Hae Anna.fi-sivustolta

Kissan lopetus

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä kissaystävä, 04.01.2009.

1. Kissatäti Vierailija

Jokaisen lemmikinomistajan pitäisi jo eläintä harkitessaan valmistautua luopumiseen. Mikäli lemmikki on sairauden takia lopetettava, on tärkeintä että kaikki tapahtuu tuskaa tuottamatta. Lähes aina paras vaihtoehto on eläinlääkärin tekemä eutanasia. On hyvä, jos omistaja pystyy olemaan rauhallisesti lemmikkinsa kanssa siihen asti, kun lääkäri nukuttaa sen. Tämän jälkeen eläin on tiedottomassa tilassa, ja jos sen luona on vaikea olla kuoleman hetkellä, voi ihan hyvin poistua toimenpiteen ajaksi toiseen huoneeseen tai vaikka ulos. Osa eläinlääkäreistä tekee myös kotikäyntejä. Lemmikin kärsimystä ei koskaan tulisi pitkittää!

2. kissa rakas Vierailija

hei olen juuri menettänyt rakkaan kissani hän olisi täyttänyt 19 kissami sai kolme epilepsia kohtausta ja meni sokeaksi lääkärissä todettiin aivo verenvuoto .se oli aivan kauheeta .kissani nukutettiin ja tuhkattiin ajattelin silloin että hän saa mennä yhteis hautaus maahan ,mutta tulinki eri ajtuksiin halusin kissani tuhkan kotiin .sain kissalleni uurnan ja nyt on hyvä mieli kun rakas kissani on lähellä

3. Hadermann Mõisnik, Karjakasvataja

Saadut tykkäykset:
    0
    Haulikolla paahan. Jos ei ole haulikkoa, niin takajaloista kiinni ja matki paata isoa kivea vasten. Iskujen pitaa olla hyvin tahdattyja, nopeita ja kissaa ei saa kiduttaa.

4. just joo Vierailija

haadermanni se viestittää taikkulasta ja näkee kyllä tekstistä ettei ole kunnioitusta mihinkään suuntaan. Hoida vaan siellä kehitysmaassa omat asiasi, pysy pois täältä, kiitos.

5. kissaystävä ap Vierailija

Hei, löysin vanhan viestini.

Kissani lopetettiin silloin, koska se oli sairas ja vanha, 16 v. Uskon, että oli korkea aika jo päästää se tuskistaan, vaikka mielelläni minä olisin pitänyt sen aina. Ikävä jäi todellakin.

Syy, miksi en ollut edes mukana eläinläkärissä on se, että olin pienen vauvani kanssa kotona, kun mieheni vei kissamme piikille. Se oli häneltä suuri palvelus minulle. Tuntuu etten olisi itse edes pystynyt viemään kissaa pois, vaikka se varmasti sille parasta olikin. Miehellekin tuli itku matkalla.

6. Sandman Vierailija

Oli syy mikä tahansa, niin omakätinen toiminta on ilmainen ja nopein vaihtoehto.

7. ex kissanomistajat Vierailija

olipa lääkäriltä moka,
    kyllä kuuluu kysyä, haluaako eläimen omistaja olla mukana toimenpiteessä,
    itse olimme mukana, kun ensin lääkärin kanssa neuvoteltiin asiasta, kissa oli äkillisesti
    sairastanut muutaman päivän, lääkitty ja otettu kokeita 500e edestä, kunto meni vaan
    huonommaksi, vatsakasvaimia epäili, olis kai pitäny leikata ja laittaa taas 500 tai enemmän,
    eikä varmuutta olis tullu sittenkään elinvuosista,
    emme jaksaneet kuunnella kissan valitusta, ei syönyt, eikä kävellä jaksanut,
    lääkäri selosti toimenpidettä koko ajan, ensin annettiin rauhoituspiikki, silittelimme kissaa,
    myöskin lääkäri, nukahtamisen jälkeen 5 kertainen nukutusannos hitaasti, ettei lihasrefleksit
    saa kissaa kouristuksenomaisesti nytkähtelemään ja sitten vielä vanhanaikainen
    varmistuspiikki perään, muutama minuutti, lääkäri vielä kuunteli stetoskoopilla,
    ettei sydänääniä kuulu, huoneesta lähtiessämme huomasimme lääkärinkin pidättelevän kyyneliään,
    itse itkimme ulkona, kun laitoimme kissaa autoon,
    en ikinä olisi uskonut, että itkisin kissaa, se oli poikamme kissa 10v jonka hän aikanaan
    jätti hoitoomme ja oli meillä 6v , hautasimme itse sen

8. Gaiga Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri