Hae Anna.fi-sivustolta

Kissan lopetus

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä kissaystävä, 04.01.2009.

1. kissaystävä Vierailija

Kuka tietää, mitä maksaa? Ja mihin kissa joutuu piikin jälkeen? En voisi itse haudata näin talvella varsinkaan enkä säilyttää, eläinlääkäri hoitanee?

Kiitos avuliaille!

2. Mollukkapullukka Vierailija

Mä jouduin luopumaan pikkukoirastani taannoin, eutanasia maksoi joku reilu satasen (oli päivystysaikana kyllä, oliko sitten kalliimpi?). Meidän el-asemalla sopimus pieneläintuhkaamon kanssa, he hakee lemmikin, tuhkaavat ja sitten joko toimittavat omassa uurnassaan takaisin sulle tai laittavat yhteishautaan. Tällä viikolla saan kaverin tuhkat takaisin, täytyy ootella kevääseen saakka että saan hänet eläinten hautausmaalle. Itku taitaa tulla vielä monta kertaa...
    www.verna.fi
    on se meidän el-aseman käyttämä tuhkaamo.

3. kissaystävä Vierailija

Katti lähti kissojen taivaaseen. Jos joku muu miettii samaa, kissa sai jäädä eläinlääkäriin, nukutettiin ja annettiin piikki. Yhteistuhkaukseen jäi, kun on maakin jäässä. Koko homma maksoi 68 e.

4. Ikävä jäi Vierailija

Etkö saattanut kissaasi viimeiselle matkalle?

Minun ihana eläinlääkärini kehotti minua ottamaan kissan syliini, kun hän antoi piikit. Rakas ystävä nukahti sitten syliini.

Hänet haudattiin eläinten hautausmaalle, isoveljen viereen.

5. Mollukkapullukka Vierailija

Kyllä minunkin mielestä se viimeinen omistajan velvollisuus pitää täyttää, eli pidellä lemmikkiä tassusta tai paijata ihan siihen viimeiseen henkäykseen saakka. Ikävältähän se tuntuu kun viimeinen verkkokalvolle piirtynyt kuva rakkaasta ystävästä on se, että hän on kuolleena siinä pöydällä, mutta tietääpähän ainakin että nyt on kaverilta kivut poissa.

6. Saattohoito Vierailija

Totta on, että se viimeinen palveluskin on tehtävä. Olin tyrmistynyt, kun ystävättäreni kertoi, että pyysi naapurin miehen viemään 15 vuotiaan koiransa lopetukseen. Mies ei edes ollut koiralle mitenkään tuttu. Hän itse ei kuulemma pystynyt menemään mukaan. Minusta anteeksiantamatonta käytöstä, rakas vanha ystävä lähetetään vieraan ihmisen matkaan.

Itse olen joutunut saattamaan rajan yli kaksi koiraa ja kolme kissaa ja kohta on taas yksi edessä. Mutta se on tehtävä ja kestettävä, kun lemmikin itselleen ottaa.

7. Kahvi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olin koirani kanssa kun se nukutettiin. Juttelin sille ja silitin sitä. Sen oli hyvä nukahtaa siihen mun viereen. Pidemmälle en kyennyt menemään. Eläinlääkäri antoi minulle hetken aikaa olla koirani kanssa ennen kun tulivat antamaan nukutuspiikin. Siinä kesti ehkä 10-15 minsaa kunnes sitten poistuin huoneesta ja koira vietiin piikille.

8. Hirviö!! Vierailija

Hyi hitto miten ilkeä olet.Noinko omat kisulisi tapat?

9. Tai en tiedä Vierailija

Epäilen onko eka ja toka "kissantappaja" alkuunkaan sama henkilö. Eka "kissantappaja" on kirjoittanut sanan yhteen, toka taas kirjoittanut sen erikseen.

Eka kissantappaja ollut ironinen ap:lle?

Ap, miksi kissa lopetettiin?

10. Plaza-tiimi Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ylläpito on muokannut viestiketjua.

11. uskomatonta Vierailija

Totta on, että se viimeinen palveluskin on tehtävä. Olin tyrmistynyt, kun ystävättäreni kertoi, että pyysi naapurin miehen viemään 15 vuotiaan koiransa lopetukseen. Mies ei edes ollut koiralle mitenkään tuttu. Hän itse ei kuulemma pystynyt menemään mukaan. Minusta anteeksiantamatonta käytöstä, rakas vanha ystävä lähetetään vieraan ihmisen matkaan. "

Todella törkeää tuolta ystävältä!! jos oma äiti olisi kuolemaisillaan ja sanoisit, hei naapurin kari, istu sä mun äidin vieressä, pidä äitiä kädestä, mä en voi!

eläin on myös rakas perheenjäsen!!!

12. tuokin käytös on ihan perseestä. voi kun vaikeaa olla rakkaan eläimesi vieressä, tukea se tarvitsee tuollaisessa hetkessä! prkle älkä te jotka ette kestä ota enää minkäänlaisia kotieläimiä!
    ei sovi teille, kuuluu olla alku ja loppu YHDESSä!

13. Osa-aikaduunari Vierailija

Itse ymmärsin nimimerkki Kahvin kirjoituksen niin, että hän oli koiran kanssa siihen saakka, kun eläinlääkäri antoi sille nukutuspiikin. Vasta koiran nukahdettua hän poistui huoneesta, ja koira sai elintoiminnot lopettavan lopetusruiskeen.

Mielestäni eläin ansaitsee sen, että yksi tai useampi sille läheinen ihminen on saattamassa sitä viimeiselle matkalla. Tunteiden näyttäminen on sallittua, eli lääkärin vastaanotolla on myös lupa itkeä ja surra. Kaikkein parasta olisi, jos eläinlääkäri voisi tulla kotiin. Aina tämä ei kuitenkaan ole mahdollista ja tärkeintä onkin, että lääkärille meno sujuu rauhallisissa tunnelmissa.

Nukutuspiikin jälkeen eläin on jo täysin tiedottomassa tilassa, eli omistajan läsnäololla on sille merkistystä vain ennen nukahtamista. Ymmärrän hyvin, että varsinaisen kuolinhetken seuraaminen vierestä voi olla omistajalle liian rankkaa. Itse tein juuri niin, että silittelin kissaani nukahtamiseen saakka. Sitten poistuin takahuoneeseen odottelemaan, ja lopuksi kävin vielä katsomassa kuollutta eläintä. Tunsin hyvin vahvasti, että kissan sielu oli jo matkannut muualle, ja hoitopöydällä oli vain maalliset kuoret. Päädyin tuhkaukseen ja helposti maatuvaan pahviuurnaan.

14. Hassan_ali_bin Vierailija

Meile jos tuot kissa niin lopettaa ilmaiseksi jos ostaa jokin tuote sen jälkeen firman.
    muta asiaan kissan kuoleman jälkeen-> on uskotu etta kissat voi paasta sellainen oma taivas jos ne on olleet kiltti. siela on kulemma paljonkin eläin. mutta harmiksi ei paäse jos ei ole ostanut pizzaa -ANtonio pizza lahti-. (ei tarvitse olla kissan ostama tuote. voi omistaja ostaa taivaspaikka kisalle jos tuntee eta olisi parempi kuin tyhjyydessa)

Meiilä oli keran kissa viela kun asua arabia. see jouduttiin lopettaan mattoveitsella koska pissasi laatikkoon eika lattia niinkuin opetus oli. Ei maksanut tama lopetus mitaan. Iskä teki sen ilmaisiks.

15. ARI Vierailija

Kissasni sekosi totaalisesti eilen ja sama meno jatkuu tänään. Se on lukittuna erillisessä huoneessa hiekkalaatikoineen, ruokineen ja vesineen. Se ei ole koskenut hiékkalaatikkoon vaan tehnyt tarpeensa oleskeluhuoneensa matolle, ruokaan tai vteen se ei ole koskenut. Se vain sähisee, murisee ja hyökkää jalkoihin kiinni ja eilen se oli teurastaa siskoni kissan. Se joudutaan ehkä lopettamaan, jos sekoamisen syytä ei saada selville. Haluaisin tietoja eläinten lopettamisesta ja mahdollisesta eläinten hautausmaasta Imatran läheltä.

16. Hille2 Vierailija

Kissan yhtäkkinen sekoaminen ei ole mikään breitvikiläinen psykopaattisuus, vaan todennäköisesti sairaskohtaus. Mahdollisuudet:
    - raivotauti eli rabies - vaatii ehdottomasti viranomaisen lopettamaan kissan, koska tilanne on hengenvaarallinen kaikille ihmisille ja eläimille ymmpäristössä
    - aivokasvain
    - kissa on leikkaamaton kolli ja siksi hyökkää siskosi kissan kimppuun, etenkin jos siskosikin kissa on kolli - tähän auttaa kastrointi

Oli syy mikä tahansa, ei sitä kannata jäädä arvailemaan, vaan ottaa yhteys eläinlääkäriin.

17. ARI Vierailija

Siskoni vei kissan juuri eläinlääkärille ja hän soitti sinne eilen. Pari teoriaakin on, mutta toivossa ja jännityksessä eletään ennen kuin syy selviää. Kissallani ei voi muuten olla rabiesta, kun se on sisäkissa ja kolli teoriakaan ei sovi, sillä se on naaras... Kiitos kuitenkin. :)

18. utelias Vierailija

Hyvä että veitte eläinlääkärille, kerrohan jos syy selviää. Itse epäilisin jotain piikkiä tassussa tms kovaa kipua joka voi kissan äkäiseksi tehdä.

19. kis Vierailija

Kaksipiippuinen juttu tuo lemmikin hyvästely. Rauhoittavia saatuaan eläin voi joskus käyttäytyä arvaamattomasti, ei enää tunnista omistajaansa ja tiedetään tapauksia, joissa esim. kissa on hyökännyt sekavana kynsineen kiinni omistajan naamaan ja homma mennyt tosi rumaksi...

Ei sillä, omankin koirani taatusti saatan kun sen aika tulee, mutta tiettyä varovaisuutta, ettei työnnä naamaansa kiinni sekavaan eläimeen.

20. ARI Vierailija

Kiitos kaikille tuesta, syy on nyt selvä. Kissaparallani oli kuumetta, keuhkoissa tulehdus ja virtsatieinfektio. Se sai eilen antibioottipiikin ja kahden viikon päästä pitää hake uusi. Se on vielä aggressiivinen, mutta kunantibiootti alkaa vaikuttaa kunnolla, eiköhän se siitä. :)

21. rellu Vierailija

En kyllä veisi kissojani, enkä koiriani 100e lopetuksiin,mut huvinsa kullakin. Haulikolla nappi ottaan ni tuskat häviää 0,20centillä kerta jytkäyksellä ja kissan pennuille riittä kunnon kolautus pää nuppiin.

22. hyvä että selvisi Vierailija

Kiitos päivityksestä. Kuten täällä jo aiemmin todettiin, kissa ei tosiaan vain yhtäkkiä sekoa vaan kyllä taustalla on joku syy. Hyvä että selvisi, ettei kissaparkaa viety lopetettavaksi siksi kun se "tuli hulluksi", kyseessä kun siis tosiaan oli ihan antibiootilla hoidettavissa oleva fyysinen sairaus. Näin se useimmiten onkin.

Toivottavasti muutkin oppivat tarinasta, ja vievät kissansa eläinlääkärille jos se alkaa käyttäytymään oudosti.

23. Hille2 Vierailija

Kaikki meistä eivät halua rikkoa Suomen lakia - ei olla breivikiläisiä.

24. kissarakas Vierailija

Kissani sairastui nopeasti huhtikuun alussa se ei syönyt eikä juonut. vein sen sitten eläinlääkärille ja lääkäri totesi että mitään ei ole tehtävissä. Kissa oli jo 15 vuotta vanha että tälläistä oli odotettavissa. Se tässä eläinlääkärissä kummastutti että mitään syytä tämä ei sanonut sanoi vain että mitään ei ole tehtävissä. sen jälkeen hän käski menemään toimiston puolelle hoitamaan maksut sun muut paperi asiat. Kun sitten saimme kaikki tehtyä kysyin että pääsenkö hyvästelemään kissan ja pitämään tassusta kun piikki annetaan lääkäri vain totesi että se on annettu jo. Siitä lähtien olen miettinyt sitä päivää kun en saanut hyvästellä rakasta perheenjäsentä joka oli 15 vuotta ollut hyvin läheinen.

Se minua on mietittänyt että mihin kissani joutui eläinlääkäristä kun en sitä mukaanikaan voinut ottaa kun maa oli vielä jäässä.

25. Jykä Vierailija

Vein tänään 15+ ELVIS kissan lääkäriin, koska ei ollut syönyt 3 päivään, ja kävely oli hoipertelevaa. Hänellä oli 3v sitten havaittu kilpirauhasen liikatoiminta, mutta kaikki tuntui toimivan ok. Diagnoosi kuitenkin oli, että hänellä oli golf-pallon kokoinen kasvain vatsassa, eikä sitä voinut parantaa.

Ensin ajattelin että en voi millään olla rakkaan pojan viimeisellä matkalla mukana, mutta sitten kuitenkin otin itseäni palleista kiinni, koska hän oli minun rakas poika.

Ja se kannatti.

Se oli uskomattoman helpottava tilanne (minun ja Elviksen) kannalta, että oltiin sylikkäin loppuun asti.

Te jotka pelkäätte kyseistä tilannetta, niin ei kannata. Siellä oli erittäin fiksu eläinlääkäri joka kertoi toimenpiteen edistymisen, ja jutteli minun kanssa (joka auttaa erittäin paljon), ja oli tukena koko ajan.

Elvis 23.4.1996 - 3.9.2011

R.I.P.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri