Hae Anna.fi-sivustolta

Kissan ulvonta ruokailun jälkeen

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä okri789, 24.04.2013.

1. okri789 Vierailija

Mistähän voisi johtua kissan valtavan kovaääninen ulvonta aina ruokailun jälkeen? "Ulvonta" (ulinan ja mouruamisen ja laulamisen sekoitusta) on oikeasti hillittömän kovaäänistä ja poikkeaa ruoan kerjäämismaukumisesta. Ulina alkaa välittämästi syömisen jälkeen ja kestää joitakin minuutteja, eli ei vain mikään kertamaukaisu.

Kissan pitäisi olla terve, noin 7 vuotias aikuinen. Ulinaa on ollut ruokailun jälkeen aina, niin kauan kuin kissa on minulla ollut (eli noin neljä vuotta). Eläinlääkärissä käy säännöllisesti, eli terve pitäisi olla, unohdan vain aina kysyä ulinasta lääkäriltä. Muutenkin kisu on kyllä varsin äänekäs ja "puhelias", mutta tämä ruokailun jälkeinen huuto on muusta ääntelystä niin poikkeavaa, että kiinnostaisi tietää mistä se johtuu ja kertoo...

2. Meillä on kohta 19-v nuori kolli, joka huutaa kanssa syönnin jälkeen. Sekä joskus keskellä yötä aloittaa sellaisen huudon, että kohta jo naapuritkin varmaan ihmettelevat. Pitää kysyä eläinlääkäriltä mistä on kyse.
    Huutaako jo vanhuuttaan, onko dementia vai mikä? Vai kertooko ruuan jälkeen, että ruoka oli hyvää/ ihan paskaa...

3. ggggggggggg Vierailija

google: UKK Mouruaminen ? KissaWiki

4. tjaahas Vierailija

Mun katti ulisee syödessä, jos vieressä on toinen katti. Se ulisee siksi, että tää on mun sapuska, pysy loitolla.

5. kissaherra Vierailija

Tämä on jo vähä vanha ketju,mutta vastaan kuitenkin.Minun 1 v poikakissa maukuu myös jonku verran lähes aina ruuan jälkeen,maukuminen kestää yleensä kyllä vaan hetken.Ite oon aatellu tämän olevan vaan ilmotus siitä,että ruoka on loppu ja sitä ois voinu olla vähä enemmän

6. vettä se kaipaa Vierailija

Jos syöttää kuivia raksuja, kyllä vesikippo pitää olla vieressä. Maha tulee kipeeksi, kun on niin kuivaa ruokaa.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri