Kissan Raapimispuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ovenia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ovenia

Uusi jäsen
06.01.2009
27
0
1
Onko kukaan tehnyt kissalle itse raapimispuuta?Millaista narua olette käyttänyt?Mietin voisiko rappusten puita käyttää jotenkin että niihin kietoisi narua mihin kisu voisi teroittaa kynnet.Nuo raapimis puut mitä myydään kaupoissa ei tunnu kiinnostavan kissoja kovinkaan.

Ite tehtiin sellainen, tavallisesta ohuesta (n.½cm paksu) köydestä ja lankusta. Kissojen ruokapaikka on pöydällä ja sitä lankkua pitkin täytyy sitten syömään aika kiivetä, siinä oppivat samalla sitä käyttämään hyvin nopeasti ja ovat tykänneet.

Mä olen tehnyt itse. Meillä on jalkana painava, rautainen kuusen jalka. Sitten vain sopivan kokoinen/pituinen puu jonka ympärille sen narun kiedoin. Ostin sellaista ruskeaa paksua "hamppu"narua ja meillä ainakin on kissa siitä tykännyt.
Pysyy hyvin pysytssä on kun se painava kuusenjalka alustana. ja vinkkinä, niitä kuusenjalkoja saa nyt ihan pilkkahintaan kaupoista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Mä olen tehnyt itse. Meillä on jalkana painava, rautainen kuusen jalka. Sitten vain sopivan kokoinen/pituinen puu jonka ympärille sen narun kiedoin. Ostin sellaista ruskeaa paksua "hamppu"narua ja meillä ainakin on kissa siitä tykännyt.
Pysyy hyvin pysytssä on kun se painava kuusenjalka alustana. ja vinkkinä, niitä kuusenjalkoja saa nyt ihan pilkkahintaan kaupoista ;)

Tuossa olikin hyvä vinkki,kiitoksia paljon taidetaankin tuota kuusen jalkaa meillä myös käyttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ovenia:
Onko kukaan tehnyt kissalle itse raapimispuuta?Millaista narua olette käyttänyt?Mietin voisiko rappusten puita käyttää jotenkin että niihin kietoisi narua mihin kisu voisi teroittaa kynnet.Nuo raapimis puut mitä myydään kaupoissa ei tunnu kiinnostavan kissoja kovinkaan.

Myö kiedottiin vanha eteisen kynnysmatto portaitten kaiteiden ympäri ja avot! kestääkin paremmin kuin naruista tehty raapimispuu.

Yhteistyössä