikki meidän koiran kanssa myös.
    4 ja puol vuotias kissa oli Otto ja todella tärkeä meille.

18. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten tuttu lopetti oton?
    Ottiko takajaloista kiinni ja rohautti kissaa seinännurkaan niin että lopulta henki lähti?
    Jospa se hukutti kisun tai nirhasi lapiolla pään poikki?
    Lemmikit tulisi lopettaa eläinlääkärin nukutuspiikillä, mutta jos se ei ole mahdollista lähituntien aikana onnettumuuden jälkeen, niin silloin mahdollisimman nopeasti vaikkapa ampumalla haulikolla päähän! Joka yhteisön läheltä tavoittaa aseita omistavia, mm metsästäjiä ym jotka voi lopetuksen tehdä!

19. Eläinten puolesta Vierailija

Siis sisko tiesi että kissa kituu lumikolassa??? Ja sitten vasta tuli mieleen soittaa joku lopettamaan se??? Hyvä että pääsi parempaan paikkaan luotanne.

Tää on muuten yliluonnolliset ilmiöt-palsta ja lemmikkijutuille on oma palsta.

20. lemmikkieläimille Vierailija

21. OK siispä kysytäänkin heti yliluonnollisia kissajuttuja, siis että miksi juuri kissa on perinteisesti noidan paras kaveri?

22. joshua Vierailija

Löysin tämän palstan googlettamalla. ja ootte aika idiootteja kun tuollasia sanotte. kun auto osui kissaan niin isäpuoli näki sen ikkunasta. se päälle ajaja kääntyi takasi, ne jotai siel puhu ja isäp toi kissan pihalle. Tuttu on metsästäjä joka sen lopetti mutta en tiedä miten. meiltä on yli 30 km matkaa lähempään eläinlääkäriin.
    Se oli rakas ja erikoinen kissa.

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 884
    Lueppa tuolta

Kissat: Noita ja kissat

24. Luinhan mä tuolta että "Noidat ja kissat ovat pääsiäisen historiassa edustaneet pahuuden voimia", ja hämmästyin! MIkäs kuvitelma tämä on?

25. tipsu Vierailija

Täällä sama juttu. Ensin lähti koira, sitten ukko jätti ja nyt kissa kuoli. Että ei oo kotona enään kukaan odottamassa. On niin v...u olo. kyllä elämä koittelee.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri